Ik ben (recent) overgestapt naar Ziggo en heb een Connect Box. Via internet verbinding van mijn vorige provider werkte de Ezvzi DB1 deurbel en Ezviz Chime prima.
Via de Ziggo internet verbinding kreeg ik de Ezviz DB1 deurbel en Chime niet geregistreerd via de App op de iPhone met wifi van Ziggo connect Box. Ook niet via eigen Apple Airport wifi netwerk. Beide apparaten kunnen succesvol verbinding maken met wifi 2,4 GHz vereist maar bij de registratie van de deurbel op de App blijft de configuratie bij 90 procent hangen en volgt de melding dat de registratie vanwege DNS configuratie fout niet voltooid kan worden.
Op goed geluk heb ik precies hetzelfde gedaan maar dan via wifi gasten netwerk van de Ziggo Connect Box. Daarbij verliep de registratie en configuratie van de Ezviz apparaten zonder probleem in een keer goed?
Blijkbaar worden via standaard (wifi) netwerk van Connect Box iets geblokkeerd. Ik kan geen instelling vinden die dit zou kunnen opheffen. De firewall functie heb ik al uit gezet.
Mijn voorkeur gaat er naar uit om gebruik te maken van standaard internet verbinding en niet via gasten netwerk.
Het zou ook erg jammer zijn als ik alleen hiervoor Connect Box in bridge mode moet laten zetten en een eigen router moeten plaatsen waarbij ik alles in eigen hand heb.