Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Dag,
Ik wil een FTP forwarding instellen in mijn ZIGGO connectbox, echter heb ik de mogelijkheid niet in het pull downmenu bij portforwarding. Alleen TCP, UDP of Both is hierbij mogelijk. Dit heb ik voorheen wel gehad. Iemand een oplossing? Ik wil graag mijn Synology NAS dmv FTP kunnen bereiken van buitenaf.
Thx. Marcel
Opgelost! Ga naar oplossing.
FTP gebruikt TCP. Dus TCP selecteren.
Je kan beter op je NAS de VPN package gebruiken en dan zo verbinding maken.
Veel veiliger dan FTP.
Andere (veiligere) opties zijn FTPS en SFTP. Om port forwarding aan te maken moet je de FTP-poort opgeven. Voor FTP(S) is dit 21, daarnaast moet je dan nog een port range definiëren op de server (t.b.v. passive FTP) en daarvoor een tweede regel aanmaken. SFTP maakt gebruik van SSH en vereist slechts één poort: 22. Zelf maak ik gebruik van SFTP (met key pair authentication) voor downloaden/uploaden van/naar mijn thuisserver. Het protocol is in al deze gevallen TCP.
Beide eerder genoemde veiligere oplossingen zijn natuurlijk beter.
Maar mocht je toch gewoon FTP willen, kun je gewoon poort 21 forwarden naar het ip waar je FTP server op draait, selecteer dan TCP van de pulldown, dat is dan deels al voldoende.
Daarnaast zul je nog een pasv poortrange moeten forwarden (da's ook TCP) zoals tobiastheebee al schreef.
Allemaal dank voor de reacties.
Ik kan helaas geen ftp selecteren in het pull downmene, alleen TCP, UDP of Both.
FTP gebruikt TCP. Dus TCP selecteren.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...