Vraag
Reacties
Oplossing
weeren44
Level 2

F3896LG-ZG: Alleen poort 2 werkt in Bridge

F3896LG-ZG

Dit modem heb ik vandaag geïnstalleerd. Na overleg met de helpdesk blijkt alleen poort 2 te werken in bridge mode.

Ter informatie.

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
23 Reacties 23
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat is inderdaad wel de bedoeling. Op de UBC1318ZG is dat bijvoorbeeld ook het geval, t.b.v. link aggregation en meerdere apparaten aansluiten bij Zakelijk Internet Pro.

0 Kudos
weeren44
Level 2
Topicstarter

Correctie!

Ik kon het niet laten en heb alle poorten geprobeerd, ze werken alle vier!

Marcvane86
Level 4

Gistermiddag ook de Connectbox V2+ (zwarte modem Docsis 3.1) ik had deze keer een zeer fijne medewerker aan de lijn omdat mijn Orbi RBK50 geen ipadres kreeg in Router modus met DMZ. Daarna heeft hij het nieuwe modem toch maar naar Bridgemodus gezet en vertelde daarbij dat ik alle ethernet moest uitpluggen voor hij dit deed. Het eerste poortje wat ik daarna zou inpluggen werd de bridgepoort. Zo gezegd zo gedaan op de poort 4 2.5GB.

Dat is nu de enige actieve poort hier.

Echter kreeg mijn Orbi nog geen IP maar een laptop wel. Dat is een ander probleem met de handshake van de netwerkpoort snelheid achteraf wat opgelost wordt met een extra GB switch monteren tussen de Nieuwe modem en mijn Orbi. Zonde maar helaas anders geen verbinding.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Marcvane86 Het is niet zo dat de betreffende poort de enige actieve poort is, maar het MAC-adres van het daarop aangesloten apparaat bevindt zich nu in het MAC-filter van het modem en voor alleen dat apparaat/MAC-adres is WAN-toegang beschikbaar. Na een modem reset kun je ander apparaat aansluiten, op een andere poort. Je kunt nog een van de 1 Gbps-poorten proberen als auto-negotiation niet naar behoren werkt op de 2,5 Gbps-poort.