Goedemiddag,
Vandaag De FRITZ!Box thuis ontvangen om over te stappen op eigen modem.
Nu volg ik netjes de stappen om het modem te activeren bij Ziggo, maar ik krijg een foutmelding.
Iemand hier ervaring mee?
Heb al contact gehad met Ziggo, maar gaven aan dat ik het ook hier kon navragen in tussentijd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Inmiddels opgelost door IPv6 uit te zetten. Bedankt allemaal.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik had in een ander topic gelezen dat het momenteel niet mogelijk is om via de Mijn Ziggo-app een eigen modem te registreren.
Je kunt het beste de klantenservice benaderen via chat en de CM MAC van het modem doorgeven. Als je ook telefonie wilt gebruiken, dan moet je ook de MTA MAC doorgeven en gebruikersnaam en wachtwoord voor vmk.voice.ziggo.nl opvragen.
Hallo @WimC ,
Dat heb ik inderdaad gelezen maar als ik dan in de chat of telefoon uitkom dan geeft met aan mij niet verder te kunnen helpen. Er is nu een escalatie aangemaakt, en op basis daarvan wordt ik binnen 24 uur teruggebeld?
Zie stukje omtrent bellen naar klantenservice hierboven naar Wim.
Telefonie gebruik ik niet.
Misschien kan een moderator hier op de community het ook voor je regelen. In jouw geval hoef je dan alleen de CM MAC door te geven, deze kun je bijvoorbeeld achter jouw huisnummer zetten in de adresgegevens.
Anders zou je even de escalatie moeten afwachten.
In de Apple app store is vandaag (21 sep) een nieuwe Mijn Ziggo app beschikbaar, ik zou zeggen probeer het opnieuw na het updaten van de app. Misschien is het daarin opgelost.
In onderstaande topics wordt exact het zelfde probleem besproken.
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Eigen-moden-gebruiken-Fritz-Box-6690/m-p/1048582#M161108
https://community.ziggo.nl/t5/Bellen/Kan-telefoon-niet-verbinden-met-Fritzbox-6660/m-p/1048730#M4131
Hallo allemaal,
inmiddels heb ik nu internet op mijn eigen modem.
alleen werkt de port-forwarding nog niet, heeft iemand hier ervaring mee?
Inmiddels opgelost door IPv6 uit te zetten. Bedankt allemaal.
Waarschijnlijk maakte je eerder gebruik van Dual-Stack Lite, daarmee is port forwarding inderdaad niet mogelijk. Je zou dit moeten kunnen omzetten naar Full Dual-Stack (IPv4 + IPv6).
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.