Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Remco81
Level 1

FTP begint goed, loopt in soep, geeft T3 time-out-meldingen.

Beste mensen,

Ik heb veel posts bekeken, en ben sinds vorige week netto al zo'n 20 uur aan het klooien, maar ik kom er echt niet uit. Ik mag hulp inschakelen van mezelf. Eindelijk 😉 

Ik hoop dat jullie kennis en kunde (complimenten voor al het meedenken en -kijken wat ik hier al voorbij zag komen) een oplossing kunnen opleveren. De situatie is gekmakend. Ik omschrijf alles wat relevant kan zijn hieronder, en hoop dat iemand er iets mee kan:

  • Probleem: FTP’en (back-ups van websites maken op eigen laptop, vanaf gehoste servers) zorgt na enkele minuten voor (uiteindelijk definitieve) problemen. Downloads vertragen, haperen. Uiteindelijk mislukte overdrachten, allerlei foutmeldingen.
  • Opvallend: volgens mij zie ik precies op de tijdstippen van definitief misgaan de T3-meldingen in het Ziggo-modem.
  • Filezilla: van alles gegoogeld, van alles getweakt en getest, deductie ftw!! Maar met het stoeien met allerlei instellingen heb ik niets bestendigs bereikt.
  • Modem: dito, en dito: niets bestendigs. Wel even ruzie met de gamende puberdochter, dat wel.
  • Opvallend: zojuist Hollands Nieuwe-mobieltje ingesteld als wifi-hotspot, en verdorie, 2 verschillende sites willen back-uppen, en beide gingen probleemloos!
  • Woning: we wonen hier een half jaar, anderhalve verdieping in een flatgebouw in Rotterdam-Kralingen. We hebben sinds ca. 1 maand geen XS4all meer maar Ziggo. Internet komt hier uit de muur in de woonkamer.
  • Netwerk: modem in woonkamer (vanuit splitter op de muur) is bekabeld verbonden met 1 DECO TP-Link versterker en in de keuken (zelfde verdieping, 10m verderop) staat een onbekabeld verbonden tweede TP-Link. M4 uit m'n hoofd. Op de halve verdieping staat géén derde TP-Link. De Deco's zijn gisteren toevallig netjes ingesteld als ‘access point’, maar werkten ook prima toen nog niet alles zorgvuldig was ingesteld.
  • Snelheid: laptop en mobiel in keuken, bij het raam, behalen beide consequent downloadsnelheden van 100-150Mbps. In de woonkamer wordt nagenoeg de volledige 250Mbps gehaald.
  • Stabiliteit: er wordt hier geregeld live gestreamd en er wordt (op de halve verdieping boven de keuken) gegamed. Met beide is niets mis; gaat allemaal vlekkeloos.
  • Band: 5GHz en 2,4GHz hebben een eigen netwerknaam. Beide worden doorgegeven door de Deco wifi-versterkers.
  • Meldingen modem: “No Ranging Response received - T3 time-out”, precies op de momenten dat het in Filezilla mis gaat.
  • Meldingen FTP: het zijn er legio. ETIMEDOUT, veelvuldig ongewenst ‘entering passive mode', ‘Bestandsoverdracht mislukt’, 'Verbinding verlopen na 30 seconden inactiviteit', ‘530 Maximum connections per host reached', ‘Fatale bestandsoverdrachtfout'.

Deductie tot hier: met mobiel internet via m'n telefoon liep het zojuist ineens als een zonnetje; het gaat mis bij 2 verschillende webhosts; het gaat nooit direct mis, altijd na 1-5 minuten…

Er is dus iets aan de hand met ‘Ziggo'. Maar zit het in de instellingen van het modem? Is het iets met een firewall? Zijn het de Deco wifi-versterkers?

 

Ik vertrouw op jullie!!  😉  En vanzelfsprekend wil ik screenshots delen van e.e.a. Weet alleen nu niet waarvan.

Cheers, Remco.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Remco81 Ik vermoed dat het oude AOP, de wandcontactdoos je probleem is.

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen dieper in het systeem kijken en een monteur inplannen om je oude aansluiting te vervangen.

Er kan morgen al iemand langskomen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

Bekijk in context

Ga naar reactie
29 Reacties 29
Meldingen
Aan Uit
Remco81
Level 1
Topicstarter

Even wat mensen (met gezicht) taggen die ik reeds de tanden in menig vergelijkbaar onderwerp zag zetten. Zo brutaal ben ik ook nog wel.


@Be rt @Henno @Francois83 @Dave- 

Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Remco81 wrote:

Even wat mensen (met gezicht) taggen die ik reeds de tanden in menig vergelijkbaar onderwerp zag zetten. Zo brutaal ben ik ook nog wel.


@Be rt @Henno @Francois83 @Dave- 

 

Daar hebben ze geen problemen mee , ik haak af omdat het denk geen probleem van met het signaal is, maar aan de andere kant zou je kunnen kijken of je screenshots kan maken van de modem waarden net voordat het probleem optreed en tijdens het probleem 

Remco81
Level 1
Topicstarter

Thanks, @Ronihd.

Kun je mij vertellen welke waarden belangrijk zijn?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Remco81 de modem waarden:

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

Remco81
Level 1
Topicstarter

Thanks @Be rt !

Zo te zien kan ik de tabellen vanuit de Connect Box domweg selecteren en kopiëren. Dat is mooi meegenomen. 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 2 37 256qam 3
2 610000000 2 38 256qam 2
3 602000000 2 37 256qam 1
4 626000000 2 38 256qam 4
5 634000000 2 37 256qam 5
6 642000000 2 37 256qam 6
7 650000000 2 38 256qam 7
8 658000000 3 38 256qam 8
9 666000000 3 37 256qam 9
10 674000000 2 37 256qam 10
11 682000000 2 37 256qam 11
12 690000000 1 37 256qam 12
13 698000000 1 37 256qam 13
14 706000000 1 37 256qam 14
15 714000000 1 37 256qam 15
16 722000000 2 37 256qam 16
17 730000000 2 37 256qam 17
18 738000000 2 37 256qam 18
19 746000000 1 37 256qam 19
20 754000000 3 37 256qam 20
21 762000000 2 37 256qam 21
22 770000000 2 37 256qam 22
23 778000000 1 37 256qam 23
24 786000000 1 37 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.936 3859312900 19
2 Goed (Locked) 38.983 3856631769 22
3 Goed (Locked) 37.636 3856630584 22
4 Goed (Locked) 38.605 3856630528 16
5 Goed (Locked) 37.356 3856633404 56
6 Goed (Locked) 37.636 3856635999 24
7 Goed (Locked) 38.605 3856636531 15
8 Goed (Locked) 38.605 3856628909 19
9 Goed (Locked) 37.636 3856633874 36
10 Goed (Locked) 37.356 3856636671 50
11 Goed (Locked) 37.356 3856637662 41
12 Goed (Locked) 37.356 3856632671 49
13 Goed (Locked) 37.636 3856633928 56
14 Goed (Locked) 37.356 3856631006 106
15 Goed (Locked) 37.356 3856637591 99
16 Goed (Locked) 37.636 3856638177 141
17 Goed (Locked) 37.636 3856638147 90
18 Goed (Locked) 37.636 3856626321 90
19 Goed (Locked) 37.636 3856638314 287
20 Goed (Locked) 37.636 3856641029 119
21 Goed (Locked) 37.636 3856642710 245
22 Goed (Locked) 37.636 3856640362 1490
23 Goed (Locked) 37.356 3856642338 345
24 Goed (Locked) 37.356 3856639766 658

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 37100000 56 5.120 64qam 4
2 57800000 51 5.120 64qam 1
3 50900000 51 5.120 64qam 2
4 44000000 53 5.120 64qam 3
5 28600000 53 2.560 64qam 6
6 31800000 54 2.560 64qam 5

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 5 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 1 0
4 2.0 0 0 5 0
5 2.0 0 0 3 0
6 2.0 0 0 3 0

 

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
12-12-2020 21:39:26 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a01:0578:0003:0000:0000:0000:36ab:b7ce MAC=17:10:91:68:84:86;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 20:46:46 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 20:32:28 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a01:b740:0a41:0e08:0000:0000:0000:000d MAC=17:10:91:68:84:86;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 19:52:19 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 19:50:44 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:400e:080a:0000:0000:0000:200e MAC=17:10:91:68:84:86;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 19:49:53 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 19:30:08 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 19:27:55 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 19:17:13 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2001:0888:0000:0018:0000:0000:0000:0143 MAC=17:10:91:68:84:86;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 18:50:22 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 18:31:36 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2600:1901:0000:c033:0000:0000:0000:0000 MAC=17:10:91:68:84:86;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 18:10:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-12-2020 18:06:28 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.178];CM-MAC=68:02:b8:47:98:29;CMTS-MAC=00:17:10:91:68:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Remco81 OK duidelijk, er gaat iets goed mis met de upstream waarden, veel te hoog, je modem moet volle bak versterken om de Ziggo servers / het internet te bereiken.

Ook binnenkomend zie ik een bos ruis, zijnde de Post RS Errors.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

Staat het modem waar Ziggo je huis binnenkomt?

Remco81
Level 1
Topicstarter
Be rt wrote:

@Remco81 OK duidelijk, er gaat iets goed mis met de upstream waarden, veel te hoog, je modem moet volle bak versterken om de Ziggo servers / het internet te bereiken.

Ook binnenkomend zie ik een bos ruis, zijnde de Post RS Errors.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

Staat het modem waar Ziggo je huis binnenkomt?

 

Ik vermoedde zoiets idd, door de richtwaarden in de link die je stuurde. Geen <51 hier. Weet als digibeet alleen ontzettend niet wat dat betekent. Sinds 3 minuten weet ik nu wel eindelijk wat “upstream” dan dus inhoudt.

Ik ga direct foto's maken. Ik weet alleen niet zeker of de aansluitingen in de muur ook echt de bron zijn. Las eerder elders iets met groene kabels… In het ergste geval kan ik allicht ook in de muur gaan kijken, daar in de woonkamer. Voor nu loop ik iig even langs de meterkast (op de gang op onze verdieping).

Binnen 10 minuten voeg ik hier foto's en bevindingen toe.

 

*N00b-vraag:

Is het trouwens niet vreemd dat de snelheid wel zo dicht de maximale 250Mbps benadert?

 

Niet van toepassing

Te hoge upstream wordt veroorzaakt door aop of kabelschade. Zijn ze toevallig met glasvezel bezig geweest in de buurt?

56 als us tx is erg hoog hoor!

Zeker even monteurs afspraak maken!!

 

Remco81
Level 1
Topicstarter

Foto's aansluiting woonkamer.

Zowel radio- als tv-aansluiting zijn door eerdere bewoners mee geschilderd. Oprecht geen idee of dat ook mee kan spelen. Verder zijn modem en kabels nieuw, ca. 6 weken geleden ontvangen van Ziggo.

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
PeterH2020 wrote:

Te hoge upstream wordt veroorzaakt door aop of kabelschade. Zijn ze toevallig met glasvezel bezig geweest in de buurt?

56 als us tx is erg hoog hoor!

Zeker even monteurs afspraak maken!!

@PeterH2020 Ik zou niet zomaar een monteur afspraak maken als je het geld niet voor het oprapen hebt.

Een hoge upstream kan al beginnen bij de aansluiting op je modem, de kabel naar je modem, de splitter en het AOP, hierna de kabel naar de straatkast en de aansluiting in de straatkast.

Ook een schoonmaakbeurt van de meterkast of achter de TV komt heel vaak als oorzaak naar voren als er een slechte verbinding is, dan is het een kwestie van alle kabels een keer los halen en weer goed vast maken, dat scheelt € 50,00 als de monteur dit voor je komt doen.

Ziggo is, heel strikt gezien, alleen verantwoordelijk tot en met het AOP.
(Uit coulance ook de eerste splitter met de eerste korte kabels.)

Het best is bij het begin beginnen om uit te sluiten of een simpele oplossing € 50,00 voor een monteur kan besparen.

Remco81
Level 1
Topicstarter

Foto's meterkast.

Ik weet niet waar ik tegenaan kijk. De hele kast is clean, lean en netjes. Behalve:

  • iets met aansluitingen voor een aantal bovenburen, en
  • een plastic kastje waar e.e.a. uitsteekt.

 

Zegt het jou meer, @Be rt

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Remco81 Ik zie de foto's net pas uit je meterkast, dus even hier de tekst gewijzigd.

Dat je bijna 250 haalt, zegt niets over de vele haperingen die je ervaart.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Remco81 Ik vermoed dat het oude AOP, de wandcontactdoos je probleem is.

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen dieper in het systeem kijken en een monteur inplannen om je oude aansluiting te vervangen.

Er kan morgen al iemand langskomen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

Ga naar reactie
Niet van toepassing

Wat ik eerder al aangaf aop of kabelschade. 

Ik ben zelf ook FSE @Be rt 

Heb wat ervaring zeg maar.... ;l

Remco81
Level 1
Topicstarter

Thanks @Be rt.

Voor het meekijken en -denken. Op een zaterdagavond nota bene. Dat vind ik echt super tof, dank je wel.

Ik ben heel benieuwd in hoeverre Ziggo hier verder mee komt. Op afstand en evt. hier ter plaatse. Ik zal hier sowieso nog even laten weten wat de uitkomsten zijn.

 

Cheers!

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Remco81 wrote:

Thanks, @Ronihd.

Kun je mij vertellen welke waarden belangrijk zijn?

 

Inmiddels is dat al gedaan 

Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
PeterH2020 wrote:

Wat ik eerder al aangaf aop of kabelschade. 

Ik ben zelf ook FSE @Be rt 

Heb wat ervaring zeg maar.... ;l

 

Ik sluit me volledig aan met dit is oorzaak AOP 2 gats en niet goed genoeg retour geschikt.

@Remco81  zo ver ik kan beoordelen is dat kastje met die kabels , telefoon , KPN 

Remco81
Level 1
Topicstarter

En toch… Hoe slecht bepaalde waarden ook zouden zijn, ook met een workaround of een quick-fix zou ik blij zijn. Omdat tv en internet het hier prima (lijken te) doen. Normaal ben ik ook meer de perfectionist, maar met dit soort dingen vrees ik regen en drup. 

En wat er gebeurt…

Vannacht heb ik tegen m'n eigen logica in, een poging gedaan om via VPN te FTP’en. Zelfde wifi-signalen. Zelfde modem. Kan eigenlijk geen verschil maken, toch? -anders had ik dat vorig weekend al geprobeerd.

Maar wat denk je?

-Ja hoor. Probleemloos. Heb het laptopje een uur lang bestanden laten kopiëren en binnenhalen. Nul haperingen, nul foutmelding. Foutloos.

 

De kwestie is daarmee nu vernieuwd:

HOE KAN HET?  😉  Nu ben ik wel echt nieuwsgierig naar de technische oorsprong hiervan.

En, kan het ook zónder VPN?

0 Kudos
Niet van toepassing

Signalen fluctueren constant dus het kan een paar uur goed en dan kan je zo maar ellende hebben.

Dasrom wordt er vanuit de klantenservice vaak gezegd herstart uw modem.

Dat is zeg maar quickfix. Op langer termijn gaat je modem weer tegen de fouten aan lopen.

 

0 Kudos