1
Vraag
2
Reacties
Harmen-2

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ethernet-printer aansluiten op de Connectbox

Ik heb een ConnectBox (model TG2492LG-ZG) geïnstalleerd en geprobeerd om hierop mijn netwerkprinter aan te sluiten. Deze verschijnt niet bij verbonden apparatuur. Ik moet deze toch een vast ip-adres geven in de settings? Weet iemand hoe ik mijn netwerkprinter weer werkend kan krijgen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Harmen-2
Het standaard subNet van een Connectbox is 192.168.178.0/24
Ik vermoed dat je Printer een op de Printer vast ingesteld Ip heeft in een ander subNet.
Had je voor de Connectbox kwam een ander subNet?

Mogelijke oplossing.

  • De printer een Factory reset geven. Ik verwacht dat ie dan z'n Ip via DHCP zal gaan ophalen en in beeld zal komen bij 'Verbonden Apparaten'.
Als dat gelukt is, het volgende voor een vast Ip.

  • Maak bij DHCPv4 een Adresreservering voor het MAC adres van de Printer. Het Ip moet liggen binnen de DHCP reeks van uit te geven adressen.
Zie plaatje.

Noot. Omdat je het over een Ethernet Printer hebt, ben ik uitgegaan van een bekabeld aangesloten Printer.

Bekijk in context

8 Reacties 8
fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Harmen-2 Hoe sluit je de printer aan? Bekabeld of met wifi? Een vast ip adres geven hoeft niet. Gebruik je wifi en heeft je printer een wps knop of een wps optie in het menu dan is de snelste manier de wps functie te gebruiken. Druk de wps knop op je modem in en activeer wps op je printer en de verbinding komt automatisch tot stand.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Harmen-2
Het standaard subNet van een Connectbox is 192.168.178.0/24
Ik vermoed dat je Printer een op de Printer vast ingesteld Ip heeft in een ander subNet.
Had je voor de Connectbox kwam een ander subNet?

Mogelijke oplossing.

  • De printer een Factory reset geven. Ik verwacht dat ie dan z'n Ip via DHCP zal gaan ophalen en in beeld zal komen bij 'Verbonden Apparaten'.
Als dat gelukt is, het volgende voor een vast Ip.

  • Maak bij DHCPv4 een Adresreservering voor het MAC adres van de Printer. Het Ip moet liggen binnen de DHCP reeks van uit te geven adressen.
Zie plaatje.

Noot. Omdat je het over een Ethernet Printer hebt, ben ik uitgegaan van een bekabeld aangesloten Printer.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
fastbiker wrote:
Harmen-2 Hoe sluit je de printer aan? Bekabeld of met wifi? Een vast ip adres geven hoeft niet. Gebruik je wifi en heeft je printer een wps knop of een wps optie in het menu dan is de snelste manier de wps functie te gebruiken. Druk de wps knop op je modem in en activeer wps op je printer en de verbinding komt automatisch tot stand.


Mijn advies, sluit hem bekabeld aan, en geef hem wel een vast ip-adres, dwz zeggen een reservering in de DHCP van de connectbox. Dan weet je waar je printer zit in je netwerk. Wel handig als je eens de webinterface in moet zijn.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Harmen-2
Ik heb twee vraagjes:
-Was deze printer, voordat u een Connectbox kreeg, al eerder in uw thuisnet werk opgenomen?
-Welk besturingssysteem gebruikt u op uw PC/Laptop?
Harmen-2
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Allemaal bedankt voor de reacties. Het gaat om een ethernetprinter zonder WiFi/wps functies en ik print vanaf de besturingssystemen Android, Windows en Ios. Ik ga uitzoeken hoe de printer zelf ingesteld staat (die draaide al zo lang dat ik vergeten was dat deze ook een interface heeft) en die factory reset proberen. Dan zal het vast wel weer goedkomen. Dank!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Harmen-2 welkom op de Community. Door de tips ben je vanzelf in de goede richting gaan denken 🙂 Top! Ik wil je vragen alle geïnteresseerden hier te vertellen hoe het is afgelopen.
Harmen-2
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Met het advies van hanh kon ik alles snel oplossen. Ik wist alleen niet hoe ik een factory reset kon doen maar met DHCP op automatisch verscheen de printer meteen bij aangesloten apparaten. Aansluiten met USB vond ik overigens geen optie omdat die kabels een stuk korter zijn.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Bedankt voor de terugkoppeling! Daar hebben mensen met hetzelfde probleem die meelezen veel aan 🙂 Ik sluit het topic.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic