1
Vraag
2
Reacties
tajsmits

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

F3896LG-ZG (bridge mode) geen IP vanuit ziggo

Ik heb een paar dagen geleden een nieuw modem ontvangen de F3896LG-ZG (ik heb internet 100/20)

 

Prima, na installatie heeft t even geduurd en keer (automatisch) opnieuw opstarten, instellingen/updates vanuit ziggo halen, en nu is de status led groen (bridge modes zover ik weet) dus prima.

 

Via 192.168.100.1 gecontroleerd en status modem is ok.

 

Maar, ik krijg dus geen extern ip adres vanuit ziggo. Niet via mijn eigen router en ook niet via een laptop die ik rechtstreeks heb aangesloten.

 

Ook nog geprobeerd het oude modem terug te zetten, die krijgt wel een ip, maar geen internet (overigens was dit een nieuw extern ip) 

 

Nu het nieuwe modem weer terug gezet en maar even aan t wachten, maar nog steeds geen ip adres.

 

Overigens heb ik LAN poort 1 (en poort 4, de 2.5gb poort) geprobeerd. Ik lees overal dat je poort 1 dan alleen werkt (wat me niet logisch lijkt als poort 4 de 2.5gb poort is...maar goed)

 

Dus, wat te doen? Wachten? Of toch maar bellen? Alvast bedankt voor enige hulp!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tajsmits
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zojuist een half uurtje met de helpdesk gebeld. Heel aardig iemand die t nog een keertje allemaal even doorgenomen had met mij. Uiteindelijke oplossing: Bridge mode uitgezet en weer aangezet... (Yep, have you tried turning it off and on again... :P)

 

P.s. Overigens zei hij dat het magazijn wss iets verkeerd had gedaan met versturen en dat hij iig nog niet zoveel wist van dit nieuwe modem.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het blijkt toch poort 2,5 Gbit te zijn die werkt bij dit modem.

 

Zet beide apparaten van de stroom, laat het modem geheel en al opstarten en zet dan de router aan.

Geen resultaat, laat het hier weten.

tajsmits
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ga t zo nog eens proberen. Maar ik denk dat t even de helpdesk bellen wordt.

 

Ik heb net namelijk nog een topic gevonden waarin t zelfde probleem naar voren kwam: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Welke-ethernet-poort-gebruik-je-met-de-Connectbox-SmartWifi/m...

 

Hierin moest blijkbaar bridge modus op een andere manier aangezet worden.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@tajsmits Schreef: Ik heb een paar dagen geleden een nieuw modem ontvangen de F3896LG-ZG (ik heb internet 100/20)

 

Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat dit modem alleen uitgeleverd werd aan nieuwe klanten die een internetabonnement Max of Giga gingen afnemen? Blijkbaar is dat alweer veranderd, of is dat al die tijd al zo?

tajsmits
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja, dit dacht ik dus ook na wat googlen. Maar volgens mij heeft de hele straat hier een nieuwe gekregen. En dat terwijl ik al lang klant ben, op 100/20 draai en een paar maanden geleden al een TG2492LG-ZG had gekregen om mijn bejaarde Ubee te vervangen. 

 

 

tajsmits
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zojuist een half uurtje met de helpdesk gebeld. Heel aardig iemand die t nog een keertje allemaal even doorgenomen had met mij. Uiteindelijke oplossing: Bridge mode uitgezet en weer aangezet... (Yep, have you tried turning it off and on again... :P)

 

P.s. Overigens zei hij dat het magazijn wss iets verkeerd had gedaan met versturen en dat hij iig nog niet zoveel wist van dit nieuwe modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijke verklaring: Er worden inmiddels met regelmaat Docsis 3.1 modems uitgerold in gebieden waar vroeger een node splitsing nodig was en dat is met Docsis 3.1 niet meer nodig.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Je zou bijna denken dat Ziggo snel van zijn Puma chips af wil. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

goh dat is ook een van de hoofdredenen

 

harm6219

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bellen!

en vragen welk modem is gekoppeld aan jouw account. 

2,5gb modem: opstarten met alleen internet en stroom aangesloten. Daarna pas andere aansluitingen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic