PeterH2020 wrote:
Te hoge upstream wordt veroorzaakt door aop of kabelschade. Zijn ze toevallig met glasvezel bezig geweest in de buurt?
56 als us tx is erg hoog hoor!
Zeker even monteurs afspraak maken!!
@PeterH2020 Ik zou niet zomaar een monteur afspraak maken als je het geld niet voor het oprapen hebt.
Een hoge upstream kan al beginnen bij de aansluiting op je modem, de kabel naar je modem, de splitter en het AOP, hierna de kabel naar de straatkast en de aansluiting in de straatkast.
Ook een schoonmaakbeurt van de meterkast of achter de TV komt heel vaak als oorzaak naar voren als er een slechte verbinding is, dan is het een kwestie van alle kabels een keer los halen en weer goed vast maken, dat scheelt € 50,00 als de monteur dit voor je komt doen.
Ziggo is, heel strikt gezien, alleen verantwoordelijk tot en met het AOP.
(Uit coulance ook de eerste splitter met de eerste korte kabels.)
Het best is bij het begin beginnen om uit te sluiten of een simpele oplossing € 50,00 voor een monteur kan besparen.