Hoi, ben de code kwijt voor extra verificatie voor ziggo mail.
Geprobeerd met apparaat verloren maar krijg geen SMS met herstel code.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De 2FA ofwel verificatie in 2 stappen van webmail werkt niet met SMS maar TOTP (tijdelijke codes in authenticator app op smartphone/tablet). De herstelcode heb je bij het inschakelen van 2FA ontvangen, deze is permanent en had je toen moeten opslaan/noteren.
Dankjewel voor je reactie maar hoe kan ik het nu weer voorelkaar krijgen om ziggo mail weer te gebruiken of de verificatie uit zetten?
Als je geen toegang meer hebt tot de authenticator app of webmail daaruit verwijderd is én je bent de herstelcode verloren, dan moet 2FA worden uitgeschakeld voordat je weer kunt inloggen. Vervolgens kun je 2FA opnieuw instellen, er wordt dan een nieuwe herstelcode gegenereerd.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan 2FA uitschakelen en komt vanzelf langs in dit topic. Vul s.v.p. het betreffende mailadres in bij 'Persoonlijke opmerkingen (privé)' op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar. Let op: het mailadres moet fonetisch getypt worden, dus met 'at' en 'punt' i.p.v. '@' en '.'.
In de tussentijd kun je wel mail ontvangen en verzenden via een mailapplicatie, 2FA heeft namelijk alleen op webmail betrekking. In de mailapplicatie kun je met alleen het e-mailadres + wachtwoord inloggen.
Dankjewel voor de info.👍
Hoi, ben de code kwijt voor extra verificatie voor ziggo mail.
Geprobeerd met apparaat verloren maar krijg geen SMS met herstel code.
Zie reactie van vorige tobiastheebe
@henk bijhlolt Geen idee waarom je mij erbij roept, als andere klant van Ziggo zijnde, op dit klant helpt klant forum, ik kan hier niets aan doen.
Ziggo forum medewerkers hebben Ziggo voor hun naam staan.
Hi @henk bijhlolt - ik heb je zojuist een privé bericht gestuurd omdat ik iets meer informatie van je nodig heb alvorens ik 2FA kan uitschakelen.
Hoi Bert,
Wordt nu aangewerkt
Bedankt voor je privé bericht @henk bijhlolt - ik heb een werkbon aangemaakt met het verzoek 2FA te verwijderen. Dit is doorgaans binnen 3 werkdagen opgepakt. Ik geef een seintje in dit topic zodra dat het geval is.
Een fijn weekend nog 🙂
Hoi,
Fijn dat je het hebt kunnen regelen.
Dankjewel daarvoor.
Gr Henk Bijlholt
Jij ook goed weekend 👍
Hey @henk bijhlolt, hopelijk heb je een goed weekend gehad!
Ik zie dat de werkbon nu gesloten is en dat de 2FA voor Ziggo Mail uitgeschakeld staat. Is dit ook het geval? 🙂
Hoi Shane,
Helaas is dat niet het geval.Wordt nog gevraagd om authenticatie code.
Goedemorgen @henk bijhlolt,
Zou je het opnieuw willen proberen? Ik hoor graag of het nu wel lukt. Alvast bedankt.
Hoi Krista,
Kan helaas ik nog niet inloggen via ziggo mail, via mijn ziggo dus.
Gr Henk Bijlholt
Het is wel belangrijk dat je gaat inloggen op de webmail. Op Mijn Ziggo zit ook een 2-factor authenticatie, maar dit staat los van je e-mail adres.
Zou je hier nogmaals in willen loggen @henk bijhlolt?
Hoi er wordt nog steeds authenticatie in 2 stappen gevraagd!
Dank voor je reactie.
Ik heb de case nogmaals doorgezet naar de juiste afdeling. We gaan de 2FA zo spoedig mogelijk verwijderen.
Het is al een tijdje stil hier zie ik. Ik ben even benieuwd of dit inmiddels voor je is opgelost?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.