1
Vraag
2
Reageer en help mee
hdjong

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ezviz DB1 deurcamera werkt alleen via gast netwerk?

Ik ben (recent) overgestapt naar Ziggo en heb een Connect Box. Via internet verbinding van mijn vorige provider  werkte de Ezvzi DB1 deurbel en Ezviz Chime prima.

 

Via de Ziggo internet verbinding kreeg ik de Ezviz DB1 deurbel en Chime niet geregistreerd via de App op de iPhone met wifi van Ziggo connect Box. Ook niet via eigen Apple Airport wifi netwerk. Beide apparaten kunnen succesvol verbinding maken met wifi 2,4 GHz vereist maar bij de registratie van de deurbel op de App blijft de configuratie bij 90 procent hangen en volgt de melding dat de registratie vanwege DNS configuratie fout  niet voltooid kan worden.

 

Op goed geluk heb ik precies hetzelfde gedaan maar dan via wifi gasten netwerk van de Ziggo Connect Box. Daarbij verliep de registratie en configuratie van de Ezviz apparaten zonder probleem in een keer goed?

 

Blijkbaar worden via standaard (wifi) netwerk van Connect Box iets geblokkeerd. Ik kan geen instelling vinden die dit zou kunnen opheffen. De firewall functie heb ik al uit gezet.

Mijn voorkeur gaat er naar uit om gebruik te maken van standaard internet verbinding en niet via gasten netwerk.

 

Het zou ook erg jammer zijn als ik alleen hiervoor Connect Box in bridge mode moet laten zetten en een eigen router moeten plaatsen waarbij ik alles in eigen hand heb.

 

12 Reacties 12
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @hdjong, welkom op de Ziggo Community! Dit is het juiste adres om dit soort problemen aan te kaarten. Je hebt de deurbel natuurlijk niet voor niks! 

 

Helaas heb ik geen ervaring met Ezviz deurbellen, Ik ga een hulplijn inschakelen, @Bert weet jij misschien wat hier misgaat? Anders is het wachten op de input van iemand die hier ervaring mee heeft .

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Helaas ken ik de deurbellen niet, evenals de Apple apparatuur.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5154Posts
  • 484Oplossingen
  • 1647Likes

Hoi @hdjong

Het is stil gebleven hier helaas. Heb je ondanks dat toch een oplossing kunnen vinden?

hdjong
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog geen antwoord op mijn vraag. Wat is het verschil tussen standaard internet (wifi) verbinding en het gasten netwerk van Ziggo Connect box. 

Ondanks dat ik firewall op de connect box uit heb lijkt het dat bepaald verkeer geblokkeerd wordt of niet werkt.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5734Posts
  • 680Oplossingen
  • 2387Likes

 

@hdjong

 

Heb je een Connectbox van Ziggo? Dan kun je een wifi-gastnetwerk aanmaken. Dat is een apart wifi-netwerk met een eigen netwerknaam (SSID). Het is gescheiden van je eigen wifi-verkeer en speciaal voor bijvoorbeeld je vrienden, klanten, familie, noem het maar op. Zo stel je een wifi-gastnetwerk in.

Meer informatie hierover vind je op deze pagina

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Jamyla Het gastnetwerk draait al bij TS.

TS kan de Ezvzi DB1 deurbel alleen gebruiken met het gastnetwerk en niet met het eigen wifinetwerk van de Connect box.

Waarom lukt de verbinding niet met het eigen wifi netwerk en wel met het gastnetwerk?

Bigpapa

Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes

Ik heb exact dezelfde deurbell draaien. Bij mij heeft ie het gedaan op alleen de connectbox....zei het niet dat het wifi signaal te zwak is. Ik heb daarna de TPLink gekocht en dat is een verademing met het WiFi Signaal. Veel sterker en geen uitval in het signaal. 

jansmarcel

Level 16
  • 1401Posts
  • 66Oplossingen
  • 686Likes

@Bert  Zou het kunnen zijn dat het hem in het verschil in beveiliging en versleuteling zit tussen het normale en gastennetwerk?

hkl

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Soortegelijk probleem gehad met een 'chinese camera'.... snapte er helemaal niets van, totdat ik mijn SSID zonder apparte ascii (_&%$() karakters instelde. Wellicht bij jou in je gastennetwerk geen rare karakters maar in je normale wel ?

hdjong
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@jansmarcel Daar lijkt het op. Ik kon de deurcamera makkelijk registreren op mijn vorige KPN wifi netwerk (Experiabox 8). Op Ziggo modem lukt de registratie niet. Blijft elke keer op 90 procent hangen.
Als ik Ziggo gast wifi gebruik loopt de registratie in een keer door.

hdjong
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@hkl Mijn Ziggo wifi SSID is heel simpel, Mooi en het gasten netwerk Mooig. Dus geen speciale karakters. Dat blijft het vreemd dat bij normaal Ziggo wifi deurbel registratie niet lukt en bij gasten netwerk wel. 

Zoals @jansmarcel al meld zou een andere beveiliging of versleuteling de oorzaak kunnen zijn. Wel zo handig om te weten.

Bij mijn Apple Airport wifi netwerk lukte het ook niet. Maar daar heeft wifi SSID een spatie in de naam, Hans wifi

Mogelijk geeft dat ook een probleem. Zal ik testen met een aparte Airport.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Ik heb het probleem gehad met de beveiligingssleutel, ik gebruik nu alleen in de beveiligingssleutel Hoofdletters, kleine letters en cijfers, zonder spaties en vreemde tekens.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic