1
Vraag
2
Reacties
Francoloro

Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ethernet/wifi valt soms weg

Heb mijn modem geplaatst in mijn huiskamer. Pas dan krijg ik de volledige snelheid. Maar om de 2 weken valt de verbinding weg. Het tv-signaal blijft goed. Ik weet dat deze plaatsing niet geadviseerd wordt, maar krijg geen volledige snelheid als ik het modem in de meterkast plaats. Ik heb het er maar mee toe doen, modem opnieuw opstarten om de 2 weken. Als ik het modem in de meterkast plaats valt de snelheid terug naar 30 Mbps, i.pv. 300 Mbps downloadsnelheid. Vind het maar vreemd. Heb het modem in mijn huiskamer via een goede ethernet kabel verbonden met mijn PC. Ook het wifi signaal is aanmerkelijk sneller.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank. Ik had al eerder  het signaal getest direct op de wandcontact doos. Signaal was prima.
Helaas te ver weg van mijn PC  en Wifi was ook slecht. Daarna TP-Link Powerline adapters gebruikt. Geen echt succes.
Helaas het enige, vreemd genoeg, was het modem op de huiskamer aansluiten. Gelijk 300 Mbps, i.pv. 30.
Dank voor je advies. 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
ngesteld Downstream kanaal (Hz)
618000000
Locked
Ingesteld Upstream kanaal (Hz)
58799998
Locked
Provisioning status
Verbonden
Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Graag  de volledige pagina's van downstream en upstream waarden met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie.

 

Klik op de tabbladen om de volledige pagina's te zien.

 

Heb je alleen een modem aan de wandcontactdoos aangesloten?

Zo nee, kun je eventuele splitters en versterkers ook op een foto weergeven?

 

Bert_0-1633270661343.png

 

Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ziggo4.jpgziggo5.jpg

Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb geen splitter op de hoofdaansluiting, alleen een splitter voor TV/internet in de woonkamer. I bereik alleen zo de maximale downstream/upstream snelheid, vreemd genoeg niet via aansluiting met en splitter op de hoofdaansluiting naar de woonkamer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie toch wat problemen en mis zelfs een upstream kanaal.

Kun je een foto plaatsen van hoe alles aangesloten is?

Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik meen alle foto's te hebben gestuurd. Probeer nog een upstream

te uploaden. Wat voor foto's heb je nog nodig? 

Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo6.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie maar 1 foto en niet van de aansluitingen van je modem en verder.

Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mijn modem is aangesloten op de aansluiting in mijn huiskamer. Dus in feite gaat de aansluiting vanaf daar , via de interne bekabeling naar mijn huiskamer aansluiting. Andersom bereik ik niet de gewenste snelheid.

 

Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb dus maar 1 aansluiting vanaf de hoofdaansluiting in de meterkast , zonder splitter, naar mijn huiskamer. Simpel, niet aangeraden, maar bereik daar mee de aanbevolen snelheid. Monteur al langs weest , heb deze oplossing zelf bedacht. Maar goed, 1 x per 2 weken restten, het is niet anders. Blijf het wel vreemd vinden dat dit de hoogste snelheid oplevert. Aan de interne bekabeling ligt het niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Helaas zonder meer zichtbare informatie kan ik geen advies geven en is het tasten in het donker.

Kun je toch een foto hier plaatsen van die aansluiting in de huiskamer?

 

Dan kan Ziggo ook zien wat de volgende stap moet zijn om je snelheid wel te gaan halen.

Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ziggo8.jpg

Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ziggo8.jpg

Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Met deze aansluiting haal ik de beloofde snelheid. Maar om de 2 weken valt het ethernet/wifi signaal weg en moet het modem resetten. Nogmaals geen groot probleem maar vervelend. Aansluiting via de meterkast levert 30 Mbps op  i.p.v deze aansluiting en haal hiermee 300 Mbps download snelheid.

Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vreemd, want aan de interne bekabeling ligt het dus niet. Ik heb dus maar een 1 splitter waar de hoofdaansluiting binnenkomt en de router bij mijn tv in de woonkamer staan. Dat levert dus 300 Mbps op i.p.v aansluiting van de router via de meterkast, wat 30 Mbps levert. Begrijp er niet veel van, maar goed liever 300 Mbps dan 30,  en dan maar af en toe het modem in de woonkamer resetten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Als ik het modem in de meterkast plaats valt de snelheid terug naar 30 Mbps, i.pv. 300 Mbps downloadsnelheid."

 

Is dat de verbinding via wifi?

Dat kan voorkomen als je verbinding terugvalt naar de 2,4 i.p.v. 5 GHz.

2,4 komt veel verder dan 5 GHz, die is weer sneller op een kortere afstand.

 

De huidige aansluitwijze nu kan niet verbeterd en gegarandeerd worden voor een stabiele verbinding.

Francoloro
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wifi én ethernet. Maar ok, begrijp het niet, ook de monteur destijds niet maar neem het dan maar voor lief. 
Dank voor het meedenken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic