Ik heb het centrale topic bekeken, ondanks dat de app nog niet goed werkt is het met een beetje vogelen gelukt.
Ik zal delen wat voor mij werkte, hierna mag dit topic dicht voor mij.
Na berichten van mensen dat het nu zou werken geprobeerd het modem aan te melden. Er was hier wat veranderd nu in de app bij de eerste inlog.
Voorheen kreeg ik altijd het scherm waar je je MAC adres etc invulde, en daarna gebeurde er niks meer.
Nu krijg je de melding dat je eerst 2FA in moet stellen en daarna moet herstarten. na het klikken op het veld ' stel 2FA in ' wordt je omgeleid in een browservenser in de app. Daar doorloop je alle stappen en log je alle huidige sessies uit, maar vervolgens is het scherm in de app nog niet veranderd en staat daar nogsteeds alsof je 2FA moet instellen en dit nog niet gedaan hebt. Ik heb uitgelogd, de app gekilled uit memory en uitgelogd, en uitgelogd en m' n telefoon herstart. helaas geen verandering hierin ondanks het instellen van de 2FA.
Na wat vogelen lijkt dit een verschil tussen iPhone en Android voor de Mijn ziggo App. Op mijn eigen iphone toestel had ik het probleem zoals bovenstaand beschreven. Logde ik met mijn eigen ziggo account in, maar dan op de mobiel van mijn vriendin (Android) , dan had ik wel opeens een scherm waar ik gegevens in kon vullen.
verbeterpunt is wel dat het altijd 2 MAC adressen waren, nu nog maar 1 en het is niet duidelijk welke er wordt gevraagd. Door de pioneers die voor mij zijn gekomen heb ik kunnen zien dat het het CM MAC dient te zijn.
Na drukken op OK kreeg ik de melding dat het werkte, dus ik heb mijn Fritzbox aangesloten, deze moest nog over van internet vanaf de LAN1 naar de WAN1, en toen werkte het.
Dus voor iedereen die nog vast zit op het 2FA gedeelte, probeer een vriend/vriendin zijn/haar telefoon te gebruiken als die wel android heeft, of misschien werkt een volledige herinstallatie/purge van de applicatie op iphone, of uberhaubt een ander toestel installatie ook wel.