1
Vraag
2
Reacties
marsam123

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Eufy video deurbel kan geen verbinding maken

Ik heb een Eufy videobel aangeschaft maar de deurbel kan geen verbinding maken met de bijgeleverd Home base. Wat is de oplossing? Wie weet raad? Bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

De verbinding tussen de eufy camera's gaat niet via de WiFi van het modem, maar via een eigen draadloos protocol van eufy. Dit draadloze signaal wordt door de homebase uitgezonden en is geen WiFi signaal. 

 

Als je het stappenplan van eufy gevolgd hebt en het niet wilt koppelen, dan vermoed ik dat er met een van beide apparaten iets niet goed is.  Misschien overbodig. Bij de eerste keer koppelen dienen de apparaten vlak bij elkaar te zijn. Ik heb zelf eerst de deurbel binnen gekoppeld voordat ik deze bij de deur plaatste, dit ging bij mij zonder problemen. Hetzelfde heb ik met de twee normale camera's gedaan.

Bekijk in context

Uitgelicht
marsam123
topicstarter
Level 2
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank! Het is gelukt! Opnieuw koppelen van de video deurbel lukte nu ineens wel! Hartelijk dank

23 Reacties 23
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Als eerste wat voor Modem heb je van Ziggo en heb je 1 wifi netwerk voor hele huis of heb je 2,4 GHz en 5GHz

Dat is handig te weten.

 

Ik heb hier een stappenplan gevonden.

 

Installatie Eufy Video Doorbell

Het video deurbel systeem bestaat uit twee onderdelen. Het eerste onderdeel is de videodeurbel bij je deur. Het andere onderdeel is de elektronische bel die is aangesloten op een stopcontact binnenshuis. De videodeurbel wordt gevoed door de bestaande deurbeldraden. Om voldoende stroom uit het deurbelcircuit te halen moet de gebruiker de bestaande deurbel op het circuit omzeilen. Hieronder staan de 12 stappen voor de installatie van de eufy slimme deurbel. De uitgebreide uitleg wordt later beschreven.

  1. Download de app
  2. Schakel de stroom uit
  3. Vind je deurbel
  4. Verwijder je bestaande deurbel
  5. Bepaal de montagepositie van de deurbel
  6. Plaats de pluggen
  7. Plaats de montagebeugel
  8. Monteer de draden
  9. Plaats de warmtegeleidende pads
  10. Hoofdstroomschakelaar weer aan
  11. Koppel de Eufy Video Doorbell aan je WiFi-netwerk
  12. Volg de instructies op het scherm

marsam123
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank! Alleen ik kom hier niet verder mee. Bij de laatste stap scan en later ook bij handmatige toevoeging van de QR code van de videobel en het indrukken van SYNC button, piep, zoeken, zegt ie dat de deurbel niet kan worden toegevoegd. 

Ikheb een Connextbox giga. 2,4  of 5 GHZ...geen idee. Waar kan ik dat vinden?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Is het 

 

Smart Wifi Modem Giga ( v.h. Connect Box Giga)Smart Wifi Modem Giga ( v.h. Connect Box Giga)Smart Wifi Modem ( v.h. Connect Box )Smart Wifi Modem ( v.h. Connect Box ) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Op zich maakt het weinig uit, staat op de plaatjes een link naar eventueel instellen. Maar kan je klein beetje op weg helpen.

 

Log in in je Modem via http://192.168.178.1 password of in Pincode

Ga naar Geavanceerde instellingen

Schermafbeelding 2022-04-15 om 20.21.03.png

 

Klik dan op Draadloos

Kies dan Draadloos Signaal - Wifi namen mogen gelijk zijn dan is de 5GHz gelijk aan 2,4 GHz

Schermafbeelding 2022-04-15 om 20.21.39.png

 

Zorg dat de Mac-Filtering aanstaat

Schermafbeelding 2022-04-15 om 20.23.11.png

 

Zet tijdelijk de UPnP aan 

 

Schermafbeelding 2022-04-15 om 20.23.44.png

 

 

 

Voor beide boxen is het zelfde. Als je dit zo hebt ingesteld ( Je eigen wifi naam natuurlijk dit voorbeeld )

en de overige en hebt opgeslagen, dan herstart je het modem. Zorg dat de Eufy nog niet aanstaat.

 

Als Modem Online is, zet dan de Eufy deurbel aan en programmeer deze.

Hopelijk lukt het zo, anders hoor ik het, dan kan ik eventueel nog iets anders proberen.

 

Als het wel gelukt is, ga dan weer naar je modem en log in op bovenstaand adres http://192.168.178.1 en dan weer Geavanceerde Instellingen en ga dan naar UPnP  en zet deze weer uit en sla het op.

 

Modem hoeft nu niet herstart te worden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

marsam123
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Dave,

De stappen heb ik gevolgd, alles stond zoals het moest. Helaas staat UPnP er niet bij. 

marsam123_0-1650097554177.png

Graag hoor ik van je. Alvast bedankt!

 

 

Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

De verbinding tussen de eufy camera's gaat niet via de WiFi van het modem, maar via een eigen draadloos protocol van eufy. Dit draadloze signaal wordt door de homebase uitgezonden en is geen WiFi signaal. 

 

Als je het stappenplan van eufy gevolgd hebt en het niet wilt koppelen, dan vermoed ik dat er met een van beide apparaten iets niet goed is.  Misschien overbodig. Bij de eerste keer koppelen dienen de apparaten vlak bij elkaar te zijn. Ik heb zelf eerst de deurbel binnen gekoppeld voordat ik deze bij de deur plaatste, dit ging bij mij zonder problemen. Hetzelfde heb ik met de twee normale camera's gedaan.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Geeft niks @marsam123  geeft ook een goed advies. Misschien helpt dat. Anders zal ik toch kijken wie er de expertise heeft en je verder kan helpen.

marsam123
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank! Het is gelukt! Opnieuw koppelen van de video deurbel lukte nu ineens wel! Hartelijk dank

Altess

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedenavond

 

ik ervaar hetzelfde probleem. Heb alles al gereset en nog lukt het niet. Deed het het bij jou wel ineens? Of nog iets anders gedaan? 
Afgelopen week losgekoppeld en paar dagen later wilde hij niet meer pairen.

 

heel benieuwd 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

@Altess  als je via je modem de eufy hebt gekoppeld, even de 5GHz dicht zetten, inloggen op je modem

http://192.168.178.1 dan password of pincode.

Ga naar Geavanceerde Instellingen > Draadloos > Draadloos signaal, vervolgens even de 5GHz dicht zetten en opslaan. 

Dan je deurbel weer connecten met het wifi netwerk en als goed is moet ie dan weer doen. Als ie het weer doet ook de 5GHz aanzetten.

Altess

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank Dave. Ga morgen gelijk proberen

 

Altess

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Dave! 

Beste Dave. Bedacht me net dat wij een tp link p7 mesh systeem hebben en de WiFi router van ziggo in bridge staat. Ik heb de 5 ghz uitgeschakeld maar kan helaas nog steeds niet de eufy video doorbell toevoegen. Had hem alleen verwijderd omdat de schilder aan de gang ging. Alles werkte en nu ineens niet meer. Nog een tip?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Van de TP link P7 Mesh daar de 5GHz even uitzetten,

Je TP link P7 Mesh even uit stopcontact ( alle die je hebt )

Modem even 30 seconde van de stroom

Dan je Modem weer opnieuw opstarten

Daarna de Hoofd Mesh Systeem in Stopcontact die achter modem hangt.

 

Probeer nu de deurbel opnieuw, anders zit er kleine Pin in die druk je in tot de deurbel zich herstart, voer nu de naam van je Wifi Mesh en password in via de deurbel App, laat hem pairen.

 

Hopelijk lukt dit wel. als ie is aangesloten kan je de overige TP link P7 Mesh weer aansluiten

Altess

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Dave! 

Ik heb alles gedaan wat je hierboven beschreven hebt. Het lukt helaas niet. Vind het echt heel raar. Kan toch niet zomaar ineens niet werken 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Dat is zekers heel raar, ik ga even me bedenkingen en op zoek, ik kom er op terug.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @Altess! Heeft je deurbel al verbinding? Of ben je nog aan het wachten op een tip van @Dave!

Altess

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Carlien 

uiteindelijk heb ik een nieuwe deurbel ontvangen. Andere was toch defect. De nieuwe maakte gelijk verbinding. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Ah kijk! Heel fijn dat de oplossing gevonden is! 😄 Dankjewel voor je update! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Dank je wel @Altess voor de terugkoppeling, soms zitten er een defecte tussen, is mij ook wel eens overkomen. Gelukkig mensen kunnen weer bellen en bekeken worden 😉

Alma Mansour

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben hetzelfde hoe heb je het opgelost?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic