1
Vraag
2
Reacties
MSlootman

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ethernet & Wifi Downloadsnelheid laag / valt soms weg

Goedeavond,

 

Inmiddels ongeveer 2 weken een abonnement lopen bij Ziggo voor Internet/TV van 75mbps.

 

Gedurende deze periode merk ik wisselvallig internet die, en traag is, en soms voor 2 seconden weg valt. Dit geldt voor zowel Ethernet als Wifi verbinding. Ik heb in het begin 1x een downloadsnelheid van ongeveer 75mbps gehaald.
Bij het uitvoeren van een speedtest via de Ziggo.nl/Speedtest op zowel ethernet als wifi, is de verbinding maximaal 15mbps. Zie onderstaand een screenshot (uitgevoerd op ethernet waarbij de kabel van mijn PC direct de modem in gaat).

 

Zie bijgaand de verschillende down- en upstream kanalen, met daarbij ook de netwerkhistorie. Ik heb zojuist de modem aan- en uitgeschakeld, vandaar deze meldingen. Zie daarnaast foto's hoe het internet is aangesloten.

 

Kan iemand mij helpen? Ik heb van alles geprobeerd, maar tevergeefs.

 

Heel erg bedankt in ieder geval.

 

MSlootman_0-1633291023427.png

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De splitter moet op onderstaande wandcontactdoos met 1 uitgang naar je modem en 1 uitgang waar je de de huidige stekker op aansluit voor de rest van je coax netwerk en de TV.

 

Zoals ik al eerder schreef: "Ziggo garandeert de werking van een modem op 3 meter van de 1e plaats, met daarop een splitter met 1 kabel naar je modem en 1 kabel naar de rest van je coax netwerk."

 

Bert_0-1633463894354.png

 

 

Bekijk in context

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je modem heeft vrijwel geen signaal en kan de Ziggo servers maar net bereiken.

Er zit te veel weerstand tussen eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt en het modem.

 

Wat zit er allemaal aan aansluitmateriaal tussen de 1e plaats en het modem?

Ziggo garandeert de werking van een modem op 3 meter van de 1e plaats, met daarop een splitter met 1 kabel naar je modem en 1 kabel naar de rest van je coax netwerk.

 

Ziggo kan je een gratis splitter sturen met een passende kabel naar je modem.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

------Zie @Bert reactie-----

MSlootman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heren, @Bert  @Jonathan-458 ,

 

Hartelijk dank voor de ontzettend snelle reacties.

De volgorde is als volgt:
- Coax kabel komt binnen vanaf de meterkast (beneden) - wij zitten op de 2e verdieping.
- Gaat de splitter in
- De splitter gaat onder andere naar de TV en naar mijn slaapkamer waar een 'coax aansluiting' zit.
- De coax-kabel, meegestuurd door Ziggo, gaat vanuit deze aansluiting rechtstreeks de modem in.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"- De coax-kabel, meegestuurd door Ziggo, gaat vanuit deze aansluiting rechtstreeks de modem in."

 

Bedoel je deze aansluiting?

 

Bert_0-1633292611112.png

 

MSlootman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, dat is inderdaad die aansluiting. Die coax kabel gaat richting de modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk, op die manier aangesloten gaat het nooit worden, dat is te veel weerstand ertussen.

 

Ziggo garandeert de werking van een modem op 3 meter van de 1e plaats, met daarop een splitter met 1 kabel naar je modem en 1 kabel naar de rest van je coax netwerk.

MSlootman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je bericht. Dus nog even voor de duidelijkheid; als ik de modem binnen 3 meter na de splitter plaats, zal het netwerk waarschijnlijk verbeterd zijn?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Veel beter en een Ziggo moderator kan je een gratis splitter sturen met een passende kabel naar je modem.

Zij komen morgen hier langs.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Welkom op de Ziggo Community @MSlootman! Dit is geen goed begin 😞 Je internetverbinding moet natuurlijk tip top werken. 

 

 

Het signaal op je modem is niet heel denderend. Ik sluit mij aan bij het advies van @Bert en heb je nieuwe materialen opgestuurd. Binnen 2-3 dagen heb je deze in huis. Lost dit het niet op? Dan heb je altijd recht op een installatie monteur! Hoe je deze inplant, lees je hier.

MSlootman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lotte , dankjewel voor je bericht en de bevestiging dat je nieuwe materialen zal opsturen. 

 

Ik weet niet of het mogelijk is, maar om de installatie volgens het advies van Ziggo te volgen, zal ik zelf een UTP-stekker/connector aansluiten. De kabel ligt er al wel, maar zal dus moeten worden bevestigd met een UTP aansluiting. Is het mogelijk om het benodigde materiaal hiervoor ook mee te sturen? 

 

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Geen dank @MSlootman! Ik kan een utp kabel van maximaal 10 meter naar je opsturen. Is dit voldoende? 

MSlootman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lotte - Ik heb opzich geen nieuwe kabel nodig, alleen het materiaal om de aansluiting te realiseren. 

Zie onderstaand een voorbeeld:

 
 

MSlootman_3-1633344162817.png

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MSlootman Materiaal om een UTP kabel te maken heeft Ziggo niet.

Dat is voor jezelf.

Advies: lees je goed in, zodat je de goede materialen en gereedschappen gebruikt en de juiste kleurvolgorde van de draden, een UTP kabel maken vergt nogal wat kennis, kunde en ervaring.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@MSlootman Ah helemaal duidelijk! Zoals @Bert al aangeeft, leveren wij deze materialen niet. We kunnen wel een monteur inplannen die een kabel komt trekken. De kosten die hier aan verbonden zijn lees je hier. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het zelf te doen. Ik hoor graag wat je voorkeur heeft 🙂

MSlootman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lotte  @Bert Oke, dank jullie wel. Ik ga in het in ieder geval zelf proberen.

 

Nog één laatste vraag; Voor mijn beeldvorming, wat zijn nu specifiek de materialen die ik toegestuurd krijg? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een POA-01 B splitter en een witte of zwarte groen rode coax kabel.

 

Bert_0-1633380512822.jpeg

 

MSlootman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bert @Lotte Heel erg bedankt voor de hulp. Ik heb de materialen ontvangen, alleen gaat het niet werken met deze splitter. Ik moet op 1 of andere manier nog wel m'n TV gaan verbinden die ook aangesloten was op die oude splitter. De kabel doortrekken is helaas geen mogelijkheid. Kunnen jullie misschien zo'n soort  verloopstekker/adapter opsturen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Op die manier aansluiten gaat het niet worden.

 

De splitter moet op onderstaande wandcontactdoos met 1 uitgang naar je modem en 1 uitgang waar je de de huidige stekker op aansluit.

 

Zoals ik al eerder schreef: "Ziggo garandeert de werking van een modem op 3 meter van de 1e plaats, met daarop een splitter met 1 kabel naar je modem en 1 kabel naar de rest van je coax netwerk."

 

Bert_0-1633461863458.png

 

MSlootman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bert  dan gaat het dus überhaupt niks worden. Deze wandcontactdoos ligt helemaal beneden en wij zitten op de 2e verdieping.. Wat ik al zei, kabels doortrekken gaat niet wat worden. Dank voor je hulp in ieder geval. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic