1
Vraag
2
Reageer en help mee
Etienne2

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ethernet: 50 Mbit/s via versterker Linksys

Mijn pc staat boven maar ik heb daar een soort versterker van Linksys staan. maar alsnog is mijn ethernet maar 50mb/s ongeveer en mijn telefoon heeft 400mb/s weet iemand misschien een oplossing?

(Ik gebruik trouwens ook een Cat6 ethernet kabel.)

19 Reacties 19
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66708Posts
  • 4684Oplossingen
  • 18452Likes

Wat bedoel je met een soort versterker van Linksys?

Kun je het model precis aangeven met de cijfers/letters die erop staan?

Wat voor apparaat precies is er bekabeld met de CAT6 aangesloten aan de Linksys?

En met welke telefoon precies haal je 400?

En is dat via wifi?

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16568Posts
  • 711Oplossingen
  • 5378Likes

Aanvullend welk internet abonnement wordt afgenomen? Welke snelheid zou je bedraad moeten kunnen halen?

Klopt mijn vermoeden dat het om powerline adapters gaat? 

Een iets completere beschrijving helpt om betere te kunnen helpen.

Etienne2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het model is deze https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.techrepublic.com%2Farticle%2Fhow-to-set-up-lin... 
mijn pc is eraan gekoppeld een msi mag 10
en een 12Pro en dat met 400mb/s is via wifi en mijn pc met ethernet is maar 50mb/s

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66708Posts
  • 4684Oplossingen
  • 18452Likes

Heb je al een andere UTP kabel geprobeerd?

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16568Posts
  • 711Oplossingen
  • 5378Likes

De Linksys Velop dus daar valt meer uit te halen. 

Gaat het om 1 unit en is deze bedraad aangesloten op de Connectbox?

Etienne2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ja mijn broers xbox is redelijk te doen volgensmij.
en ja die is met kabel geconnect tot onder aan de grote zeg maar, volgensmij de Connectbox ja van Ziggo die smart wifi (ik weet al die namen niet ben niet de beste in die dingen 😉

Etienne2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ja een andere Cat5 en was zelfs slechter.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16568Posts
  • 711Oplossingen
  • 5378Likes

Ik kan het zelf soms ook niet meer volgen, het lijkt erop dat de Ziggo marketeers nu alles Smartwifi apparaat noemen.

Waar het om gaat is dat er een cat6 kabel vanaf de Ziggo modem/router naar de linksys gaat. En op de linksys is een ander apparaat bedraad aangesloten, of meerdere via een netwerk switch? 

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16568Posts
  • 711Oplossingen
  • 5378Likes

@Etienne2  schreef:

ja een andere Cat5 en was zelfs slechter.

Dat het met Cat5 slechter was kan kloppen vanaf cat5e zijn gigabit snelheden intern mogelijk. Cat 5 is beperkt tot 100Mbps.

Alles is zo snel als de zwakste schakel en deze moet nu worden gevonden.

Etienne2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik zal wel ef uitleggen van wat ik een beetje weet: ik heb onder deze modem staan https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fziggoforum.nl%2Fattachments%2F1458913502602-jpg.2... en daar aan zitten 4 linksys velop aan 1 grote en 3 kleine en ik heb boven 1 kleine en daar zit mijn pc aan en die linksys zijn allemaal aan de die modem bevestigd als ik het goed heb. en op de telefoon heb ik ongeveer 400mb/s en op mijn pc maar 50mb/s ongeveer.

robinhey

Level 8
Expert
  • 241Posts
  • 1Oplossingen
  • 69Likes

Wat is "grote" en wat is "kleine"?

Volgens de Linksys website bestaan er 4 soorten van "groot" naar "klein"

- Velop AX
- Velop Tri-Band
- Velop Dual-Band
- Velop Mesh WiFi Extender

Als de Velop's met elkaar verbinden en er zit ééntje tussen die traag is, dan is die de bottleneck. Je telefoon verbindt mogelijk direct met de Connectbox of met de grooste Velop en heeft dus gewoon maximum snelheid.

Etienne2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb 1 AX onder staan met 1 Tri-band en de andere 2 Tri-bands boven. en hoe kan ik dan die bottleneck fixen? want me vader deed een check ding op zijn telefoon en die app zei dat er geen problemen waren

robinhey

Level 8
Expert
  • 241Posts
  • 1Oplossingen
  • 69Likes

Ok, qua snelheid zouden ze dat wel aan moeten kunnen.

- Hoe heb je de snelheid op je PC gemeten?

- Wat zijn de snelheden op alle andere apparaten? (ik las iets over een XBOX?)

- Hoe zijn al deze apparaten elk aangesloten? (draadloos, bedraad rechtstreeks op modem, bedraad via een Velop)

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16568Posts
  • 711Oplossingen
  • 5378Likes

@Etienne2 

Bij het begin beginnen een apparaat(laptop) direct aangesloten op de Connectbox haalt deze de contractuele snelheid.

Als een willekeurig apparaat via wifi 400 Mb haalt dan is er wezenlijk geen reden behalve een instelling of iets technisch dat een bedraad aangesloten apparaat niet hetzelfde haalt.

Wezenlijk alles afkoppelen en stuk voor stuk aansluiten dat is de enige manier om de bottleneck op te sporen.

Ps je hebt zelf deze PC klopt dat die zou toch bedraad het maximale uit de verbinding moeten kunnen halen, als ik de specificaties bekijk.

Etienne2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

als ik het goed heb zijn alle velops met stroom aangesloten en dan met netwerk aan elkaar verbonden.
Draadloos heeft mijn telefoon 400mb/s download ongeveer
Met Ethernet heeft mijn pc 50mb/s ongeveer
en me broers XBox geen idee. maar me vaders vriend gaat er eens naar kijken hij werkt met zo'n dingen. Dus wel bedankt voor t helpen!

robinhey

Level 8
Expert
  • 241Posts
  • 1Oplossingen
  • 69Likes

Hoe zo'n groot huis heb je dan wel niet dat je in totaal 4 Velops bedraad op elkaar moet aansluiten? Gaat mij natuurlijk niks aan, maar het lijkt mij nogal veel vooral als ze onderling allemaal bedraad zijn. Voor een Mesh configuratie is het wel aannemelijk.

Zit de PC dan bedraad op de laatste Velop aangesloten?

Ik denk dat je het beste je PC even bij het modem in de buurt kunt zetten en aansluit op één van de Gigabit poorten met een CAT5e of CAT6 kabel. Als je daar ook maar 50 Mbps haalt, dan weet je direct dat het aan je PC ligt.

Etienne2
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb https://www.bol.com/nl/nl/p/msi-mag-infinite-10si-1051mys-intel-core-i5-10th-gen-8gb-512gb-ssd-nvidi... deze pc ik zal eens mijn laptop op de connectbox aansluiten

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4451Posts
  • 408Oplossingen
  • 1171Likes

Hoi @Etienne2

Is hij al binnen en is het gelukt om het aan te sluiten?

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 9006Posts
  • 560Oplossingen
  • 2292Likes

“als ik het goed heb zijn alle velops met stroom aangesloten en dan met netwerk aan elkaar verbonden”

bedoel je daarmee dat de velops allemaal bekabeld via utp aangesloten zijn op een hoofd velop of gigabit switch

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic