1
Vraag
2
Reacties
Maxim.

Level 6
  • 82Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

FB meldingen komen niet meer in mijn outlook binnen.

Vanaf afgelopen vrijdag 28-10-2022 krijg ik opeens geen meldingen meer van fb in mijn outlook.

Heb alle instellingen op fb na gekeken maar kan geen reden vinden.

Ook staan ze niet in ongewenste berichten, niet in outlook en ook niet in de webmail.

Ook overleg gehad met microsoft waarbij wij stapsgewijs alles hebben door genomen maar geen oplossing kunnen vinden.

Hun advies was dus ook contact op te nemen met ziggo mbt. mogelijke problemen met de webmail.

 

Hoor graag hoe dit is op te lossen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Misschien even vragen aan abuse van Ziggo.

Vorige week hadden wij dit ook op de servers en nu opnieuw. Facebook staat in de zen.spamhaus.org blacklist vermeld, veelal komt dan je mail niet eens in je spambox maar wordt ie al meteen volledig geblokkeerd.

 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Misschien even vragen aan abuse van Ziggo.

Vorige week hadden wij dit ook op de servers en nu opnieuw. Facebook staat in de zen.spamhaus.org blacklist vermeld, veelal komt dan je mail niet eens in je spambox maar wordt ie al meteen volledig geblokkeerd.

 

Maxim.
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Dank voor je tip!

Heb inmiddels contact gehad met Abuse zoals je aangaf.

Helaas heeft deze ook niets kunnen vinden.

Heb nu ook bij fb  aangegeven dat ik geen mails van fb in mijn outlook ontvang maar nog niets gehoord.
Voorlopig lijkt het erop dat niemand mij verder kan helpen.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Graag gedaan. Vreemd dat Abuse het niet kon vinden want ik kan in de logs de blokkade gewoon terugvinden bij Spamhaus.

2022-10-30 21:30:35 H=69-171-232-137.mail-mail.facebook.com [69.171.232.137] X=TLS1.2:ECDHE-RSA-AES128-GCM-SHA256:128 CV=no F=<groupupdates@facebookmail.com> rejected RCPT <gebruiker@domein.com>: Email blocked by zen.spamhaus.org (127.0.0.3)

Na een paar dagen kan het zijn dat ze er weer uit gehaald worden. Vorige keer was dat echter 1 dag.

 

Helaas is het zo dat als je de mails niet eens binnen krijgt, je ze ook niet kan whitelisten. Wij hebben dit euvel vaak met spamhaus (false positives), daarom hebben wij die er ook uit gekieperd.
Als Ziggo er gebruik van maakt is er weinig wat je kunt doen, of abuse moet ze willen whitelisten, maar lijkt me niet dat ze dat gaan doen.

Maxim.
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Opnieuw bedankt!
Omdat ik een volslagen leek bent op dit gebied en mij nallemaal weinig zegt wil je verhaal even naar Abuse sturen. Hoop dat je hiermee akkoord gaat.

Hoor het graag.

Vast bedankt!

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Ja tuurlijk, stuur maar door want er staan geen privacy gevoelige gegevens in behalve van Facebook wat toch algemeen bekend is.
Het e-mail adres van de klant heb ik onherkenbaar gemaakt door daar gebruiker@domain.com van te maken dus dat is geen probleem.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Maxim. 

 

Heb je nog contact met mijn collega's van Abuse gehad n.a.v. de hulp van @Richard G. hier?

Maxim.
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Hoi @Rikst 

Zoals ik met @Richard G.  heb afgesproken heb ik opnieuw contact gezocht met Abuse.

Heb (nog) geen reactie terug gehad.

Maxim.
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Hoi @Rikst  en @Richard G. 

Heb zojuist  een reactie gekregen van Abuse.

Dit is hun antwoord:

 

"Wij gebruiken geen Spamhaus. Dat is echter ook niet relevant hierin want als er sprake was van een blacklisting (van Facebook) of om een andere reden geweigerde mail dan hadden we dat wel in de logs teruggevonden.
 

Alleen zoekend op het domein facebookmail.com laat grote hoeveelheden normaal afgeleverde mails zien tot op dit moment. 27-10 is echter de laatste datum dat ik mails van Facebook zie icm met uw mailadres als ontvanger.

Sorry maar er is niets meer over te melden hierover.

Met vriendelijke groet,

Team Abuse 

 

Waar het nu aan ligt is dus een raadsel en tot nu toe weet helaas niemand hoe dit dan op te lossen is. Heb ook op fb zelf het probleem gemeld maar ben bang dat ik daar nooit wat van zal gaan horen.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Ik had al het voorzichtige vermoeden dat ze geen Spamhaus gebruikten. En als ze in de logs zien dat de facebook mails elders goed worden afgeleverd bij Ziggo in grote hoeveelheden, is er ook geen sprake van spam.

Het was een mogelijkheid geweest, maar dus niet van toepassing.

 

Wat ik zou proberen is de meldingen in FB eens een dag uitschakelen en dan morgen weer activeren. Misschien werkt het dan wel weer.

En evt. even denken of je misschien bepaalde mail regels in je e-mail programma hebt ingesteld rond die tijd.

Maar helaas zal Abuse je dan inderdaad niet verder kunnen helpen.

Maxim.
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Beste @Richard G. 

Dank voor je reactie!

Heb gisteren alle e-mail, push en sms meldingen in fb uitgezet.

Hoe ik in mijn Outlook 2013 iets kan vinden over mail regels wat je schreef weet niet waar ik dat kan vinden.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Hallo @Maxim. 

In Outlook 2013 is dat bovenin te vinden. Als je op het tabblad "start" staat (dat is normaliter standaard als je Outlook 2013 opent), dan staat bovenin iets rechts van het midden.

Naast Verplaatsen zie je daar "regels". Als je op het driehoekje omlaag klikt, kun je daar regels en waarschuwingen selecteren en dan kijken wat er daar staat.

 

Evt. ook in webmail kijken bij Ziggo of daar een regel staat vermeld.

Maxim.
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Heb het gevonden in mijn outlook maar staat in de regels niets vermeld.

In de webmail bij ziggo staan 2 regels : autoforward en @chocolate.com.

Maar deze 2 regels staan niet ingeschakeld.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Dan houdt het wat mij betreft ook even op want dan heb ik ook geen ideeën meer.

Facebook doet wel eens raar dus hopelijk als je die notificaties weer gaat inschakelen dat het dan wel opeens weer werkt. Kans is niet heel groot, maar zou niet de eerste keer zijn dat het wel lukt.

Maxim.
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

@Richard G.  Toch bedankt voor je tips en adviezen!

Maxim.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Graag gedaan hoor Maxim!

Misschien nog een laatste tip. Eventueel je FB mail adres wijzigen naar een Gmail mail adres.

Met wat geluk komen de notificaties daar misschien wel binnen en het voordeel is dat als je ooit van provider wisselt je het dan niet meer hoeft te wisselen. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic