Beste mensen,
Ik heb veel posts bekeken, en ben sinds vorige week netto al zo'n 20 uur aan het klooien, maar ik kom er echt niet uit. Ik mag hulp inschakelen van mezelf. Eindelijk 😉
Ik hoop dat jullie kennis en kunde (complimenten voor al het meedenken en -kijken wat ik hier al voorbij zag komen) een oplossing kunnen opleveren. De situatie is gekmakend. Ik omschrijf alles wat relevant kan zijn hieronder, en hoop dat iemand er iets mee kan:
Deductie tot hier: met mobiel internet via m'n telefoon liep het zojuist ineens als een zonnetje; het gaat mis bij 2 verschillende webhosts; het gaat nooit direct mis, altijd na 1-5 minuten…
Er is dus iets aan de hand met ‘Ziggo'. Maar zit het in de instellingen van het modem? Is het iets met een firewall? Zijn het de Deco wifi-versterkers?
Ik vertrouw op jullie!! 😉 En vanzelfsprekend wil ik screenshots delen van e.e.a. Weet alleen nu niet waarvan.
Cheers, Remco.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
PeterH2020 wrote:Signalen fluctueren constant dus het kan een paar uur goed en dan kan je zo maar ellende hebben.
Dasrom wordt er vanuit de klantenservice vaak gezegd herstart uw modem.
Dat is zeg maar quickfix. Op langer termijn gaat je modem weer tegen de fouten aan lopen.
Het zou niet zo moeten zijn , de signaalniveaus in het coax netwerk moeten altijd hetzelfde zijn , kan mogelijk iets verschil in zitten maar dan kan niet zo veel zijn dat het modem daardoor slechter gaat werken.
Als er wel signaalniveau verschillen te zien zijn ( dat zou je in de gaten kunnen houden door de signaalniveaus van het modem te monitoren ) dan is er mogelijk een slecht contact in het coax netwerk aanwezig , kan bij jou binnen zitten maar ook in de EV op je individuele coax kabel of hogerop in het netwerk
Goedenavond @Remco81 en welkom op de Community,
Goed dat je een topic bent gestart voor het stellen van je vraag. Zo te zien is er al goed met je meegedacht en geanalyseerd door de hier aanwezige experts. Ik heb ook even een blik geworpen op jouw verbinding en het valt mij op dat de modem upstream TX bij jou structureel aan de hoge kant is. Dit constateerde @Be rt eerder ook al.
Hierdoor zal jouw verbinding bij het minste en geringste signaaldipje onderuit gaan. Dit resulteert vervolgens in haperingen op de internetverbinding en uitval. Zo te lezen heb je met de adviezen al mogelijke oorzaken binnenshuis uitgesloten.
Het lijkt mij daarom goed dat er een netwerkmonteur langskomt. Die kan het AOP vervangen en de verbinding vanaf jouw aansluiting tot en met het netwerk grondig doormeten.
Ik heb een afspraak met een monteur weten te regelen op vrijdag 18-12-2020 tussen 12:00 en 18:00 uur. Mocht het nou niet lukken op die datum dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn gegevens > Mijn monteursafspraken te wijzigen.
Goedemorgen @Remco81,
Inmiddels zie ik dat de monteur is langs geweest. Wat zijn jouw bevindingen sinds het monteursbezoek? Werkt alles inmiddels naar wens?
Hi @Paul Ziggo
Dank je wel voor het oppakken van het topic, vorige week. En dank aan @Be rt en anderen die zo onbaatzuchtig meekijken en -denken.
De monteur is inderdaad geweest. Helemaal aan het begin van het tijdvak. Snel en probleemloos heeft hij e.e.a. geanalyseerd en vervangen. Hartstikke fijn. Zeker met het oog op de toekomst, en eventuele verbindingsproblemen.
Helaas hebben zijn werkzaamheden het probleem niet beïnvloed. Op dit moment zit ik op de Ziggo-aansluiting van mijn moeder in Papendrecht te FTP’en. En dat werkt. De Yourhosting-server waar ik mijn sites heb staan laat me in de afgelopen 10 minuten duizenden bestanden overzetten. Helaas is dat in Rotterdam niet zo. Het probleem is daar blijven bestaan: na 2 à 3 minuten blijft er een eerst (random) file hangen, daarna stroopt de boel op, en binnen de 7, 8 minuten worden er heel veel bestanden in de [mislukte overdrachten]-tab gedropt, en is de verbinding met de server murw gebeukt en definitief opgeheven.
Excuses voor deze nul-technische benadering 😉
Kijkend vanuit ceteris paribus en andere nul-technische logica moet het probleem [in het modem], [in de aansluiting], of [tussen ftp en het modem] zitten. Immers: in Papendrecht lukt het, in Rotterdam lukt het via VPN, in Rotterdam lukt het via m'n mobiele data-abonnement, met een ander ftp-programma lukt het in Rotterdam evenmin. Ook met een andere server bij een andere hostingpartij gaat het mis, op dezelfde manier. Steeds weer, na enkele minuten de schijnbare filevorming (een overvraging van iets, of ergens zegt een systeem dat er een soort aanval lijkt plaats te vinden o.i.d.), en een aantal soorten foutmelding. Waarvan ik de belangrijksten op internet niet eens kan vinden gek genoeg. Anders was ik ook niet hier komen piepen, vanzelfsprekend.
In het feedbackformulier dat ik van de week ontving heb ik ditzelfde verhaal genoteerd. En daar uitgesproken dat ik hoop dat er een digifiel rondloopt die per ongeluk met 7.823 van dit soort bijltjes heeft gehackt. Wellicht hebben jullie de sleutel in handen met iemand die dit ‘herkent’. Anders hoop ik dat het relatief simpel op te lossen is, met een bepaalde test o.i.d. En zo niet, dan moet ik voortaan regelmatig bij buren of m'n ma even op de koffie én de wifi komen.
Tot zover de woordgrapjes (nogmaals excuses) en het relaas. Ik hoor graag van jullie - no rush - of er nog ergens een idee op komt poppen.
Cheers!
Remco
Na een in 2019 update van FileZilla had ik dezelfde problemen in combinatie met een Connectbox en na talloze gewijzigde instellingen ben ik overstapt naar WinSCP. Ik weet niet of er in Papendrecht ook een Connectbox staat maar de combi FileZilla → Connectbox was althans voor mij geen succes. Om eea uit te sluiten probeer WinSCP eens.
Ik heb trouwens gelukkig geen Connectbox meer maar een Ubee UBC1318ZG dit ivm VPN problemen.
https://winscp.net/eng/download.php
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/ubee-ubc1318zg
Goedemorgen @Remco81,
Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Goed dat de monteur grondig te werk is gegaan en alle materialen die vervangen moesten worden vervangen heeft.
Wel jammer dat het probleem met je FTP verbinding hiermee niet verdwenen is. Wil je anders eens kijken of het probleem zich ook voordoet als je een andere FTP programma gebruikt zoals
@mguzz in zijn bericht ook oppert?
Dank je wel voor je reactie @mguzz en @Paul Ziggo.
Ook anderen raadden dit eerder aan. Heb er twee geprobeerd. Beide alternatieve FTP-programma's liepen helaas net zo hard in de soep als Filezilla. Het lijkt niet uit te maken welk programma een sliert aan bestanden wil downloaden. Het probleem lijkt de sliert zelf. Het aantal bestanden in die sliert.
Voor nu los ik het op middels een VPN-verbinding wanneer het nodig is. Maar ik hoop nog steeds dat iemand het verhaal herkent en de bron van het probleem kan duiden.
@Remco81 Heel graag gedaan. Wat nu nog de oorzaak zou kunnen zijn is mij ook een raadsel. Maar misschien dat er nog iemand onder dit topic reageert die nog een suggestie voor je heeft.
Alvast een fijn weekend gewenst!
Groeten,
Paul
Hi @Paul Ziggo
Dank voor je reply. Ik ben dezelfde persoon bij wie laatst een monteur was en waar aanstaande woensdag opnieuw een monteur langskomt. En ook degene die dus ineens, sinds gisteren ineens probleemloos kan FTP’en (zonder dat ik er de afgelopen 2 weken iets aan heb geprobeerd te doen, en het daags na de monteur ook nog niet werkte).
I.a.w. Dat is al opgelost. Op magische wijze 😉
@Remco81 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ontzettend fijn dat het probleem op “magische” wijze is opgelost. Het belangrijkste is dat het in ieder geval weer werkt.
Laat het maar weten als we jou verder nog ergens mee kunnen helpen.
Nog een prettige dag gewenst!
Groeten,
Paul
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.