1
Vraag
2
Reacties
ric-ky

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

F-secure en FireFox werken niet goed samen

Bij het openen in FireFox van een nieuw tabblad tijdens
zoekopdrachten of bij nieuwe zoekopdrachten, volgende pagina, pagina terug, verdwijnt mijn F-secure onlinebeveiliging.
Tenminste, de groene vinkjes verdwijnen, bij de instellingen van F-secure staat dat ik beschermd ben.
Wanneer ik via de add-ons F-secure even uit- en weer inschakel, ververst de zoekpagina zichzelf en staan de groene vinkjes er weer 🙂 Zo heel erg is het dus allemaal niet, maar wel lastig want ik moet constant alert zijn. Ik heb Ziggo safe online al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.
Hebben meer mensen hier last van en heeft iemand enig idee wat er zou moeten gebeuren?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
ric-ky wrote:

Ik heb al eerder gemeld dat ik F-Secure een paar keer opnieuw geïnstalleerd heb en dat ik hem bij problemen de-activeer en vervolgens weer activeer.
Wat had je gevonden op het forum van F-Secure hierover Anne H?

 


Dat had ik duidelijker moeten omschrijven inderdaad. Ik heb op het forum van F-Secure gelezen dat je de koppeling tussen Firefox en F-Secure vanuit een 'plugin menu' in Firefox kan herstellen door de F-Secure plugin vanuit dat menu opnieuw te installeren of te activeren. Daar heb ik geen stappenplan van. Ik hoop dat dit genoeg informatie is om het zelf uit te kunnen pluizen.

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Ric-ky,

Ik begrijp nog niet helemaal wat er precies gebeurt. Kun je er wat plaatjes bij doen waarop te zien is wat je bedoeld? 🙂

Groet,
Evert
ric-ky
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Evert, bedankt voor je reactie.
Ik denk niet dat je veel aan bijgevoegde screenshots hebt, de ene keer staan er vinkjes,
de andere keer niet. Dezelfde zoekopdracht, alleen via een nieuw tabblad.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ah, ik begrijp aan de hand van de plaatjes wat je bedoeld, dus thanks! 🙂

Hoe het precies komt, weet ik niet, maar misschien heeft het ermee te maken dat er nog gecontroleerd wordt welke zoekresultaten allemaal goed/slecht zijn? Dus dat de controle nog bezig is.

Ik gebruik Chrome, als ik iets opzoek, staan er ook niet direct vinkjes bij. Die komen later, na 1 seconde ongeveer.
ric-ky
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nee dat is het niet, al laat je de zoekpagina een uur staan, de vinkjes komen niet.
Normaal gesproken staan ze er in FireFox meteen zogauw de zoekpagina opent.
ric-ky
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Als je dus een zoekpagina hebt zonder de vinkjes, en je gebruikt het pijltje om terug te gaan
naar de vorige pagina en meteen het pijltje de andere kant weer op, staan de vinkjes er wel. Dus het komt in orde als de pagina ververst wordt. Ook als je het 'pagina ververs' pijltje gebruikt, of Ctrl+R , komen en verdwijnen de vinkjes op dezelfde zoekpagina.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
ric-ky Wat je even kan proberen: Firefox opnieuw de standaard waarde instellen. En eventueel weer de extensies van S-secure toekennen. Ik gebruik al een tijd geen Firefox en F-secure meer, dus weet het niet exact meer qua instellingen..
ric-ky
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Bedankt voor je reactie robbo. De standaardwaarde instellen zou dus eigenlijk hetzelfde effect moeten hebben als herstarten met uitgeschakelde add-ons (en die later dan weer installeren) dat heb ik ook al geprobeerd.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo ric-ky welkom op onze Community.

Een beetje zekerheid is wel fijn als het om beveiliging gaat! En die vinkjes wil je dus zo snel mogelijk goed hebben. Dank voor de screenshots, dat maakt alles duidelijker.

Heb je Firefox als standaard browser geïnstalleerd (ik begrijp dat robbo dat bedoeld)? En zien de vinkjes er in bijvoorbeeld Chrome wel goed uit? Als het om een bug gaat in onze software dan moeten ook andere mensen met Firefox dit probleem herkennen. Kan iemand die meeleest dat eens testen?
ric-ky
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dankjewel Anne H Ziggo,
Ja FireFox is mijn standaardbrowser, het lijkt wel alsof ik de enige ben die het gebruikt 😉
Ik wacht even af of er misschien nog iemand gaat reageren, zo niet wil ik (met enige tegenzin) Chrome wel installeren.
ric-ky
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ineens krijg ik nu helemaal geen groene vinkjes meer.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo ric-ky dat schiet niet op zo. Speelt het probleem nog steeds? We weten nog niet wat het kan zijn.

Bij wijze van test:

  • Wat gebeurd er in Chrome.
  • Kun je F-Secure ook verwijderen en opnieuw installeren?
ric-ky
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Anne H Ziggo, ja het probleem speelt nog steeds, ineens is het af en toe wel weer prima. Ik heb Chrome nog niet geïnstalleerd, ik werk daar liever niet mee, maar ik heb er eerlijk gezegd ook nog geen tijd voor gehad. Ik heb F-Secure verschillende keren helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Vorig jaar werkte de bankierbeveiliging +ineens niet meer, toen hielp opnieuw installeren wel. Als ik een goeie bui heb zal ik Chrome eens proberen 😉 Dankjewel voor je berichtje.
ric-ky
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Bij Chrome lijkt het probleem niet te spelen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
ric-ky wrote:
Bij Chrome lijkt het probleem niet te spelen.


Dan doe ik even de aanname dat F-Secure in de basis goed werk. Kun je vanuit Firefox de status van de F-Secure plugin nagaan? Mogelijk is de plugin vanuit dat menu opnieuw te installeren of te activeren? Ik ben wel iets tegengekomen op het forum van F-Secure, maar dat is Engelstalig. Misschien helpt het om die richting op te denken.
ric-ky
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb al eerder gemeld dat ik F-Secure een paar keer opnieuw geïnstalleerd heb en dat ik hem bij problemen de-activeer en vervolgens weer activeer.
Wat had je gevonden op het forum van F-Secure hierover Anne H?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
ric-ky wrote:

Ik heb al eerder gemeld dat ik F-Secure een paar keer opnieuw geïnstalleerd heb en dat ik hem bij problemen de-activeer en vervolgens weer activeer.
Wat had je gevonden op het forum van F-Secure hierover Anne H?

 


Dat had ik duidelijker moeten omschrijven inderdaad. Ik heb op het forum van F-Secure gelezen dat je de koppeling tussen Firefox en F-Secure vanuit een 'plugin menu' in Firefox kan herstellen door de F-Secure plugin vanuit dat menu opnieuw te installeren of te activeren. Daar heb ik geen stappenplan van. Ik hoop dat dit genoeg informatie is om het zelf uit te kunnen pluizen.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic