Ouroboros

Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

FRITZ!Box 6660 Cable FF aanmelden

Ik weet dat er problemen zijn met aanmelden van nieuwe modems bij Ziggo, dus hier een tread om mijn fritzbox te laten aanmelden door de moderators. Ik krijg van de helpdesk geen hulp/degelijk antwoord.

 

Eventuele comments over dat ik de ziggobox in bridgemode moet zetten of waarom ik dit wil van andere behulpzame forumleden mogen achterwegen blijven wat mij betreft.

 

Brand: FRITZ!Box

Model: 6660 Cable FF

Serial No: N321.819.30.000.043

 

groet,

 

Ouroboros

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ouroboros
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Ik heb het centrale topic bekeken, ondanks dat de app nog niet goed werkt is het met een beetje vogelen gelukt.

Ik zal delen wat voor mij werkte, hierna mag dit topic dicht voor mij.

 

Na berichten van mensen dat het nu zou werken geprobeerd het modem aan te melden. Er was hier wat veranderd nu in de app bij de eerste inlog.

Voorheen kreeg ik altijd het scherm waar je je MAC adres etc invulde, en daarna gebeurde er niks meer.

 

Nu krijg je de melding dat je eerst 2FA in moet stellen en daarna moet herstarten. na het klikken op het veld ' stel 2FA in ' wordt je omgeleid in een browservenser in de app. Daar doorloop je alle stappen en log je alle huidige sessies uit, maar vervolgens is het scherm in de app nog niet veranderd en staat daar nogsteeds alsof je 2FA moet instellen en dit nog niet gedaan hebt. Ik heb uitgelogd, de app gekilled uit memory en uitgelogd, en uitgelogd en m' n telefoon herstart. helaas geen verandering hierin ondanks het instellen van de 2FA.

 

Na wat vogelen lijkt dit een verschil tussen iPhone en Android voor de Mijn ziggo App. Op mijn eigen iphone toestel had ik het probleem zoals bovenstaand beschreven. Logde ik met mijn eigen ziggo account in, maar dan op de mobiel van mijn vriendin (Android) , dan had ik wel opeens een scherm waar ik gegevens in kon vullen.


verbeterpunt is wel dat het altijd 2 MAC adressen waren, nu nog maar 1 en het is niet duidelijk welke er wordt gevraagd. Door de pioneers die voor mij zijn gekomen heb ik kunnen zien dat het het CM MAC dient te zijn.

Na drukken op OK kreeg ik de melding dat het werkte, dus ik heb mijn Fritzbox aangesloten, deze moest nog over van internet vanaf de LAN1 naar de WAN1, en toen werkte het.

 

Dus voor iedereen die nog vast zit op het 2FA gedeelte, probeer een vriend/vriendin zijn/haar telefoon te gebruiken als die wel android heeft, of misschien werkt een volledige herinstallatie/purge van de applicatie op iphone, of uberhaubt een ander toestel installatie ook wel.

Bekijk in context

52 Reacties 52
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Ouroboros 

Verwijder even de MAC adressen uit je vraag, die hoeft niet iedereen te zien.

Zet die achter je postcode tussen haakjes in het postcodeveld in je profiel https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info dan is het alleen door Ziggo moderators te zien.

 

Ouroboros
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

@Karel.  Done

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Ouroboros 

 

Leuk dat je weer tot dit platform keert 🙂

Helaas kunnen wij momenteel net zo weinig als mijn collega's van de helpdesk.

Dit komt door een technisch defect in de achterliggende systemen waardoor het registreren van je eigen modem via de app momenteel niet werkt.

Onze IT specialisten hebben afgelopen week de oorzaak gevonden en testen momenteel andere software. Zodra er meer over bekend is, en over wanneer deze wordt uitgerold kan ik momenteel nog niets zeggen.

Uiteraard werken we er hard aan dit zo snel mogelijk te realiseren.

Ouroboros
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Hoi @Jamyla 

 

Leuk is discutabel maar iig bedankt voor je bericht.

En ikk heb het begrepen inderdaad, ik hoor het graag als jullie meer weten en het wel kunnen.

 

groet

Technojunk

Level 5
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

@OuroborosIk zit helaas met exact hetzelfde probleem!
Leuk dat ik dit dan nu online moet lezen  en al vanaf voor het weekend van het kastjes naar de muur gestuurd word..

Technojunk

Level 5
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

@JamylaKunnen jullie wel handmatig modems activeren?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Technojunk nee, leuk is natuurlijk anders. Wij balen er ook van. Er wordt aan gewerkt voor je, houd moed. 

Gebruik aub tot die tijd het Ziggo modem, voor zover dat lukt en kan. 

Tim788

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik kan ook de Fritz6660 niet aanmelden via de Ziggo app. Moet ik een nieuwe thread openen of kan ik de mac adressen gewoon in het postcode veld zetten ? Hoelang duurt het activeren want ik wil dit weekend eigenlijk niet zonder internet zitten !

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

eigen modem kan nog wel maanden duren voordat deze fout is opgelost.

Dus dit weekend heb je geen internet via de fritzbox.

Ouroboros
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

@Jacob @Jamyla Is ga iets heel stoms zeggen maar is het een mogelijkheid dat de telefoon helpdesk wordt ingelicht dat er een probleem is met deze functionaliteit? Of is de interne communicatie er daar niet voor?

Zoals technojunk ook aangeeft het is voor jullie als medewerkers (en ons als klanten) niet heel prettig om steeds een vaag verhaal te krijgen en te moeten geven denk ik, terwijl het antwoord eigenlijk is dat het nu even niet werkt. Scheelt denk ik voor beide een hoop moeite. groet

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Ouroboros @Technojunk  Hmm, interessant punt. Iedere medewerker werkt namelijk met dezelfde systemen en dus ook dezelfde informatievoorzieningen. Degene die je aan de lijn krijgt moeten dan ook zeker op de hoogte zijn van dit issue. Het spijt me dat je praktijkervaring anders is. Dat zou absoluut niet mogen! 

Ouroboros
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

@VincentHoop treads te vinden op het forum waar dat inderdaad duidelijk niet de ervaring is.

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Eigen-modem-activatie-lukt-niet/td-p/1142115
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Eigen-modem-gebruiken-Fritz-Box-6690/m-p/1135511/highlight/tr...
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Fritz-Box-6690-KE/m-p/1139557

 

Eerst wordt er gedaan alsof wat je wil raar is en dan vragen ze vervolgens aan jou waarom het niet werkt.

Ja geen idee, daarom belde ik jullie toch ? 🙂

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Ouroboros feedback waar we iets mee kunnen, daarom dank!

Frescootje

Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 83Likes

Wat ik wel vreemd vind is dat de app aangeeft dat het aanmelden van het nieuwe modem gelukt is. Als er sprake is van een "defect" zou je verwachten dat de app een foutmelding o.i.d. aangeeft. Nu word je in het ongewisse gelaten, totdat je het na een aantal pogingen gedesillusioneerd opgeeft. En kennelijk zijn niet al jullie relevante medewerkers (helpdesk, Twitter DM, e.d.) hiervan op de hoogte, zodat je met een hele berg kluitjes in het riet verdwaald raakt. Dan moet je het doen met het afgezaagde cliché "wat vervelend". Een vraag stellen in de app is ook zinloos, want je krijgt gewoonweg geen antwoord. Zoeken in de community is ook niet eenvoudig, want de zoekfunctie is te algemeen. Na een zoveelste bezoek, kwam ik door puur toeval dit topic tegen.
Dit soort zaken dienen als gepinde posts op een eigen locatie te worden neergezet, zodat eenieder na openen van de community site meteen kan zien waar zich problemen voordoen. Dat is zoals klantenservice behoort te zijn.

Frescootje

Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 83Likes

Ik heb de MAC-adressen van mijn Fritz!Box 6690 Cable in het postcodeveld van m'n profiel genoteerd. Misschien kan het "handmatig" worden geactiveerd?

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

@Frescootje dit is een klant help klant forum.

Dat er medewerkers van ziggo aanwezig zijn, niet altijd, is meegenomen.

Dus een forum aanpassen zal er zeker niet inzitten, daar is dit lichaam te log voor.

Frescootje

Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 83Likes

Des te vreemder is dan dat als je een vraag elders stelt je altijd wordt verwezen naar de community. Waarbij je er dus vervolgens vanuit kunt gaan dat je het antwoord ook niet zult krijgen omdat verreweg de meeste aanwezigen zelf klant zijn. En je dus mazzel hebt als er toevallig een medewerker met kennis van zaken aanwezig is. En gesteld dat je het topic al weet te vinden, want - zoals ik al aangaf - de zoekfunctie is m.i. niet al te best. V.w.b. dit topic dat gaat over problemen met het aanmelden van je eigen modem, ben je toch echt afhankelijk van een aanwezige medewerker, die daar weet van heeft.
Dat is dus ook meteen het probleem met Ziggo. Het is in het algemeen volstrekt onduidelijk waar en bij wie je je vragen kwijt kunt. En omdat lang niet elke medewerker op de hoogte is van wat er speelt (hoewel elders in dit topic wordt gezegd dat dat niet mogelijk zou moeten zijn, omdat elke medewerker met "hetzelfde systeem" werkt), word je niet zelden van het kastje naar de muur gestuurd tot je er totaal moedeloos van wordt. Andere providers hebben dat toch duidelijk veel beter voor elkaar. Het is dat waar ik woon je alleen de keuze hebt uit Ziggo, Ziggo en Ziggo, anders zou ik meteen overstappen naar de provider die ik in mijn vorige woonplaats had.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Frescootje even een update van ons. De termen klinken misschien wat technisch, maar daar ben je vast in thuis. 

Er was extra logging nodig om het rootcause te vinden, deze werd recent gemaakt, welke afgelopen week uitgerold werd.  De oorzaak van de kuren lijkt daarmee te zijn gevonden. Het is nog niet duidelijk wanneer een zogenoemde fix is gemaakt en in productie gaat. 

Oftewel, wordt vervolgt en sorry voor het moeten wachten. 

Frescootje

Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 83Likes

Ah! Bedankt voor de info. Ik heb begrepen dat er daarvoor (ook) een update van de app moet komen. In de change log zal daar dan wellicht info over komen, neem ik aan.

Uitgelicht topic