1
Vraag
2
Reacties
Marsy

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

FTP instellen

Dag,

Ik wil een FTP forwarding instellen in mijn ZIGGO connectbox, echter heb ik de mogelijkheid niet in het pull downmenu bij portforwarding. Alleen TCP, UDP of Both is hierbij mogelijk. Dit heb ik voorheen wel gehad. Iemand een oplossing? Ik wil graag mijn Synology NAS dmv FTP kunnen bereiken van buitenaf.

Thx. Marcel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 3876Posts
  • 215Oplossingen
  • 1491Likes

FTP gebruikt TCP. Dus TCP selecteren.

Bekijk in context

5 Reacties 5
S4R

Level 15
  • 1223Posts
  • 54Oplossingen
  • 746Likes

Je kan beter op je NAS de VPN package gebruiken en dan zo verbinding maken.

Veel veiliger dan FTP. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24174Posts
  • 1657Oplossingen
  • 11844Likes

Andere (veiligere) opties zijn FTPS en SFTP. Om port forwarding aan te maken moet je de FTP-poort opgeven. Voor FTP(S) is dit 21, daarnaast moet je dan nog een port range definiëren op de server (t.b.v. passive FTP) en daarvoor een tweede regel aanmaken. SFTP maakt gebruik van SSH en vereist slechts één poort: 22. Zelf maak ik gebruik van SFTP (met key pair authentication) voor downloaden/uploaden van/naar mijn thuisserver. Het protocol is in al deze gevallen TCP.

Richard G.

Level 16
  • 1471Posts
  • 82Oplossingen
  • 758Likes

Beide eerder genoemde veiligere oplossingen zijn natuurlijk beter.

Maar mocht je toch gewoon FTP willen, kun je gewoon poort 21 forwarden naar het ip waar je FTP server op draait, selecteer dan TCP van de pulldown, dat is dan deels al voldoende.

Daarnaast zul je nog een pasv poortrange moeten forwarden (da's ook TCP) zoals tobiastheebee al schreef.

Marsy
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Allemaal dank voor de reacties.

Ik kan helaas  geen ftp selecteren  in het pull downmene, alleen TCP, UDP of Both.

efok

Level 17
  • 3876Posts
  • 215Oplossingen
  • 1491Likes

FTP gebruikt TCP. Dus TCP selecteren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic