Opgelost! Ga naar oplossing.
=== doorgestuurd bericht van PCextreme naar Ziggo ===
Beste,
Naar aanleiding van telefonisch contact met in eerste instantie de particuliere/zakelijke helpdesk van Ziggo vervolgens op verzoek van hun contact opgenomen met jullie (NOC).Zoals kort doorgesproken aan de telefoon bij deze het probleem wat wij ondervinden, hopelijk kunnen we op die manier iets betekenen voor onze gezamenlijke klanten.
Sinds begin van deze week (21) hebben wij een aantal meldingen gekregen van gebruikers van onze shared webhosting dienst mbt. de bereikbaarheid van de FTP, na enig onderzoek blijkt dat als overeenkomst deze klanten alle een internet verbinding hebben via Ziggo. Hierbij hebben wij ook enkele stappen ondernomen om verdere problemen uit te sluiten, zo hebben klanten getest over alternatieve internet aansluitingen (4G) en op andere devices.
Hieruit blijkt dat de devices van de klant via andere connectie methodes wel bij de dienst kunnen, en het probleem blijft bestaan op andere devices via de zelfde Ziggo aansluiting.Een kleine beetje toelichting op de dienst, dit betreft een aantal web/app servers met daarop een FTP server in passive mode.
De klanten maken verbinding vanuit hun FTP client naar deze hosts, dit gaat initieel goed (host is bereikbaar, FTP connectie word geïnitialiseerd) maar het moment dat de client overschakelt naar een data channel komt er geen verkeer meer onze kant op en timed de client uit.
Het lijkt dus heel specifiek te gaan over FTP / de manier waarop die switch van command naar data channel plaatsvind, want alle andere connectiviteit gaat 'gewoon' goed; ssh en http als voorbeeld.
Hebben jullie aan de hand van deze informatie enig idee waar dit op vast zou kunnen lopen?
Gezien het probleem recentelijk naar voren is gekomen, zijn er aanpassingen geweest bij jullie in het netwerk en/of misschien modem/router updates die settings veranderen?
Ik begrijp dat dit in eerste instantie ons probleem is en jullie niet gelijk geneigd zullen zijn om dit uitgebreid uit te zoeken, maar aan de andere kant lijkt het probleem zich wel af te spelen bij jullie en zou ik het in ieder geval fijn vinden dat wij weten wat voor een oplossingen wij kunnen gaan communiceren met onze klanten.
De melding hiervan bij ons zijn momenteel nog beperkt maar gezien FTP niet veel actief gebruikt word heb ik zo'n vermoeden dat er meer klanten zijn waar dit zich afspeelt maar zij er nog niet tegen aan gelopen zijn; mijn inschatting is verder ook dat een fors deel van onze hosting klanten ook Ziggo gebruiken.
Ik heb momenteel 2 IPs als voorbeeld, ik heb deze en een andere klant gevraagd om wat extra informatie zoals postcode; mocht ik deze ontvangen zal ik die bijvoegen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
=== doorgestuurd bericht van PCextreme naar Ziggo ===
Beste,
Naar aanleiding van telefonisch contact met in eerste instantie de particuliere/zakelijke helpdesk van Ziggo vervolgens op verzoek van hun contact opgenomen met jullie (NOC).Zoals kort doorgesproken aan de telefoon bij deze het probleem wat wij ondervinden, hopelijk kunnen we op die manier iets betekenen voor onze gezamenlijke klanten.
Sinds begin van deze week (21) hebben wij een aantal meldingen gekregen van gebruikers van onze shared webhosting dienst mbt. de bereikbaarheid van de FTP, na enig onderzoek blijkt dat als overeenkomst deze klanten alle een internet verbinding hebben via Ziggo. Hierbij hebben wij ook enkele stappen ondernomen om verdere problemen uit te sluiten, zo hebben klanten getest over alternatieve internet aansluitingen (4G) en op andere devices.
Hieruit blijkt dat de devices van de klant via andere connectie methodes wel bij de dienst kunnen, en het probleem blijft bestaan op andere devices via de zelfde Ziggo aansluiting.Een kleine beetje toelichting op de dienst, dit betreft een aantal web/app servers met daarop een FTP server in passive mode.
De klanten maken verbinding vanuit hun FTP client naar deze hosts, dit gaat initieel goed (host is bereikbaar, FTP connectie word geïnitialiseerd) maar het moment dat de client overschakelt naar een data channel komt er geen verkeer meer onze kant op en timed de client uit.
Het lijkt dus heel specifiek te gaan over FTP / de manier waarop die switch van command naar data channel plaatsvind, want alle andere connectiviteit gaat 'gewoon' goed; ssh en http als voorbeeld.
Hebben jullie aan de hand van deze informatie enig idee waar dit op vast zou kunnen lopen?
Gezien het probleem recentelijk naar voren is gekomen, zijn er aanpassingen geweest bij jullie in het netwerk en/of misschien modem/router updates die settings veranderen?
Ik begrijp dat dit in eerste instantie ons probleem is en jullie niet gelijk geneigd zullen zijn om dit uitgebreid uit te zoeken, maar aan de andere kant lijkt het probleem zich wel af te spelen bij jullie en zou ik het in ieder geval fijn vinden dat wij weten wat voor een oplossingen wij kunnen gaan communiceren met onze klanten.
De melding hiervan bij ons zijn momenteel nog beperkt maar gezien FTP niet veel actief gebruikt word heb ik zo'n vermoeden dat er meer klanten zijn waar dit zich afspeelt maar zij er nog niet tegen aan gelopen zijn; mijn inschatting is verder ook dat een fors deel van onze hosting klanten ook Ziggo gebruiken.
Ik heb momenteel 2 IPs als voorbeeld, ik heb deze en een andere klant gevraagd om wat extra informatie zoals postcode; mocht ik deze ontvangen zal ik die bijvoegen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.