1
Vraag
2
Reacties
pstuij

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Err connection refused?

Als ik via chrome websites (via links, bv vanaf facebook) open krijg ik vrijwel altijd de melding err_connection_refused. 

Dit is alleen het geval als ik op het mesh netwerk (via Deco TP4) de sites probeer te bereiken. Als ik vanaf mijn directe ziggo of 5G netwerk ga, werkt het wel.

 

Daarnaast ook sinds dezelfde periode geen toegang tot dingen als Chromecast of Philips Hue.

 

Iemand enig idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

Mogelijk kan @Pasi je op weg helpen, hij weet veel van de Deco's.

Hij komt langs als / zodra hij online is.


Dank je @Bert 


@pstuij, ik heb echt geen idee. Ik zelf gebruik FireFox en hebt zelden ( zeg nooit nooit ) verbindings-problemen, die ik aan de Deco kan linken.

Tevens staat mijn Deco in AccessPoint mode en dus zal ( moet ) de Deco transparant zijn voor het verkeer wat er over/door-heen gaat.

Staat uw Deco in router of in AccessPoint mode?

 


M.b.t. Chromecast of Philips Hue,probeert u dan één ( of een mix ) van de onderstaande opties :


Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


M.b.t. de Deco M4, leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk kan @Pasi je op weg helpen, hij weet veel van de Deco's.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

Mogelijk kan @Pasi je op weg helpen, hij weet veel van de Deco's.

Hij komt langs als / zodra hij online is.


Dank je @Bert 


@pstuij, ik heb echt geen idee. Ik zelf gebruik FireFox en hebt zelden ( zeg nooit nooit ) verbindings-problemen, die ik aan de Deco kan linken.

Tevens staat mijn Deco in AccessPoint mode en dus zal ( moet ) de Deco transparant zijn voor het verkeer wat er over/door-heen gaat.

Staat uw Deco in router of in AccessPoint mode?

 


M.b.t. Chromecast of Philips Hue,probeert u dan één ( of een mix ) van de onderstaande opties :


Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


M.b.t. de Deco M4, leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO

 

pstuij
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Pasi, 

 

Dank je wel voor je uitgebreide reactie. 
ik heb inmiddels ontdekt dat er meer aan de hand is met mijn netwerk. Zo werkt mijn printer nu ook niet meer en de Playstation heeft ook geen netwerk. Heel vreemd, omdat ik zelf niets heb gewijzigd.

 

Ik ga een aantal van je stappen doorlopen om te kijken of ze effect hebben.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @pstuij

Het is hier stil gebleven, heb je een update voor ons?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic