Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Stargirl29
Level 1

FTP geblokeerd (PCExtreme webhost)

Hallo, ik gebruik PCExtreme voor mijn webhost. sinds PCExtreme heeft hun webhosting verhuisd naar cloud hosting een paar weeken geleden, kan ik niet meer een verbinding maken met FTP naar mijn website. ik heb contact gehad met PCExtreme maar ze zegden dat het probleem speelt met het verbinden naar hun server via een Ziggo internetverbinding.. Ze zegden dat het probleem alleen gebeurt met Ziggo klanten. ik heb een online test gedaan en het blijkt dat mijn port 21 geblokkeerd is via mijn ISP (Ziggo dus). ik heb Windows 10 64bit.
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Stargirl29
Level 1
Topicstarter
RodneyFortuna , ik ben niet de enige met deze probleem. hier onder is de bericht dat pcextreme heeft doorvestuurd naar Ziggo voordat ze hebben mij gevragd om jullie te benaderen. warrom is pcextreme zeker dat het probleem ligt tussen Ziggo en hun?

CoreFTP is niet het enige dat ik niet kan inloggen.

=== doorgestuurd bericht van PCextreme naar Ziggo ===
Beste,
Naar aanleiding van telefonisch contact met in eerste instantie de particuliere/zakelijke helpdesk van Ziggo vervolgens op verzoek van hun contact opgenomen met jullie (NOC).Zoals kort doorgesproken aan de telefoon bij deze het probleem wat wij ondervinden, hopelijk kunnen we op die manier iets betekenen voor onze gezamenlijke klanten.
Sinds begin van deze week (21) hebben wij een aantal meldingen gekregen van gebruikers van onze shared webhosting dienst mbt. de bereikbaarheid van de FTP, na enig onderzoek blijkt dat als overeenkomst deze klanten alle een internet verbinding hebben via Ziggo. Hierbij hebben wij ook enkele stappen ondernomen om verdere problemen uit te sluiten, zo hebben klanten getest over alternatieve internet aansluitingen (4G) en op andere devices.
Hieruit blijkt dat de devices van de klant via andere connectie methodes wel bij de dienst kunnen, en het probleem blijft bestaan op andere devices via de zelfde Ziggo aansluiting.Een kleine beetje toelichting op de dienst, dit betreft een aantal web/app servers met daarop een FTP server in passive mode.
De klanten maken verbinding vanuit hun FTP client naar deze hosts, dit gaat initieel goed (host is bereikbaar, FTP connectie word geïnitialiseerd) maar het moment dat de client overschakelt naar een data channel komt er geen verkeer meer onze kant op en timed de client uit.
Het lijkt dus heel specifiek te gaan over FTP / de manier waarop die switch van command naar data channel plaatsvind, want alle andere connectiviteit gaat 'gewoon' goed; ssh en http als voorbeeld.
Hebben jullie aan de hand van deze informatie enig idee waar dit op vast zou kunnen lopen?
Gezien het probleem recentelijk naar voren is gekomen, zijn er aanpassingen geweest bij jullie in het netwerk en/of misschien modem/router updates die settings veranderen?
Ik begrijp dat dit in eerste instantie ons probleem is en jullie niet gelijk geneigd zullen zijn om dit uitgebreid uit te zoeken, maar aan de andere kant lijkt het probleem zich wel af te spelen bij jullie en zou ik het in ieder geval fijn vinden dat wij weten wat voor een oplossingen wij kunnen gaan communiceren met onze klanten.
De melding hiervan bij ons zijn momenteel nog beperkt maar gezien FTP niet veel actief gebruikt word heb ik zo'n vermoeden dat er meer klanten zijn waar dit zich afspeelt maar zij er nog niet tegen aan gelopen zijn; mijn inschatting is verder ook dat een fors deel van onze hosting klanten ook Ziggo gebruiken.
Ik heb momenteel 2 IPs als voorbeeld, ik heb deze en een andere klant gevraagd om wat extra informatie zoals postcode; mocht ik deze ontvangen zal ik die bijvoegen.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
Nick999
Level 17
Ziggo blokkeert geen poort 21. Ik gebruik probleemloos poort 21 voor mijn websiteonderhoud.
Dus als poort 21 dichtstaat dicht staat dan waarschijnlijk in je firewall.
0 Kudos
Stargirl29
Level 1
Topicstarter
er is niets met mijn firewall verandert. alleen wat veranderd is, is de cloud hosting van pcextreme. voordat, kon ik wel nog inloggen met port 21. ik heb twee websites van pcextreme. de eerste website dat nog niet verhuisd is, kan wel inloggen met ftp.pcextreme.nl. met port 21. de niuewe ftp is patient-forest.snailhuntersnl.webinf.buildingtogether.io met deze kan ik niet inloggen met port 21.

als port 21 geblokeerd was op mijn computer dan hoe kan ik inloggen op de FTP met port 21 op mijn eerst website?
0 Kudos
Sander
Community Developer
Community Developer
Goedemorgen Stargirl29,

je hebt hier een lastige situatie te pakken! Wil je hier de traceroute plaatsen van de nog niet verhuisde website en van de website die wel al is verhuisd? Misschien dat de knappe koppen van de Community daar iets uit kunnen halen.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Host is hier goed te bereiken en port 21 staat open op de host.
Plaatje 1: adressen van de host.
Plaatje 2: ftp connectie via IPv6
Plaatje 3: ftp connnectie via IPv4
Er wordt geprobeerd een anonieme login te doen, maar die faalt natuurlijk.
Plaatje 4: tracert naar het IPv4 address
0 Kudos
RodneyFortuna
Level 10
Stargirl29

• kan je ook niet op je website zelf komen? dan heb je een IP blokkade van de server en kan je online meestal jezelf verwijderen
  • Weet niet welk FTP programma je gebruikt, maar sommige programma's kunnen ook een probleem geven met inloggen met de FTP

Ik gebruikte altijd Coreftp en kreeg spontaan foutmeldingen. Nu gebruik ik Filezilla en heb geen problemen meer.

Hoop dat je er iets aan hebt en het kan oplossen.
0 Kudos
Stargirl29
Level 1
Topicstarter
beste allen, bedankt voor de reacties.

RodneyFortuna. om de eerste vraag te beantwoorden, ja ik kan wel op mijn website komen en inloggen op mijn wordpress backend. het problem ligt maar met de FTP.

de tweede punt is wel interessant. ik heb altijd CoreFTP gebruikt zonder problemen tot PCextreeme verhuisd hun websites naar de cloud. sinds je hebt het over filezilla had, heb ik ook vandaag filezilla geprobeerd. daar kan ik WEL inloggen met mijn FTP! MAAR ik kreeg een foutmelding dat het certificaat komt niet oveen. zie eerste screenshot.

Sander Ziggo toegevoegd is de tracerout voor beide websites. de eerste website (snailhunters .nl) is de website met de problemen. de niet verhuisd website is lizartlizard.com
0 Kudos
RodneyFortuna
Level 10
Stargirl29 ja die melding krijg ik ook altijd, maar als je op OK drukt kan je wel gewoon met je FTP werken. Ik heb heel veel Word Press inlog gegevens en ze geven allemaal deze melding, alleen lopen deze bij een andere hostingspartij.

Deze melding zal wel te verwijderen zijn, als je het certificaat van de website download en gebruikt in filezilla, maar als het werkt vind ik het prima. FTP gebruik je immers niet heel veel.
0 Kudos
Stargirl29
Level 1
Topicstarter
RodneyFortuna ik gebruik FTP regelmatig op mijn website voor thema’s, plug-ins enzo.

voor het oorspronkelijk probleem, hebben we een oplossing gevonden of nog niet helemaal? ik heb ook een paar andere online FTP clients georobeerd zonder succes. dus het is niet alleen een probleem met CoreFTP. of is het iets te maken met de cloud hosting? bij voorkeur gebuik ik CoreFTP. of moet ik CoreFTP support benaderen voor een mogelijk oplossing?
0 Kudos
RodneyFortuna
Level 10
Stargirl29 Om WP te uploaden en eventueel het thema erop te zetten en problemen op te lossen gebruik ik inderdaad FTP en de rest doe ik altijd in wordpress backend.

Het staat in ieder geval buiten ziggo, denk dat je beter contact kan opnemen met het bedrijf waar je niet in kan loggen.
0 Kudos
Stargirl29
Level 1
Topicstarter
RodneyFortuna , ik ben niet de enige met deze probleem. hier onder is de bericht dat pcextreme heeft doorvestuurd naar Ziggo voordat ze hebben mij gevragd om jullie te benaderen. warrom is pcextreme zeker dat het probleem ligt tussen Ziggo en hun?

CoreFTP is niet het enige dat ik niet kan inloggen.

=== doorgestuurd bericht van PCextreme naar Ziggo ===
Beste,
Naar aanleiding van telefonisch contact met in eerste instantie de particuliere/zakelijke helpdesk van Ziggo vervolgens op verzoek van hun contact opgenomen met jullie (NOC).Zoals kort doorgesproken aan de telefoon bij deze het probleem wat wij ondervinden, hopelijk kunnen we op die manier iets betekenen voor onze gezamenlijke klanten.
Sinds begin van deze week (21) hebben wij een aantal meldingen gekregen van gebruikers van onze shared webhosting dienst mbt. de bereikbaarheid van de FTP, na enig onderzoek blijkt dat als overeenkomst deze klanten alle een internet verbinding hebben via Ziggo. Hierbij hebben wij ook enkele stappen ondernomen om verdere problemen uit te sluiten, zo hebben klanten getest over alternatieve internet aansluitingen (4G) en op andere devices.
Hieruit blijkt dat de devices van de klant via andere connectie methodes wel bij de dienst kunnen, en het probleem blijft bestaan op andere devices via de zelfde Ziggo aansluiting.Een kleine beetje toelichting op de dienst, dit betreft een aantal web/app servers met daarop een FTP server in passive mode.
De klanten maken verbinding vanuit hun FTP client naar deze hosts, dit gaat initieel goed (host is bereikbaar, FTP connectie word geïnitialiseerd) maar het moment dat de client overschakelt naar een data channel komt er geen verkeer meer onze kant op en timed de client uit.
Het lijkt dus heel specifiek te gaan over FTP / de manier waarop die switch van command naar data channel plaatsvind, want alle andere connectiviteit gaat 'gewoon' goed; ssh en http als voorbeeld.
Hebben jullie aan de hand van deze informatie enig idee waar dit op vast zou kunnen lopen?
Gezien het probleem recentelijk naar voren is gekomen, zijn er aanpassingen geweest bij jullie in het netwerk en/of misschien modem/router updates die settings veranderen?
Ik begrijp dat dit in eerste instantie ons probleem is en jullie niet gelijk geneigd zullen zijn om dit uitgebreid uit te zoeken, maar aan de andere kant lijkt het probleem zich wel af te spelen bij jullie en zou ik het in ieder geval fijn vinden dat wij weten wat voor een oplossingen wij kunnen gaan communiceren met onze klanten.
De melding hiervan bij ons zijn momenteel nog beperkt maar gezien FTP niet veel actief gebruikt word heb ik zo'n vermoeden dat er meer klanten zijn waar dit zich afspeelt maar zij er nog niet tegen aan gelopen zijn; mijn inschatting is verder ook dat een fors deel van onze hosting klanten ook Ziggo gebruiken.
Ik heb momenteel 2 IPs als voorbeeld, ik heb deze en een andere klant gevraagd om wat extra informatie zoals postcode; mocht ik deze ontvangen zal ik die bijvoegen.
0 Kudos
Ga naar reactie
RodneyFortuna
Level 10
Wat je nog kan proberen is bij host in te vullen in filizilla ftp.hostnaam.nl of gewoon alleen hotstnaam.nl.

Als het een website is die op een andere server nog draaiende is en de nieuwe op een andere server gemaakt moet worden, kon ik als tijdelijke inlog gebruiken ftp.hostnaam.nl.bekijksite.nl of hostnaam.nl.bekijksite.nl (maar dat ligt eraan wat je hostingspartij, voor tijdelijke link opgeeft.

Zo kan een website online bekeken worden en toch online gezet worden (uiteraard verstandig dan de zoekmachines even te blokkeren)
0 Kudos
RodneyFortuna
Level 10
Als PCExtreme denkt dat het aan ziggo ligt, zou dus niemand poort 21, kunnen gebruiken. Het is dan raar dat ik bij 4 verschillende internet hostingbedrijven zowel nederland als in het buitenland, wel kan inloggen met poort 21.

Maar ondertussen zitten de klanten wel met een probleem Moet zeggen dat ik niet van de prijsvechters bent als hosting2go, strato etc Vaak website offline en hulp is gewoon minimaal. Naar mijn mening is een bedrijfswebsite goud waard, als deze een goede hosting heeft en goed is gebouwd uiteraard, hosting mag geld kosten dan.

Maar het is afwachten dan,waar het probleem zit. Deze mensen hebben er meer verstand van dan ik, dus te hopen dat er snel duidelijkheid komt.
0 Kudos
Stargirl29
Level 1
Topicstarter
RodneyFortuna mijn hostnaam is niet meer ftp.hostnaam.nl. het is een heele lange url met zoals hieronder,

patient.forest ...mijn domein...build tigether... .l.o.

ik weet het niet of het veilig hier is om mijn hostnaam te plaatsen, dus dat is incompleet als voorbeeld.
0 Kudos
RodneyFortuna
Level 10
Stargirl29 Ik zag het bij de foto inderdaad, dat is wel een heel erg lang inderdaad. Ik hoop dat misschien andere dan nog suggesties hebben, maar denk toch echt dat dit een probleem is van de hostingspartij. Aangezien dat meerdere mensen gewoon hun web werkzaamheden kunnen doen op poort 21
0 Kudos
Stargirl29
Level 1
Topicstarter
RodneyFortuna per ongeluk klikte ik op gevonden antwoord. hoe kan ik dat verwijderen? ik heb geen antwoord gevonden
0 Kudos
Stargirl29
Level 1
Topicstarter
RodneyFortuna het is raar dat het probleem ligt maar met Ziggo klanten
0 Kudos
RodneyFortuna
Level 10
kan je niet beste antwoord nog een keer aanklikken om het te verwijderen?

Het is raar dat het probleem ligt maar met Ziggo

Ja is zeker raar en te hopen dat ze snel een antwoord erop hebben. Het gaat ergens fout in ieder geval. Maar hoop dat ze het wel snel kunnen vinden, anders loop je vast met je werkzaamheden uitvoeren.
0 Kudos
Stargirl29
Level 1
Topicstarter
RodneyFortuna nee, “beste antwoord” tont niet meer omdat ik erop heb geklikked. ik ben op mijn tablet. was mijn dikke vinger hihi
hanh
Oud Community-lid
Stargirl29
Wat me nog niet duidelijk is.
Wat gebeurt er als je het certificaat accepteert voor
patient-forest.snailhuntersnl.webinf.buildingtogether.io:21?

Dat moest ik ook doen voor mijn tests & dat ging prima.
Gebruik FileZilla en liet de resultaten zien in mijn vorige reaktie:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/ftp-geblokeerd-pcextreme-webhost-41040#post410477

Waarom je Traceroutes liet zien naar andere hosts, begreep ik niet.
0 Kudos