el-Jee

Gedreven Raadgever
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Extern IP-adres Ziggo worden geen poorten doorgelaten

Beste community
connectbox van ziggo onlangs gekregen, de ARRIS TG2492LG-85 Router. ip4 configuratie. Bij poortforwarding werkt mijn interne 192.xxx netwerk prima. Extern bureaublad, ftp, http. Het draait zoals het hoort.
Bij mijn vorige provider (Fritz box) werkte port forwarding prima en kon ik vanuit www de betreffende services gebruiken.
Bij ziggo lukt dit niet. Alle instellingen van de (simpele) router nagelopen en correct geconfigureerd (met de tips uit deze community) welk beleid voert Ziggo in deze, en hoe kan ik er voor zorgen dat ik via het externe ip adres de gewenste service bereiken kan.
Ziggo zelf geeft een uiterst mistig antwoord op deze vraag, nl omdat het een modem zou zijn voor ip6 verkeer en dat port forwarding niet mogelijk zou zijn.

Wie o wie weet raad, en ben ik nu de enige met dit probleem?
tnx in advance LJ
5 Reacties 5
Steefb
Expert
Expert
  • 11431Posts
  • 2183Oplossingen
  • 3919Likes

Heb je hier ook gekeken?
Wanneer IPv6 is ingeschakeld is er een kans dat het niet meer mogelijk is om portforwards in te stellen. Via deze link controleer je of IPv6 is ingeschakeld. Is dit het geval en wijkt de interface af van deze instructies? Neem dan contact op met de Klantenservice of Webcare om IPv6 te laten uitschakelen.

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111
el-Jee
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ha die SteefB
tnx voor de link, ziggo webcare heeft ip6 al uit gezet op mijn modem, sorry even vergeten te melden. mijn extern ip adres wordt ook gezien als een ip4 adres. Ik denk; of de router is niet goed en doet niet wat het menu zegt; of ziggo heeft ingesteld dat er gewoon geen een poort doorheen komt ..
zucht
DennyW
Expert
Expert
  • 2911Posts
  • 243Oplossingen
  • 768Likes

In de port forward-regel geen extern IP-adres invullen (leeg laten / op 0.0.0.0) laten staan.
el-Jee
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

zal um ff checken nu hoe die staat
el-Jee
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

ik denk dat je bedoeld de ip en poortfiltering. daar had ik niets ingevuld, alleen de poort forwarding en daar staan alleen interne ip nummers 192.xxx
zal eens proberen de ip en poortfiltering toe te wijzen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic