1
Vraag
2
Reageer en help mee
achterstraat

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

FRITZ!Box 6660

Wil óók jij gebruik maken van de vrijemodemkeuze die sinds 28 januari 2022 een feit is? Kies dan bijvoorbeeld voor de FRITZ!Box 6660 van AVM, kwalitatief véél beter dan de Connectboxen van VodafoneZiggo.

    achterstraat_7-1645559147834.png

 

 

 

In slechts 3 stappen maak je verbinding via het netwerk van VodafoneZiggo.

 

Stap 1:

    Maak een foto van de sticker op je FRITZ!Box én geef het CM MAC én MTA MAC telefonisch via de klantenservice door.

    achterstraat_3-1645558630954.png

 

Stap 2: (Internet > Toegangsgegevens > Instellingen)

    achterstraat_4-1645559054255.png

 

Stap 3: (Internet > Toegangsgegevens > IPv6)

    achterstraat_5-1645559080314.png

 

 

In slechts 2 stappen heb voeg je telefoonnummer(s) van VodafoneZiggo toe.

 

Stap 1: (Telefonie > Eigen telefoonnummers > Aansluitingsinstellingen > Telefonieverbinding)

    achterstraat_1-1645558365745.png

 

Stap 2: (Telefonie > Telefoonnummers > Nieuw telefoonnummer)

    achterstraat_0-1645558359218.png    

 

Veel plezier van je nieuwe FRITZ!Box via het netwerk van VodafoneZiggo!

 

12 Reacties 12
MR_CHIP

Level 19
  • 11496Posts
  • 131Oplossingen
  • 3966Likes

lol heel veel mensen doen nu alsof iedereen die keuze heeft maar vrije modem keuze is er nog steeds niet voor oud upc gebied klanten

achterstraat
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Die oude goeie tijd, even je modem van Casema opnieuw opstarten om een nieuw ipadres te verkrijgen, half Nederland zou er toentertijd een moord voor doen.. ..en vandaag de dag mogen diezelfde klanten bij VodafoneZiggo keer op keer achter aansluiten bij vernieuwingen, de overstapweken komen er binnenkort weer aan! Bij alle andere providers kán je wel gebruik maken van je recht op vrijemodemkeuze.

MR_CHIP

Level 19
  • 11496Posts
  • 131Oplossingen
  • 3966Likes

hier ligt alleen ziggo dus weinig keuze naja het ubee zakelijk modem doet het opzich wel goed 

Masimo

Level 7
  • 152Posts
  • 12Oplossingen
  • 13Likes

@achterstraat Je zegt: "Kwalitatief véél beter dan de Connectboxen van VodafoneZiggo".

Waarop is die uitspraak gebaseerd? Graag bewijs en/of data!

 

En dan toch zeker de 6690. Maar ook die heeft een Puma 7 chipset aan boord overigens, net als de ConnectBox Giga.

achterstraat
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Behalve de beperkte mogelijkheden is de witte connectbox eigenlijk niet geschikt voor gebruik door klanten in een live omgeving (talloze kinderziektes) máár is versneld uitgerold door misbruik door medewerkers van VodafoneZiggo! 

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Fritzbox? Nee dank je. Dat ding kan niet in bridge. Voor mij is het dan een waardeloos iets. Tot nu toe ben ik uiterst tevreden met de connectbox v2. Maar goed, ieder z’n ding.

achterstraat
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bridgemode is voor dummies, je reactie is uit onwetendheid want een connectbox in bridgemode functioneert niet als modem maar als onnodige verstorende factor.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74990Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@achterstraat  schreef:

Behalve de beperkte mogelijkheden is de witte connectbox eigenlijk niet geschikt voor gebruik door klanten in een live omgeving (talloze kinderziektes) máár is versneld uitgerold door misbruik door medewerkers van VodafoneZiggo! 


Kun je onderbouwen wat je hier boven beweert, want ik heb nu verschillende Connect boxen hier in huis gehad en waren beide geschikt voor simpelweg gewoon internet gebruik.

 

Versneld uitgerold door Ziggo door misbruik?

De Connect box draaide hier jaren geleden al en werd toen al algemeen uitgerold.

 

ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt.

@achterstraat Kun je dat helder maken, want nu lijkt het op een berg fake news zonder enige onderbouwing.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74990Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@achterstraat  schreef:

Bridgemode is voor dummies, je reactie is uit onwetendheid want een connectbox in bridgemode functioneert niet als modem maar als onnodige verstorende factor.


@achterstraat Even wat meer informatie om je op de hoogte te brengen hoe deze techniek werkt.

 

Een Connect box in router modus is een modem->router werkwijze vanuit de Connect box..

 

Een Connect box in bridge is een Connect box waar alleen het modem van werkt, waardoor je een eigen router erachter kunt hangen welke een extern IP adres krijgt op je eigen router en je eigen router de firewall en DHCP server is.

Zonder modem geen internet, dus alleen een router aangesloten op een coax verbinding gaat niet werken.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5731Posts
  • 596Oplossingen
  • 3310Likes

@achterstraat  Je topic is erg informatief en waardevol maar helaas heb ik een aantal reacties moeten verwijderen omdat deze in strijd zijn met onze huisregels. Dit is zonde voor de discussie.

All, discussieer erop los maar houd de huisregels in het vizier bij het plaatsen van een bericht. Bij het opnieuw overtreden van de huisregels zijn we genoodzaakt om waarschuwingen te geven en/of toegang tot de Community (tijdelijk) te ontzeggen.

wewanl

Level 16
  • 2300Posts
  • 23Oplossingen
  • 851Likes

Helaas woon in voormalig UPC gebied. 

De postcodecheck blijft aangeven dat een eigen modem nog niet kan op mijn adres.

Gelukkig zit de ACM hier nu bovenop.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6231Posts
  • 234Oplossingen
  • 4807Likes

Volgens mij heeft @achterstraat al eerder een waarschuwing gehad. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zijn berichten niet écht tot doel hebben om anderen op weg te helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic