Hoi,
Vandaag de FRITZ!Box 6690 binnen gekregen. ivm de gamende pubers hier in huis eerst maar eens de SSID enz instellen voordat we de switch maken. Via de, redelijk omslachtige manier, Ziggo app op de mobiel de mc mac en de mta mac adressen van de box te hebben aangemeld gebeurde het volgende. De Connect Box startte opnieuw op en vervolgen heb ik geen internet meer. Verbinding is ok volgens de box, maar feitelijk niet. Statusbalk staat op groen net zoals de verbindingspijlen. Ook als ik kijk via de browser is alles in orde.
Twee dingen kloppen helaas niet. De eerste is dat de lampjes op de Connect Box blijven branden als indicator dat er "iets" mis is. Het tweede is dat ik geen internet heb.
Het aanmelden van een nieuw modem kan 24 duren maar het afschakelen van de Connect Box gaat warschijnlijk direct. Dus buiten de "straf" van 24 uur verwerkingstijd vind ik het vreemd dat de Connetct Box er ook mee stopt. Buiten dat dit een "test" apparaat moet blijven zou het ook gewoon een back-up moeten zijn. Ik betaal er in ieder geval wel voor.
Afijn, heeft iemand een voor mij nog een optie om het een en ander te versnellen of ben ik voorlopig overgeleverd aan de helpdeskmedewerkers die mij proberen te helpen?
.......Heeft u uw laptop al rechtstreeks aan de Connect Bos aangesloten.:Ja de PC is dat nu wel. Mijn Router is er tussen uit. De Connect Box staat overigens in bridge.
.......Kunt u de Connect Box restten.: Tuurlijk
.......Heeft u misschien een andere kabel?:Ja, doen we, maar ik lees de Connect Box nu uit op mijn PC!
Deze zegt: verbonden en internet maar dit komt niet door.
.......Ik moet even overleggen of ik u met spoed een andere Connect Box kan opsturen want normaal kan ik dat niet omdat de status van de Connect Box, die ik uitlees, gewoon goed is.
Hopelijk nog een goed afloop....
Mvrgr,
David