Vraag
Reacties
Oplossing
Gijs47
Level 7

F-secure lijkt niet direct op te starten

Goedemiddag,
ik heb regelmatig problemen met F-secure Safe on Line op mijn desktop W10 1903.
Het lijkt er op dat F-scure langzaam opstart. Na zo'n 3-5 minuten krijg ik de mededling in het systeemvak dat de virusscanner niet is gestart. Als ik dan naar Windows beveiliging ga zie ik dat Safe on Line is uitgesteld. Uitgesteld, dus niet uitgeschakeld of uitgeschakeld. Ik begrijp deze melding dan ook niet. Als ik er op klik wordt F-secure ingeschakeld of het gaat automatisch naar ingeschakeld na een minuut of zo
Het gebeurt ook halverwege de dag dat ik zo'n melding krijg. Komt dat misschien omdat de desktop dan uit de slaapstand komt?
Het is natuurlijk niet zo lekker dat je niet kan vertrouwen op deze virusscanner.
Wie weet raad ??
Groet
Gijs
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20
Dit is geen normaal gedrag, ik zou safe online opnieuw installeren proberen.

Je kan ook de computer eens opnieuw starten via home > rechtsklikken > afsluiten/ afmelden > opnieuw starten. Gewoon afsluiten is vaak alleen een (hybride) slaapstand.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20
Dit is geen normaal gedrag, ik zou safe online opnieuw installeren proberen.

Je kan ook de computer eens opnieuw starten via home > rechtsklikken > afsluiten/ afmelden > opnieuw starten. Gewoon afsluiten is vaak alleen een (hybride) slaapstand.
Gijs47
Level 7
Topicstarter
Ik heb Safe Online opnieuw geïnstalleerd en wacht het af. Eeen antwoord van mijn kant kan nog enige dagen duren. Ik laat in ieder geval weten of het resultaat heeft
Anne H
Community Developer
Community Developer
Hallo Gijs47 bedankt voor je uitgebreide vraag! We lezen graag mee met je antwoord of F-Secure nu wel goed werkt, dat weet je inderdaad na een paar dagen testen pas.
0 Kudos
Gijs47
Level 7
Topicstarter
Ik moet zeggen dat na opnieuw installeren het lijkt dat het probleem is verdwenen. Aan een kant jammer want ik weet nu niet wat de oorzaak was.
Bedankt voor het meedenken
0 Kudos