1
Vraag
2
Reacties
Cableman

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Extra UTP poorten op Ziggo Mediabox XL

Ik heb een Ziggo Mediabox XL direct op de binnenkomende (Coax) kabel zonder andere aparaten (dus geen apart modem of aparte router). Op zich werkt het redelijk maar ik wil meer UTP poorten.

 

Op één van de 4 poorten in de XL heb ik een eenvoudige 8poort Gb switch (TP LINK TL1008D) en dat werkt prima. Echter die is nu vol dus ik heb een tweede 8poort Gb switch aangeschaft maar hoe sluit je die aan? Ik zit nu te denken aan cascade (dus in serie).

 

Want mijn eerste gedachte was om één van de andere 3 LAN poorten op de XL te gebruiken voor deze nieuwe switch maar dat ging niet helemaal goed. Er was toen helemaal geen internet verbinding meer op de RJ45 poorten (wel op de wifi). Ik vermoed dat het switch gedeelte in de XL het dan niet meer begrijpt en de DHCP niet meer kan uitdelen? Uit en aangezet, tja dat werkte niet. De vraag is: Zou dit überhaupt kunnen gaan werken? Dus twee 8port switches op twee XL LAN poorten?
Ik kan nu ook niet meer inloggen  😞

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Dat zou gewoon moeten werken.

Haal alles van de stroom en start na 30 seconden als eerste het modem op en dan stap voor stap de rest.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Dat zou gewoon moeten werken.

Haal alles van de stroom en start na 30 seconden als eerste het modem op en dan stap voor stap de rest.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Is die 2e switch ook gewoon een simpele switch?

Dan mag het zoals Bert ook al opmerkt niet niet uitmaken, een vrij poort op de eerste switch of router.

 

Cableman
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt Bert, dat werkt  👍

Één switch op poort 1 en de andere op poort 4. Alles van de stroom gehaald en dan één voor één opstarten. Oorzaak van het misverstand was een verkeerd label op een UTP kabel, tja foutje. Voorlopig weer meer dan voldoende poorten. En ik kan ook weer inloggen.
Thx again, Harry

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

TOP, veel succes gewenst verder.🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic