Beste mensen,
Ik heb veel posts bekeken, en ben sinds vorige week netto al zo'n 20 uur aan het klooien, maar ik kom er echt niet uit. Ik mag hulp inschakelen van mezelf. Eindelijk 😉
Ik hoop dat jullie kennis en kunde (complimenten voor al het meedenken en -kijken wat ik hier al voorbij zag komen) een oplossing kunnen opleveren. De situatie is gekmakend. Ik omschrijf alles wat relevant kan zijn hieronder, en hoop dat iemand er iets mee kan:
Deductie tot hier: met mobiel internet via m'n telefoon liep het zojuist ineens als een zonnetje; het gaat mis bij 2 verschillende webhosts; het gaat nooit direct mis, altijd na 1-5 minuten…
Er is dus iets aan de hand met ‘Ziggo'. Maar zit het in de instellingen van het modem? Is het iets met een firewall? Zijn het de Deco wifi-versterkers?
Ik vertrouw op jullie!! 😉 En vanzelfsprekend wil ik screenshots delen van e.e.a. Weet alleen nu niet waarvan.
Cheers, Remco.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Remco81 Ik vermoed dat het oude AOP, de wandcontactdoos je probleem is.
Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen dieper in het systeem kijken en een monteur inplannen om je oude aansluiting te vervangen.
Er kan morgen al iemand langskomen.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Even wat mensen (met gezicht) taggen die ik reeds de tanden in menig vergelijkbaar onderwerp zag zetten. Zo brutaal ben ik ook nog wel.
Remco81 wrote:Even wat mensen (met gezicht) taggen die ik reeds de tanden in menig vergelijkbaar onderwerp zag zetten. Zo brutaal ben ik ook nog wel.
Daar hebben ze geen problemen mee , ik haak af omdat het denk geen probleem van met het signaal is, maar aan de andere kant zou je kunnen kijken of je screenshots kan maken van de modem waarden net voordat het probleem optreed en tijdens het probleem
Thanks, @Ronihd.
Kun je mij vertellen welke waarden belangrijk zijn?
@Remco81 de modem waarden:
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
Thanks @Be rt !
Zo te zien kan ik de tabellen vanuit de Connect Box domweg selecteren en kopiëren. Dat is mooi meegenomen.
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | SNR (dB) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
1 | 618000000 | 2 | 37 | 256qam | 3 |
2 | 610000000 | 2 | 38 | 256qam | 2 |
3 | 602000000 | 2 | 37 | 256qam | 1 |
4 | 626000000 | 2 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 2 | 37 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 2 | 37 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 2 | 38 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 3 | 38 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 3 | 37 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 2 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 2 | 37 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 1 | 37 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 1 | 37 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 1 | 37 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 1 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 2 | 37 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 2 | 37 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 2 | 37 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | 1 | 37 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 3 | 37 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | 2 | 37 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | 2 | 37 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | 1 | 37 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | 1 | 37 | 256qam | 24 |
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal | Locked Status | RxMER (dB) | Pre RS Errors | Post RS Errors |
---|---|---|---|---|
1 | Goed (Locked) | 37.936 | 3859312900 | 19 |
2 | Goed (Locked) | 38.983 | 3856631769 | 22 |
3 | Goed (Locked) | 37.636 | 3856630584 | 22 |
4 | Goed (Locked) | 38.605 | 3856630528 | 16 |
5 | Goed (Locked) | 37.356 | 3856633404 | 56 |
6 | Goed (Locked) | 37.636 | 3856635999 | 24 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 3856636531 | 15 |
8 | Goed (Locked) | 38.605 | 3856628909 | 19 |
9 | Goed (Locked) | 37.636 | 3856633874 | 36 |
10 | Goed (Locked) | 37.356 | 3856636671 | 50 |
11 | Goed (Locked) | 37.356 | 3856637662 | 41 |
12 | Goed (Locked) | 37.356 | 3856632671 | 49 |
13 | Goed (Locked) | 37.636 | 3856633928 | 56 |
14 | Goed (Locked) | 37.356 | 3856631006 | 106 |
15 | Goed (Locked) | 37.356 | 3856637591 | 99 |
16 | Goed (Locked) | 37.636 | 3856638177 | 141 |
17 | Goed (Locked) | 37.636 | 3856638147 | 90 |
18 | Goed (Locked) | 37.636 | 3856626321 | 90 |
19 | Goed (Locked) | 37.636 | 3856638314 | 287 |
20 | Goed (Locked) | 37.636 | 3856641029 | 119 |
21 | Goed (Locked) | 37.636 | 3856642710 | 245 |
22 | Goed (Locked) | 37.636 | 3856640362 | 1490 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 3856642338 | 345 |
24 | Goed (Locked) | 37.356 | 3856639766 | 658 |
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal | Frequentie (Hz) | Vermogen (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulatie | Kanaalnummer |
---|---|---|---|---|---|
1 | 37100000 | 56 | 5.120 | 64qam | 4 |
2 | 57800000 | 51 | 5.120 | 64qam | 1 |
3 | 50900000 | 51 | 5.120 | 64qam | 2 |
4 | 44000000 | 53 | 5.120 | 64qam | 3 |
5 | 28600000 | 53 | 2.560 | 64qam | 6 |
6 | 31800000 | 54 | 2.560 | 64qam | 5 |
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal | Kanaal soort | T1 Timeouts | T2 Timeouts | T3 Timeouts | T4 Timeouts |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2.0 | 0 | 0 | 5 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 5 | 0 |
5 | 2.0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
6 | 2.0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
Netwerk historie
Tijd | Prioriteit | Omschrijving |
---|
12-12-2020 21:39:26 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a01:0578:0003:0000:0000:0000:36ab:b7ce MAC=17:10:91:68:84:86;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-12-2020 20:46:46 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-12-2020 20:32:28 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a01:b740:0a41:0e08:0000:0000:0000:000d MAC=17:10:91:68:84:86;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-12-2020 19:52:19 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-12-2020 19:50:44 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:400e:080a:0000:0000:0000:200e MAC=17:10:91:68:84:86;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-12-2020 19:49:53 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-12-2020 19:30:08 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-12-2020 19:27:55 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-12-2020 19:17:13 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2001:0888:0000:0018:0000:0000:0000:0143 MAC=17:10:91:68:84:86;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-12-2020 18:50:22 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-12-2020 18:31:36 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2600:1901:0000:c033:0000:0000:0000:0000 MAC=17:10:91:68:84:86;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-12-2020 18:10:38 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
12-12-2020 18:06:28 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
@Remco81 OK duidelijk, er gaat iets goed mis met de upstream waarden, veel te hoog, je modem moet volle bak versterken om de Ziggo servers / het internet te bereiken.
Ook binnenkomend zie ik een bos ruis, zijnde de Post RS Errors.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?
Staat het modem waar Ziggo je huis binnenkomt?
Be rt wrote:@Remco81 OK duidelijk, er gaat iets goed mis met de upstream waarden, veel te hoog, je modem moet volle bak versterken om de Ziggo servers / het internet te bereiken.
Ook binnenkomend zie ik een bos ruis, zijnde de Post RS Errors.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?
Staat het modem waar Ziggo je huis binnenkomt?
Ik vermoedde zoiets idd, door de richtwaarden in de link die je stuurde. Geen <51 hier. Weet als digibeet alleen ontzettend niet wat dat betekent. Sinds 3 minuten weet ik nu wel eindelijk wat “upstream” dan dus inhoudt.
Ik ga direct foto's maken. Ik weet alleen niet zeker of de aansluitingen in de muur ook echt de bron zijn. Las eerder elders iets met groene kabels… In het ergste geval kan ik allicht ook in de muur gaan kijken, daar in de woonkamer. Voor nu loop ik iig even langs de meterkast (op de gang op onze verdieping).
Binnen 10 minuten voeg ik hier foto's en bevindingen toe.
*N00b-vraag:
Is het trouwens niet vreemd dat de snelheid wel zo dicht de maximale 250Mbps benadert?
Te hoge upstream wordt veroorzaakt door aop of kabelschade. Zijn ze toevallig met glasvezel bezig geweest in de buurt?
56 als us tx is erg hoog hoor!
Zeker even monteurs afspraak maken!!
Foto's aansluiting woonkamer.
Zowel radio- als tv-aansluiting zijn door eerdere bewoners mee geschilderd. Oprecht geen idee of dat ook mee kan spelen. Verder zijn modem en kabels nieuw, ca. 6 weken geleden ontvangen van Ziggo.
PeterH2020 wrote:Te hoge upstream wordt veroorzaakt door aop of kabelschade. Zijn ze toevallig met glasvezel bezig geweest in de buurt?
56 als us tx is erg hoog hoor!
Zeker even monteurs afspraak maken!!
@PeterH2020 Ik zou niet zomaar een monteur afspraak maken als je het geld niet voor het oprapen hebt.
Een hoge upstream kan al beginnen bij de aansluiting op je modem, de kabel naar je modem, de splitter en het AOP, hierna de kabel naar de straatkast en de aansluiting in de straatkast.
Ook een schoonmaakbeurt van de meterkast of achter de TV komt heel vaak als oorzaak naar voren als er een slechte verbinding is, dan is het een kwestie van alle kabels een keer los halen en weer goed vast maken, dat scheelt € 50,00 als de monteur dit voor je komt doen.
Ziggo is, heel strikt gezien, alleen verantwoordelijk tot en met het AOP.
(Uit coulance ook de eerste splitter met de eerste korte kabels.)
Het best is bij het begin beginnen om uit te sluiten of een simpele oplossing € 50,00 voor een monteur kan besparen.
Foto's meterkast.
Ik weet niet waar ik tegenaan kijk. De hele kast is clean, lean en netjes. Behalve:
Zegt het jou meer, @Be rt?
@Remco81 Ik zie de foto's net pas uit je meterkast, dus even hier de tekst gewijzigd.
Dat je bijna 250 haalt, zegt niets over de vele haperingen die je ervaart.
@Remco81 Ik vermoed dat het oude AOP, de wandcontactdoos je probleem is.
Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen dieper in het systeem kijken en een monteur inplannen om je oude aansluiting te vervangen.
Er kan morgen al iemand langskomen.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Wat ik eerder al aangaf aop of kabelschade.
Ik ben zelf ook FSE @Be rt
Heb wat ervaring zeg maar.... ;l
Thanks @Be rt.
Voor het meekijken en -denken. Op een zaterdagavond nota bene. Dat vind ik echt super tof, dank je wel.
Ik ben heel benieuwd in hoeverre Ziggo hier verder mee komt. Op afstand en evt. hier ter plaatse. Ik zal hier sowieso nog even laten weten wat de uitkomsten zijn.
Cheers!
Remco81 wrote:Thanks, @Ronihd.
Kun je mij vertellen welke waarden belangrijk zijn?
Inmiddels is dat al gedaan
En toch… Hoe slecht bepaalde waarden ook zouden zijn, ook met een workaround of een quick-fix zou ik blij zijn. Omdat tv en internet het hier prima (lijken te) doen. Normaal ben ik ook meer de perfectionist, maar met dit soort dingen vrees ik regen en drup.
En wat er gebeurt…
Vannacht heb ik tegen m'n eigen logica in, een poging gedaan om via VPN te FTP’en. Zelfde wifi-signalen. Zelfde modem. Kan eigenlijk geen verschil maken, toch? -anders had ik dat vorig weekend al geprobeerd.
Maar wat denk je?
-Ja hoor. Probleemloos. Heb het laptopje een uur lang bestanden laten kopiëren en binnenhalen. Nul haperingen, nul foutmelding. Foutloos.
De kwestie is daarmee nu vernieuwd:
HOE KAN HET? 😉 Nu ben ik wel echt nieuwsgierig naar de technische oorsprong hiervan.
En, kan het ook zónder VPN?
Signalen fluctueren constant dus het kan een paar uur goed en dan kan je zo maar ellende hebben.
Dasrom wordt er vanuit de klantenservice vaak gezegd herstart uw modem.
Dat is zeg maar quickfix. Op langer termijn gaat je modem weer tegen de fouten aan lopen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.