1
Vraag
2
Reageer en help mee
Berth08

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Externe harde schijf aansluiten op router

Kan ik een externe harde schijf draadloos , via een Lan poort op mijn ziggo router 7210 , middels een ethernet - usb adapter aansluiten in mijn netwerk . De usb aansluiting op de router werkt niet .

4 Reacties 4
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


Meestal is een ethernet - usb adapter gemaakt om een extra ethernet aansluiting te hebben op b.v. een laptop. De adapter wordt m.b.v. de usb aansluiting aangesloten op b.v. een laptop.

U kan het proberen, maar zover ik weet, heb ik nog nooit zoiets werkend gezien/gehoord. Als u de schijf veel/zwaar wil gaan gebruiken, is misschien een NAS ( of oude pc ) een betere oplossing.

Tevens moet de extern schijf spanning/stroom hebben en daarvoor is ook een adapter/voeding nodig.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Dat kan alleen als je harde schijf een NAS is. Met de gewone externe harde schijven gaat dat niet.

 

 

Toevoeging, mijn excuses, met de Technicolor TC7210 moet het gewoon via usb lukken. 

 

 

Nu zijn er natuurlijk wel mogelijkheden maar gezien je vraag heb je niet de technische kennis om dat te doen.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Berth08 

de usb aansluiting op de tc7210 is USB 2, en lijkt niet te werken met USB 3. Werkt dus wel op USB 2.

 

de disk moet waarschijnlijk ook exFAT geformatteerd zijn (dus niet met Windows ntfs).

Berth08
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas lukt het niet mijn aansluitingen zijn allen USB 3.0 . Zoals vermeld boven zal ik een Nas aansluiten , bedankt voor jullie reacties .

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic