Joffa

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Extreme delays, packetloss en overall slechte verbinding na onderhoud ziggo

Joffa_0-1685383846058.png 

Joffa_1-1685384108550.png

 

Sinds een paar dagen geleden was er onderhoud bij mij in de buurt en sinds dien is mijn internet gewoon onbruikbaar.

dit is de 2e keer dat dit gebeurt, ik kom nu net thuis van mn werk en kan geen ziggo support meer bellen niks. de vorige keer nam ik contact op en zeiden ze dat het aan mij ligt, nadat ze me een monteur sturen die niks kon vinden en niks kon doen was het internet ineens weer goed nadat ze buiten onderhoud hadden uitgevoerd.

Ziggo wat zijn jullie aan het doen? waarom kan ik geen normaal internet krijgen. ik betaal 100eu per maand voor Alles in 1 Giga en kan het niet eens normaal gebruiken?

Ik snap dat er soms een aantal uur onderhoud moet zijn maar hoe kan het zo zijn dat ik nu al letterlijk 2 dagen lang internet uit afrika heb?

 

 

het gaat om Laan van meerdervoort, 2564AT, Den Haag.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Joffa
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Eindelijk na bijna een week zonder internet is het probleem opgelost. heb de (verplichte) monteur af kunnen bellen want zoals verwacht was er bij mij niks verkeerd in het netwerk. beetje raar dat het op deze manier opgelost moest worden maar goed.

 

in ieder geval bedankt voor iedereen die heeft gereageerd op dit topic. 

 

Joffa_0-1685648455599.pngJoffa_1-1685648462653.png

 

Joffa_2-1685648467066.png

 

Bekijk in context

45 Reacties 45
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Joffa
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Joffa_0-1685384467521.png

mijn Internet configuratie thuis is prima, zoals ik al zei, dit is de 2e keer dat het gebeurt. normaal gesproken is mijn internet altijd erg stabiel, en het is ook altijd stabiel geweest voor de afgelopen 3 jaar.

 

behalve als het komt op ziggo onderhoud, dit is de 2e keer dat na ziggo onderhoud mijn verbinding het gewoon niet normaal meer doet.

Joffa
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

En de vorige keer was het ook weer opgelost nadat ziggo buiten weer onderhoud had uitgevoerd om het probleem op te lossen. dus ik snap niet zo goed waarom er altijd naar mij gekeken wordt alsof ik de gene ben waar het aan ligt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

We wijzen jou niet als schuldige aan, de gevraagde foto('s) en gegevens helpen bij het vaststellen van de oorzaak van het probleem en het zoeken naar een oplossing.

Joffa
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dat snap ik, maar zoals ik al zei dit is de 2e keer dat het gebeurt, allebij de keren precies nadat ziggo buiten onderhoud heeft uitgevoerd, de vorige keer dachten ze al dat het aan mij lag en toen stuurde ze me een monteur die uiteindelijk niks heeft kunnen vinden of doen.

precies die zelfde dag dat de monteur langskwam werdt er weer onderhoud uitgevoerd en daarna was het probleem meteen opgelost. ik zou het fijn vinden als er iemand van ziggo in deze topic komt en even kan kijken ernaar.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnenkort langs in dit topic. Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Mijn waarden zijn ook achteruit gehold na onderhoud netwerk . 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@wewanl Welke waarden bedoel je precies? Eventueel kun je hiervoor een eigen topic starten of verder gaan met dit topic en de actuele downstream/upstream-waarden + event log plaatsen.

Joffa
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb mijn gegevens ingevuld, hopelijk kan iemand snel helpen.

 

ik wilde ook even deze screenshots delen van hoe mijn internet er normaal gesproken uit hoort te zien.

 

ik wil nogmaals herhalen dat dit allemaal gebeurt is NADAT ziggo buiten onderhoud heeft uitgevoerd.

er is bij mij thuis in het netwerk NIKS veranderd.

Screenshot 2021-12-05 011151.png

unknown.png

  

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Momenteel zie ik geen hoge latency of packet loss naar bovenstaand IP-adres vanaf mijn eigen Ziggo-verbinding.

 

Ping statistics for 83.84.138.36:
    Packets: Sent = 24, Received = 24, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 20ms, Maximum = 29ms, Average = 22ms

 

Joffa
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

bovenstaand IP adres is verouderd. dit is niet mijn actuele IP adres.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als je wil, kun je je huidige IP-adres via een privébericht naar mij sturen, dan kijk ik even of ik naar dat adres wel hoge latency en/of packet loss zie. Dat zou bevestigen dat het een WAN-probleem is.

Joffa
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb je mijn IP gestuurd

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat ziet er inderdaad minder goed uit:

 

Pinging 83.__.__.245 with 32 bytes of data:
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=47ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=104ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=103ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=46ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=25ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=28ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=20ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=204ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=28ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=28ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=149ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=121ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=140ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=17ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=41ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=22ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=33ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=18ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=54ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=17ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=25ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=19ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=30ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=41ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=24ms TTL=58

Ping statistics for 83.__.__.245:
    Packets: Sent = 25, Received = 25, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 17ms, Maximum = 204ms, Average = 55ms

 

Joffa
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dat weet ik >.< nu hopen dat ziggo het ook begrijpt en niet weer verplicht eerst een monteur naar mij moet sturen terwijl er bij mij niks verkeerds is in het netwerk.

 

ik weet niet wat ze doen buiten bij het onderhoud maar er is duidelijk wat verkeerd gegaan daar.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het is in ieder geval duidelijk dat het probleem zich niet binnen jouw LAN voordoet.

Joffa
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ze hebben zojuist iets gedaan, het lijkt nu opgelost te zijn. hopelijk blijft het zo.

Joffa_0-1685391459266.png

 

Joffa
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

misschien toch niet helemaal... 

Joffa_1-1685391636796.png

Joffa_2-1685391651522.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het is hier nog niet stabiel:

 

Pinging 83.__.__.245 with 32 bytes of data:
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=49ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=219ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=26ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=44ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=33ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=147ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=31ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=27ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=243ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=96ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=23ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=40ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=40ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=92ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=33ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=47ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=31ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=25ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=17ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=17ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=41ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=29ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=18ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=56ms TTL=58
Reply from 83.__.__.245: bytes=32 time=27ms TTL=58

Ping statistics for 83.__.__.245:
    Packets: Sent = 25, Received = 25, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 17ms, Maximum = 243ms, Average = 58ms

 

Naar welke hosts meet jij de latency?

Uitgelicht topic