1
Vraag
2
Reacties
Hans Melkert

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ethernet heeft geen geldige IP configuratie

Ethernet heeft geen geldige IP configuratie

Beste lezers ten eerste de beste wensen voor 2020!

Ik heb op internet dit probleem al vele malen gesignaleerd, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een probleem (geen idee hoe lang als) met mij bekabeld internet op zowel mijn laptop als op mijn PC. Op beide apparaten heb ik wel WIFI maar geen bekabeld netwerk. Beide apparaten hebben Windows 10 met de nieuwste update is zit aangesloten op de Ziggo Connectbox.

Op beide apparaten is de Ziggo Safe online virusscanner geïnstalleerd.

Ik heb voor de zekerheid de Windows defender firewall uitgeschakeld .

Bij het uitvoeren van de diagnose op de Ziggo connectbox krijg ik ook de mededeling dat mijn bekabeld netwerk problemen oplevert (in rode letters). Op mij ethernet kaarten zie ik een rode LED knipperen ipv groen.

Via de helpdesk van Ziggo werd ik verwezen naar https://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fblog.pcwebplus.nl%2Flan-verbinding-heeft-geen-geldige-ip...

Na de opdracht IPconfig /renew kreeg ik o.a. de melding

An error occured while renewing interface Ethernet: unable tot contact your DHCP server, request has timed out

Ik heb in de Connectbox naar de instellingen van de DHCP server gekeken en die staat op automatisch toewijzen.

Vervolgens heb ik nog de instructies uitgevoerd in Windows powershell-Admin zoals beschreven op de website https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-networking/geen-geldige-ip-configuratie...

En ook dit had geen resultaat.

Kortom ik heb een probleem, de helpdesk van Ziggo heeft mij doorverwezen naar dit forum, want zei konden mij ook niet helpen.

Kan iemand mij op pas helpen om dit probleem op te lossen?

Dank voor jullie aandacht!

Groet

Hans

31 Reacties 31
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74565Posts
  • 5105Oplossingen
  • 21662Likes

Even voor alle zekerheid.

Heb je de DHCP server handmatig uitgezet in de Mediabox XL?

Probeer toch eens een keer zonder een kabel tussen de Mediabox XL en het modem.

Na verwijdering van de kabel het modem 30 seconden van de stroom halen.

Het lijkt allemaal overdreven, maar uitsluiten is de beste stap om zeker te weten dat het niet aan je interne netwerk ligt.

Als er nu een monteur zou komen om het modem te verwisselen en het blijkt toch daaraan te liggen, zijn de kosten voor jou, omdat het in je eigen netwerk zit.

Soms gebeuren er toch nog vreemde dingen met die Mediabox XL aangesloten met een UTP kabel aan het modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74565Posts
  • 5105Oplossingen
  • 21662Likes

Dat was tegelijk Lycke.

Hans Melkert
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

To all,

Het werkt weer! het probleem zat inderdaad in de verbinding met de Horizon box, nu ik 

alle instructies nogmaal goed gelezen heb en de horizon box van de kabel heb gehaald, werkt alles weer naar behoren!

Excuus voor mijn onoplettendheid gisteren, oliebollen en bier halen niet het beste van het denkvermogen naar boven.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken, reacties en ondersteuning.

Kan ik overigens mijn Horizon box via WIFI aansluiten op de modem, ik ben niet zo handig?

Groet Hans

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Er was niets dat direct wees op dit beroemde Mediabox XL probleem.

Had toch meteen een output van ' ipconfig /all ' moeten vragen.
Dat had licht in de duisterenis gegeven.
Het is hoe dan ook gegaan, zoals het gegaan is. Dwz niet altijd even optimaal van mijn kant.

Pfff en succes verder.

Hans Melkert
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen verontschuldigingen Hanh ik ben enorm blij en geholpen met een ieders inzet!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74565Posts
  • 5105Oplossingen
  • 21662Likes

@Hans Melkert schreef: “Kan ik overigens mijn Horizon box via WIFI aansluiten op de modem?”

Niet doen, je krijgt exact dezelfde problemen, een verbinding via een UTP kabel of Wifi geeft eenzelfde netwerk verbinding uiteindelijk met dezelfde problemen.

Eerder adviseerde Ziggo deze werkwijze, maar omdat dit uiteindelijk altijd misgaat, adviseert Ziggo nu om het thuisnetwerk te verwijderen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#/

Als je Mediabox XL in het thuisnetwerk is opgenomen, kunnen er zich problemen voordoen. Dit los je op door de box uit het thuisnetwerk te verwijderen. Hieronder leggen we uit hoe je dit kunt doen.

Veel internetplezier en een storingsvrij 2020 gewenst.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74565Posts
  • 5105Oplossingen
  • 21662Likes

@hanh schreef: “Er was niets dat direct wees op dit beroemde Mediabox XL probleem.”

Toch wel, ik rook het hier vandaan.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Nou ook de neus van Denny was ok. Die haalde het er meteen bij.
Jij was gelukkig zo verstandig om zijn vraag nog eens in herinnering te brengen.
Al met al een moeizame bevalling.

Hans Melkert
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Top, dan laat ik het zo! nogmaals dank!

Hans Melkert
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Een moeizame bevalling maar een mooi kindje?

DennyW

Level 17
  • 3148Posts
  • 251Oplossingen
  • 918Likes
hanh wrote:

Er was niets dat direct wees op dit beroemde Mediabox XL probleem.

Had toch meteen een output van ' ipconfig /all ' moeten vragen.
Dat had licht in de duisterenis gegeven.
Het is hoe dan ook gegaan, zoals het gegaan is. Dwz niet altijd even optimaal van mijn kant.

Pfff en succes verder.

@hanh 
Geen rechtstreekse aanwijzing, maar “ervaring” leert (en daar denk ik ook niet altijd aan) dat het verstandig is om in het profiel van de TS te kijken of en zo ja, welke apparatuur er gebruikt wordt. Soms kan je die info vinden in een posting van TS,  bij een ander topic.

Mijn hint naar de eventuele mogelijk van de stoorfactor werd volledig genegeerd. TS vond het ook niet nodig te melden of hij wel niet zo'n verbinding gebruikt en even testen of loshalen help was ook niet overwogen.
Het is te danken dat @Lycke Ziggo deze hint nog eens onder de aandacht bracht, want ik was dit niet van plan; totaal niet reageren op een bijdrage betekent voor mij veelal dat ik dan ook geen verdere moeite meer doe.

(N.B.: Hetzelfde geldt ook bij reacties waaruit ik uit opmaakt dat het een nodeloze exercitie wordt.)

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@DennyW Wist van MBXL. Kijk altijd in het Profiel. Zag je vraag. Maar toch…...
Mijn schakelaar stond ten onrechte al in een onjuiste stand door het volgende niet goed genoeg op te pakken:

Na de opdracht IPconfig /renew kreeg ik o.a. de melding

An error occured while renewing interface Ethernet: unable tot contact your DHCP server, request has timed out

Jammer, want dit sluit het MBXL probleem niet uit, natuurlijk…….
Had dus meteen met je mee moeten gaan. Had een hoop geneuzel gescheeld.

Tot zover mijn terugblik op eigen handelen. Noem het gerust: met oogkleppen op doordrammen. Zo oordeel ik zelf ook.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic