1
Vraag
2
Reacties
MartienLaarbeek

Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Ethernet-verbinding werkt niet - mogelijke relatie met smart-wifi?

Ik ben even kwijt waar ik moet gaan zoeken 😊 Een half jaar geleden of zo heb ik via mijn abonnement twee van die smart wifi pods (de "honingraatvormige") aangeschaft, de pc die ik het meest gebruik staat in het achterkamertje en werkt met ethernet. Paar maanden geleden iets vlottere pc gekocht en nu onlangs de oude bij mijn tv gezet om via tv wat films e.d. te kijken. Verbinding met ethernet kabel gaf me geen internet, maakt niet uit of ik de pc nu verbind met het arris modem of met de mediabox. Nog eens gekeken en kennelijk heeft de "nieuwe" pc altijd via wifi gewerkt!  Nou herinner ik me vaag dat er iets was met het combinatie van die twee pods en een deels bekabelde internetverbinding (dat dat niet gaat of op een andere manier geconfigureerd moet worden?) maar kan er niks over terugvinden. Ideaal zou voor mij zijn: pc die nu bij de tv staat én pc in het achterkamertje via ethernet maar de draadloze verbindingen moeten het wel kunnen doen - en voor dat laatste  kan ik niet meer goed vinden hoe de configuratie moest.  Is zo'n combinatie aan de praat te krijgen?  En liefst zo dat zowel het bekabelde én het draadloze netwerk bij het zelfde thuisnetwerk horen (bijv. in verband met het printen van documenten)  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Ik gebruik hier de 2 pods en bekabeld internet door elkaar en ik hoef in het geheel niets te configureren.

 

"maakt niet uit of ik de pc nu verbind met het arris modem of met de mediabox."

Even voor de zekerheid, heb je een netwerkkabel tussen het modem en de Mediabox XL?

Zo ja, dat gaat geheid fout met internetverbindingen en haperingen op de Mediabox XL.

Haal de netwerkkabel ertussenuit en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk start.

Bekijk in context

9 Reacties 9
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Via de Mediabox zult u geen internet verbinding krijgen, met uitzondering van een aantal klanten waar de Horizon/Mediabox XL nog dienst doet als modem/router.

 

Een PC kan als deze op een Pod wordt aangesloten inderdaad met het internet worden verbonden in principe is de pc verbinden en aanzetten genoeg, de Modem/router in dit geval de Arris zal een IP adres aan de pc toekennen en klaar, althans zo eenvoudig hoort het te zijn.

 

Met de honingraat vormige zit alles binnen hetzelfde netwerk ( lees IP bereik)

 

Als de oude PC bedraad verbonden met de Arris geen internet verbinding heeft is het wellicht nodig de netwerk instellingen van die pc te doorlopen, hoewel dat niet eens nodig zou moeten zijn.

MartienLaarbeek
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Dank je - ik kreeg net al van iemand anders een uitgebreide handleiding waar ik nog eens in zal duiken -  maar ik zou die pc dan dus op de arris aan moeten sluiten als ik een bekabeld netwerk wil?  De PC in het achterkamertje heeft een bekabelde verbinding maar ook een ingebouwde wifi en lijkt te "kiezen" voor de wifi (kan natuurlijk iets zijn dat ik in windows nog een keer in het configuratiescherm moet aanpassen).  Wifi moet het natuurlijk wel blijven doen vw telefoon en tablet - liefst ook de honingraatvormige versterkertjes voor als ik een keer achter in de tuin ga zitten maar desnoods blijf ik dan wel wat dichter bij het modem in de buurt 🙂  

 

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

De voorkeur tussen wifi of bekabeld kunnen we inderdaad  via de Windows instellingen zelf instellen. Indien mogelijk direct bekabeld aan de Arris is toch het meest stabiel. Al kan het via wifi ook werken.

 

De gelinkte leidraad is niet voor de zeshoekige Pods maar voor de Cilinder vormige Deco M4 units! Dat zijn twee verschillende producten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Ik gebruik hier de 2 pods en bekabeld internet door elkaar en ik hoef in het geheel niets te configureren.

 

"maakt niet uit of ik de pc nu verbind met het arris modem of met de mediabox."

Even voor de zekerheid, heb je een netwerkkabel tussen het modem en de Mediabox XL?

Zo ja, dat gaat geheid fout met internetverbindingen en haperingen op de Mediabox XL.

Haal de netwerkkabel ertussenuit en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk start.

MartienLaarbeek
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Dank voor de tip maar die verbinding heb ik een aantal maanden geleden een keer wel gemaakt, dacht ik ook iets met die losse versterkertjes  te maken maar toen kreeg ik al snel de tip dat dat niet ging werken. 

MartienLaarbeek
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

(Volgens mij had ik straks al geantwoord maar zie het niet terug nu - sorry als het op een of andere manier toch dubbel verschijnt) - maar ik heb er nu dus inderdaad geen netwerkkabel tussen zitten. Een half jaar geleden of zo had ik ook wat problemen op te lossen (had dacht ik iets met die "zeshoekige" pods te maken)  en toen was een van de eerste tips dat die kabel er tussenuit moest. Inmiddels heb ik het internet  overigens op de beide pc's die ik met ethernet wilde verbinden weer aan de praat gekregen en met de draadloze apparaten kan ik nog op de wifi dus ben voorlopig nog wel even gered, op die versterkertjes kom ik nog wel terug, super bedankt allemaal! 😊

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@MartienLaarbeek Fijn dat het is gelukt met de internet verbinding. Werkt het nog steeds goed via de internet kabel en wifi?

MartienLaarbeek
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Ja is inderdaad prima. Ik wil nog wel een keer kijken hoe het nou precies moet met die wifi-versterkertjes (of waren het nou "pods" ik bedoel iig die honingraatvormige die je via Ziggo kunt huren en in het stopcontact steekt  🙂 maar daar kom ik nog wel op terug. Mocht je dit topic willen verwijderen omdat het onvoldoende relevant is voor anderen dan vind ik dat prima, iig allemaal nogmaals bedankt voor de tips!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic