1
Vraag
2
Reacties
MSlootman

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ethernet & Wifi Downloadsnelheid laag / valt soms weg

Goedeavond,

 

Inmiddels ongeveer 2 weken een abonnement lopen bij Ziggo voor Internet/TV van 75mbps.

 

Gedurende deze periode merk ik wisselvallig internet die, en traag is, en soms voor 2 seconden weg valt. Dit geldt voor zowel Ethernet als Wifi verbinding. Ik heb in het begin 1x een downloadsnelheid van ongeveer 75mbps gehaald.
Bij het uitvoeren van een speedtest via de Ziggo.nl/Speedtest op zowel ethernet als wifi, is de verbinding maximaal 15mbps. Zie onderstaand een screenshot (uitgevoerd op ethernet waarbij de kabel van mijn PC direct de modem in gaat).

 

Zie bijgaand de verschillende down- en upstream kanalen, met daarbij ook de netwerkhistorie. Ik heb zojuist de modem aan- en uitgeschakeld, vandaar deze meldingen. Zie daarnaast foto's hoe het internet is aangesloten.

 

Kan iemand mij helpen? Ik heb van alles geprobeerd, maar tevergeefs.

 

Heel erg bedankt in ieder geval.

 

MSlootman_0-1633291023427.png

 

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je niet 1 netwerkkabel naar boven krijgen en daar een wifi access point op aansluiten voor je wifi en internet?

 

Want het modem op die manier boven gaat het sowieso nooit worden.

MSlootman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat zou wellicht wel kunnen, alleen hoe kan ik in dat geval de TV aansluiten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De splitter moet op onderstaande wandcontactdoos met 1 uitgang naar je modem en 1 uitgang waar je de de huidige stekker op aansluit voor de rest van je coax netwerk en de TV.

 

Zoals ik al eerder schreef: "Ziggo garandeert de werking van een modem op 3 meter van de 1e plaats, met daarop een splitter met 1 kabel naar je modem en 1 kabel naar de rest van je coax netwerk."

 

Bert_0-1633463894354.png

 

 

MSlootman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke. Dit zou dan inderdaad een goede optie zijn. Welke WiFi access point raad jij aan ? Is dit iets wat Ziggo levert voor service? 

 

Dan nog 1 vraag, mijn ethernet van de pc zal dan als volgt verbonden zijn, zal dit niet teveel weerstand zijn?

- kabel pc naar utp aansluiting muur

- aansluiting muur naar wifi access point

- wifi access point naar modem

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dus als ik het goed begrijp ga je 2 UTP kabels naar boven brengen met 2 muuraansluitingen.

 

Dan heb je 1 UTP aansluiting voor je PC en 1 aansluiting voor een Wifi punt.

Dan zou ik kiezen voor een pod als wifi punt, als je verder geen UTP kabel verbindingen wilt hebben voor andere apparaten.

Ik heb daar een download snelheid mee van 600 Mbps en kost om te huren 1,25 per maand.

SmartWifi van Ziggo - Perfecte wifi met slimme wifi-versterkers

scholtee

Level 4
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ben op zoek naar mogelijke oorzaak en oplossing voor zeer wisselende down/upload snelheden. Heb abonnement 300 down /30 up maar dat zie ik niet in de metingen via speedtest.net en ziggo speedtest; resultaten wisselen tussen 1.06/2.84,  25.30 2.80, 4.6/23.0, 15.03/24.44, 25.3/2.8. Alle advies is welkom.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@scholtee Maak SVP een eigen topic aan met zoveel mogelijk informatie over de apparatuur die je gebruikt en welk apparaat je wifi uitzend en hoe die aangesloten is.

Dan lopen hier geen 2 zaken met allerlei vragen en antwoorden door elkaar, want dan is alles heel lastig te volgen.

scholtee

Level 4
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hallo Bert,

begrepen, ga ik doen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic