Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
vulliw
Level 6

F3896LG-ZG Giga haalt niet volledige snelheid

Beste Mensen,

Waarom haal ik geen 1000 mbps ?  (bedraad)

vulliw_0-1671202033436.png

Met de deco,s aangesloten op modem  M4 haal ik in de woon kamer 400 mbps  (wifi)

en boven slaapkamer net 120 mbps (wifi) niet bedraad

Graag een oplossing als het beter kan.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een downloadsnelheid van (meer dan) 1 Gbps is alleen haalbaar via de 2,5 Gbps-poort en een PC met ditto netwerkadapter. Op gigabit ethernet is ~940 Mbps de maximaal haalbare snelheid i.v.m. overhead, de snelheden van 935/51 Mbps die jij haalt zijn perfect.

De Deco's M4's beschikken i.t.t. de F3896LG-ZG niet over Wi-Fi 6 (802.11ax) c.q. zijn beperkt tot Wi-Fi 5 (802.11ac). De snelheid die je haalt via Wi-Fi zijn prima voor dit type access point.

Zijn de Deco's geconfigureerd in AP mode? Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de Deco-app. Zijn de Deco's onderling via ethernet of Wi-Fi verbonden?

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een downloadsnelheid van (meer dan) 1 Gbps is alleen haalbaar via de 2,5 Gbps-poort en een PC met ditto netwerkadapter. Op gigabit ethernet is ~940 Mbps de maximaal haalbare snelheid i.v.m. overhead, de snelheden van 935/51 Mbps die jij haalt zijn perfect.

De Deco's M4's beschikken i.t.t. de F3896LG-ZG niet over Wi-Fi 6 (802.11ax) c.q. zijn beperkt tot Wi-Fi 5 (802.11ac). De snelheid die je haalt via Wi-Fi zijn prima voor dit type access point.

Zijn de Deco's geconfigureerd in AP mode? Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de Deco-app. Zijn de Deco's onderling via ethernet of Wi-Fi verbonden?

vulliw
Level 6
Topicstarter

Ja de Deco's zijn geconfigureerd in de AP mode.

De hoofd deco is verbonden met het modem, de andere is met wifi verbonden.

Dankje voor het antwoord.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

De SmartWifi pods halen hier met bedrade pod 650 Mbit/s en op een wifi verbonden pod 300 Mbit/s.

Maar of dat nu een echte verbetering is voor je, kun je alleen zelf bepalen.

Als wifi6 / ax gebruikt zou kunnen worden op je laptop of PC, dan wordt het een ander verhaal, dan haal je nu al via het modem 950 Mbit/s via wifi.

0 Kudos
Aitmesss
Level 3

Een Beetje laat misschien. 

De PODS en de Deco's M3/M4 zijn inderdaad alleen wifi-5 generatie.  Hiermee haal je tussen de 450-550Mbps (of net iets meer)

Met een Segam haal je wel degelijk +900Mbp op de wifi als ook jouw toestel wifi-6 geschikt is.
Met een Deco X20 wifi-6 zal je ongetwijfeld hogeren snelheden halen dan de  Deco M3/M4

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

sterker nog ik haal hier met mijn telefoon met gemak boven de 1Gbps op de wifi van de sagemcom

0 Kudos