1
Vraag
2
Reacties
Hans Melkert

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ethernet heeft geen geldige IP configuratie

Ethernet heeft geen geldige IP configuratie

Beste lezers ten eerste de beste wensen voor 2020!

Ik heb op internet dit probleem al vele malen gesignaleerd, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een probleem (geen idee hoe lang als) met mij bekabeld internet op zowel mijn laptop als op mijn PC. Op beide apparaten heb ik wel WIFI maar geen bekabeld netwerk. Beide apparaten hebben Windows 10 met de nieuwste update is zit aangesloten op de Ziggo Connectbox.

Op beide apparaten is de Ziggo Safe online virusscanner geïnstalleerd.

Ik heb voor de zekerheid de Windows defender firewall uitgeschakeld .

Bij het uitvoeren van de diagnose op de Ziggo connectbox krijg ik ook de mededeling dat mijn bekabeld netwerk problemen oplevert (in rode letters). Op mij ethernet kaarten zie ik een rode LED knipperen ipv groen.

Via de helpdesk van Ziggo werd ik verwezen naar https://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fblog.pcwebplus.nl%2Flan-verbinding-heeft-geen-geldige-ip...

Na de opdracht IPconfig /renew kreeg ik o.a. de melding

An error occured while renewing interface Ethernet: unable tot contact your DHCP server, request has timed out

Ik heb in de Connectbox naar de instellingen van de DHCP server gekeken en die staat op automatisch toewijzen.

Vervolgens heb ik nog de instructies uitgevoerd in Windows powershell-Admin zoals beschreven op de website https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-networking/geen-geldige-ip-configuratie...

En ook dit had geen resultaat.

Kortom ik heb een probleem, de helpdesk van Ziggo heeft mij doorverwezen naar dit forum, want zei konden mij ook niet helpen.

Kan iemand mij op pas helpen om dit probleem op te lossen?

Dank voor jullie aandacht!

Groet

Hans

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3148Posts
  • 251Oplossingen
  • 918Likes

Mogelijk heb je de Mediabox XL met een netwerkkabel verbonden met de Connectbox.

DIt wordt door Ziggo afgeraden daar dit problemen kan geven.

Forum-lid @Be rt heeft hier het nodige over bericht.:

-Link opheffen storing / testen of dit het probleem is link.

-Link handleiding Mediabox opnemen in netwerk als access point link

**EDIT**

Als de DHCP-server van een Mediabox de boel verstoort, dan krijg je IP-adressen toebedeeld als 192.168.192.xx i.p.v. 192.168.178.xx

Bekijk in context

31 Reacties 31
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Leest u eens dit topic. Mogelijk helpen de daarin genoemde oplossingen.

DennyW

Level 17
  • 3148Posts
  • 251Oplossingen
  • 918Likes

Mogelijk heb je de Mediabox XL met een netwerkkabel verbonden met de Connectbox.

**EDIT**

Als de DHCP-server van een Mediabox de boel verstoort, dan krijg je IP-adressen toebedeeld als 192.168.192.xx i.p.v. 192.168.178.xx

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Het eerste waar ik aan denk is: de gebruikte UTP-kabel is niet ok.
Heb je de connectors er zelf op gezet?  Probeer andere kabel.

De Ethernet Adaptors opnieuw installeren is een optie, maar het lijkt me sterk dat ze in beide systemen in het ongerede zouden zijn geraakt.

Het zou ook nog kunnen dat de Switch of een poort daarvan van de Connectbox stuk is. Komt niet vaak voor.
Andere aansluitpoort geprobeerd?

Hans Melkert
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je snelle reactie beide UTP kabels zijn vrij nieuw en compleet aangeschaft want ik ben te onhandig om er zelf een stekker aan te zetten, ze hebben het ook altijd gedaan. ik heb ook al diverse aansluitpoorten van de modem  gebruikt, ook zonder resultaat.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Hmmmm. Is er nog een andere bekabelde verbinding op de Connectbox die het wel doet? Zal wel niet.

30 sec spanning af van de Connectbox al geprobeerd?

Geen geluk? Dan Factory Reset lijkt me. Zie plaatje.
Instellingen gaan verloren. Te omzeilen met Backup/Reload.

Hans Melkert
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor alle reacties en tips, echter tot nu toe werkt nog niets. Nu komt het vreemde. Ik heb op eigen initiatief mijn Ziggo connectbox teruggezet op fabrieksinstellingen, vervolgens kon ik via mijn (bekabelde laptop) internetten en de connectbox een nieuwe naam en wachtwoord geven. Na deze actie werkt het WIFI wel op de laptop, maar het bekabelde netwerk niet meer. Ik kan het niet meer volgen……

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Na deze actie werkt het WIFI wel op de laptop, maar het bekabelde netwerk niet meer. Ik kan het niet meer volgen……

Dat snap ik niet helemaal, want eerder schreef je:

Ik heb een probleem (geen idee hoe lang als) met mij bekabeld internet op zowel mijn laptop als op mijn PC. Op beide apparaten heb ik wel WIFI maar geen bekabeld netwerk

Er is dus helaas niets veranderd in de zelf beschreven situaties, voor en na de Factory Reset. Of bedoelde je eerder iets anders?

Hans Melkert
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Klopt, heel even werkte het naar behoren (zowel WIFI als bekabeld) , maar toen opeens viel het bekabeld netwerk weer uit en ging WIFI werken.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok, begrijp de verwarring. Bekabeld netwerk op Laptop werkt even, maar valt dan uit.
Gebeurt dat ook na 30 sec de spanning van de Connectbox af?
Als dat inderdaad zo gaat, dan kun je op de PC testen of hetzelfde verschijnsel zich daarop ook voordoet.

Dan hebben we iets wat goed te reproduceren is + extra duidelijk in de richting wijst van de uitval van poorten op de Connectbox.

Probeer dat nog ff uit te zoeken en laat je ervaringen horen.

Wat ik sowieso meteen ga doen is dit probleem melden bij de Ziggo Moderatoren. Dan komt er iemand langs.
Mij lijkt vervanging door een andere Connectbox redelijk, omdat dit verdacht veel lijkt op een hardware storing.

Zet je Postcode en huisnr in je Community profiel. Dat kan alleen een Mod zien en daardoor je klantgegevens er alvast bijpakken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74587Posts
  • 5106Oplossingen
  • 21666Likes

Ik draai het even om, om één en ander uit te sluiten.

Wat gebeurt er als je Ziggo Safe Online volledig verwijderd en Defender en de eigen firewall van Windows laat draaien?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Daar heb je met een Wifi verbinding dan toch ook last van? Die doet het goed op Laptop en PC.
Bekabeld is er op beide systemen een probleem gezien met het bereiken van de DHCP Server of na korte tijd uitval van verbinding resp helemaal geen verbinding.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74587Posts
  • 5106Oplossingen
  • 21666Likes

@hanh Je hebt een punt, ik probeer uit te sluiten, ik weet niet wat Safe Online tegenwoordig doet met verschillende verbindingen, lees steeds vaker dat Safe Online iets te fanatiek blokt wat normaal gesproken gewoon goed zou moeten werken.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ja, met dat pakket heb ik geen ervaring. Het lijkt me dat je het niet in die hoek moet zoeken. Ik vraag me af wat de zin kan zijn van verschil te maken tussen bekabelde of wifi verbindng.

In een lastig/raar geval als dit, is natuurlijk niets uitgesloten, ook al is het vergezocht. Dat wel.

Hans Melkert
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor alle reacties en moeite (zelfs op deze nieuwjaarsdag!) tot nu toe helaas nog geen oplossing, ik denk dat mijn modem het niet goed doet, in mijn profiel staan mijn gegevens. Als laatste mogelijkheid zal ik mijn laptop zaterdag meenemen naar mijn vriendin en daar aansluiten op de connectbox, dan kan ik direct zien of het een probleem van mij is van van de connectbox. ik denk het laatste. Nogmaals dank!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14002Posts
  • 1176Oplossingen
  • 6111Likes

Hey @Hans Melkert . Welkom hier en nog de beste wensen voor 2020! 

Wat een vreemde situatie, zeg! En knap onhandig, omdat het natuurlijk geen doen is zo. 

Je zegt nu dat je de laptop op een ander adres wil testen voor de zekerheid. Maar het probleem is ook te ervaren op je PC, toch? Of is het op de PC inmiddels opgelost? 
Waar ik ook benieuwd naar ben; zijn laptop en PC beide rechtstreeks bekabeld verbonden met de Ziggo modem, of heb je nog iets van een accespoint of switch in gebruik? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74587Posts
  • 5106Oplossingen
  • 21666Likes

Ik zie geen antwoord op de vraag of je de Mediabox XL aangesloten hebt met een UTP kabel of via Wifi aan je modem.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of is de Mediabox XL met een netwerkkabel aangesloten aan het modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Hans Melkert
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

Dank voor je reactie en ook de beste wensen!

Het probleemis nog steeds bij zowel de PC als de laptop, maar een laptop kan ik natuurlijk makkelijk meenemen, als deze het bij mijn vriendin goed doet , weet ik vrijwel zeker dat de Connectbkx het probleem is. Beide apparaten zitten overigens rechtstreeks met kabel verbonden aan de Connectbkx. 

Hans Melkert
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry jouw reactie ff niet opgemerkt. Mijn horizon box zit met een kabel aangesloten op de Connectbox, maar via de app Ziggo go kan ik hem niet meer bedienen het ipv4 adres is 192.168.178.249 en de ipv4 standaard gateway en DNS server 1 is 192.168.178.117 dhcp niet actief.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14002Posts
  • 1176Oplossingen
  • 6111Likes
DennyW wrote:

**EDIT**

Ah Hans, goed dat je daar nog even op terugkomt. Het probleem kan namelijk heel goed hierin zitten. Kijk de reactei van @DennyW  hierboven maar. 

Probeer dus vooral deze stappen van @Be rt eens 🙂

Hoe deze storingen weer kwijt te raken:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu 
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen 

Laat je ons weten hoe het hierna gaat? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic