lisaruiken
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ethernet verbinding valt steeds weg om de paar seconden

Hoi allemaal,

Ik heb een nieuwe pc gebouwd met de juiste netwerk kaart erin. nu zit ik op een studenten kamer met 5 anderen in het huis. Onze router zit voor in het huis en heeft een splitter waarbij er naar elke kamer een kabel is getrokken met ethernet verbinding. Ik zit achterin het huis.

Ik heb maar geen stabiele internet verbinding. als ik kijk naar mijn ethernet prestaties zijn het pieken en veel momenten waarop er gewoon geen verbinding is. Mijn huurbaas zegt dat ik dit zelf moet oplossen. wifi doet het overigens oke. we hebben hiervan een wifibooster voor in het stopcontact gekregen wat helpt, maar mijn vaste pc heeft geen wifi.

Tot nu toe heb ik:

• de router meerdere keren gereset
  • alle stappen met de lampjes gevolgd op de site
  • ethernet kabel vervangen
  • verschillende testen gedaan en kabels opnieuw aangesloten.

het probleem blijft. ik heb de gegevens van de account houder en zou het zelf op afstand moeten regelen, maar ik zie alleen een klantenservice nummer dat geld kost.

Wie o wie kan mij hierbij helpen, want ik kan niet eens online mijn lessen volgen.

3 Reacties 3
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46855Reacties
  • 2824Oplossingen
  • 10232Likes

Is de kabel zelf gemaakt met de stekkers eraan?

Zo ja, kun je tijdelijk een andere kabel proberen?
Desnoods dicht bij de router.

“ik heb de gegevens van de account houder en zou het zelf op afstand moeten regelen, maar ik zie alleen een klantenservice nummer dat geld kost.”

Ik weet niet waar je kijkt, maar bellen met Ziggo is gratis via de eigen lijn en alleen belminuten bij mobiel bellen, als die in je bundel zitten, komen er geen kosten bij.

Contact | Klantenservice | Ziggo

Pasi
Expert
Expert
  • 3906Reacties
  • 221Oplossingen
  • 1437Likes

Dat de Ziggo klanten service u kan helpen, verwacht ik niet. Als u het bovenstaande doorgeeft, dan hebt u al, alle ‘opties’ van de helpdesk beantwoord/getest.

Zoals @Be rt al zegt, zal u de pc naast de Ziggo modem/router moeten zetten, deze met een korte netwerkkabel verbinden en dan moeten testen. Dan kan u er vanuit gaan ( mits u een degelijk netwerkkabel gebruikt ), dat als de problemen blijven óf het Ziggo modem/router óf uw pc moet zijn. Aangezien internet via wifi, blijkbaar wel ononderbroken werkt, dan blijft uw pc over.

M.b.t. eigenbouw pc: hebt u voor die netwerkkaart speciale drivers geladen of gebruikt u nu de standaard Windows drivers?

Nabrander: heeft één van uw huisgenoten een laptop? Zo ja, als u die eens aansluit op de netwerkkabel op uw kamer, werkt de verbinding dan wel stabiel? Desnoods als test, de wifi op de laptop uitzetten, zodat zeker is dat via de kabel wordt getest.

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2386Reacties
  • 371Oplossingen
  • 381Likes

Goedemorgen @lisaruiken,

Welkom op de Community!
Frustrerend dat de ethernet verbinding niet stabiel is.
Helemaal als de instabiliteit ervoor zorgt dat je de online lessen niet kan volgen.

Gelukkig zie ik dat ondertussen contact is geweest met de klantenservice.
Komende maandag komt een monteur helpen, laat je weten hoe de verbinding daarna is?

Uitgelicht topic