Vraag
Reacties
Oplossing
jvdiesen
Level 2

FRITZ!Box 6660Cable

Goedemiddag,

 

Vandaag De FRITZ!Box thuis ontvangen om over te stappen op eigen modem.

Nu volg ik netjes de stappen om het modem te activeren bij Ziggo, maar ik krijg een foutmelding.

Iemand hier ervaring mee?

Heb al contact gehad met Ziggo, maar gaven aan dat ik het ook hier kon navragen in tussentijd.

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jvdiesen
Level 2
Topicstarter

Inmiddels opgelost door IPv6 uit te zetten. Bedankt allemaal.

Bekijk in context

0 Kudos
9 Reacties 9
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @jvdiesen 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde. Ik weet niet of je al op deze community hebt gezocht naar info en dit topic hebt gevonden?

 

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik had in een ander topic gelezen dat het momenteel niet mogelijk is om via de Mijn Ziggo-app een eigen modem te registreren.

 

Je kunt het beste de klantenservice benaderen via chat en de CM MAC van het modem doorgeven. Als je ook telefonie wilt gebruiken, dan moet je ook de MTA MAC doorgeven en gebruikersnaam en wachtwoord voor vmk.voice.ziggo.nl opvragen.

0 Kudos
jvdiesen
Level 2
Topicstarter

Hallo @WimC ,

 

Dat heb ik inderdaad gelezen maar als ik dan in de chat of telefoon uitkom dan geeft met aan mij niet verder te kunnen helpen. Er is nu een escalatie aangemaakt, en op basis daarvan wordt ik binnen 24 uur teruggebeld?

0 Kudos
jvdiesen
Level 2
Topicstarter

Zie stukje omtrent bellen naar klantenservice hierboven naar Wim.

 

Telefonie gebruik ik niet.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Misschien kan een moderator hier op de community het ook voor je regelen. In jouw geval hoef je dan alleen de CM MAC door te geven, deze kun je bijvoorbeeld achter jouw huisnummer zetten in de adresgegevens.

 

Anders zou je even de escalatie moeten afwachten.

0 Kudos
Karel.
Level 17

In de Apple app store is vandaag (21 sep) een nieuwe Mijn Ziggo app beschikbaar,  ik zou zeggen probeer het opnieuw na het updaten van de app. Misschien is het daarin opgelost. 

 

In onderstaande topics wordt exact het zelfde probleem besproken. 

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Eigen-moden-gebruiken-Fritz-Box-6690/m-p/1048582#M161108

https://community.ziggo.nl/t5/Bellen/Kan-telefoon-niet-verbinden-met-Fritzbox-6660/m-p/1048730#M4131

 

0 Kudos
jvdiesen
Level 2
Topicstarter

Hallo allemaal,

 

inmiddels heb ik nu internet op mijn eigen modem.

alleen werkt de port-forwarding nog niet, heeft iemand hier ervaring mee?

0 Kudos
jvdiesen
Level 2
Topicstarter

Inmiddels opgelost door IPv6 uit te zetten. Bedankt allemaal.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Waarschijnlijk maakte je eerder gebruik van Dual-Stack Lite, daarmee is port forwarding inderdaad niet mogelijk. Je zou dit moeten kunnen omzetten naar Full Dual-Stack (IPv4 + IPv6).

0 Kudos