1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
os

Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Extra wifi-punt Ziggo C7 V2 Firmware Update

Ik ben op zoek naar de firmwarebestanden voor het Ziggo Extra wifi-punt C7 V2 voor een handmatige update. Voorheen stonden deze publiek op de Ziggo website, echter kan ik deze nu niet meer vinden. Heeft iemand misschien een link naar de laatste versie?

Voorheen stond de firmware op deze link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifi/firmware-accesspoint

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

De Ziggo helpchat zei dat ze "niet kunnen helpen met de firmware" en dat de enige opties is om te kijken op "de website van de fabrikant". Lekker dan, met geleverde hardware van Ziggo geen ondersteuning van Ziggo. Ik kan wel de originele firmware flashen, maar die heeft geen DFS kanalen, dus heb liever de Ziggo firmware.

os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes
os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Als je ook een clean flash wil doen via TFTP kan dat op de volgende manier:

Zet een statisch IP adres op je computer's LAN poort van 192.168.0.66 met subnetmasker 255.255.255.0. Router kan je leeg laten of op 192.168.0.1 zetten.

0.png

Download de 2.1.2 firmware en hernoem hem naar "ArcherC7v2_tp_recovery.bin".

Start een TFTP server met dit bestand in de server's root directory, ik gebruik de app Transfer op Mac.

1.png

Zet je Archer C7 V2 uit en verbind je computer met één van de gele LAN poorten. Hou de WPS/Reset knop ingedrukt en zet de router aan. Laat deze knop pas los als je het WPS led lampje wps.png aan de voorkant ziet branden, dan begint de transfer automatisch.

2.png

Nu even 3 minuten stilzitten en als het goed is draait hij dan weer de originele firmware 😁

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78351Posts
  • 5296Oplossingen
  • 23357Likes

Dank voor je uitgebreide beschrijving, dit kan anderen ook weer op weg helpen.🙂

MC-Roos

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Foutje.

Thijsvu

Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Super!

Gebruik dit topic ook iedere keer.

Het is onmogelijk om op die pagina uit te komen zonder een directe link >_<

Vind het dus ook niet gek dat ook CS deze niet kan vinden. (we hebben ook geen informatie over Firmware Updates in onze Tooling)