Koyuncu

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ernstige wifi gevoeligheid

Beste ziggo,

 

ik heb zwaar last van wifi gevoeligheid, waardoor ik g en n wifi niet zo snel kan accepteren. Ik krijg ernstige duizeligheid, misselijkheid, concentratie stoornissen en koppijn ervan. Nu heb ik een tijdje geleden een modem gekregen zonden wifi, maar deze wordt helaas uit de ondersteuning gehaald bij jullie waardoor ik een modem met wifi zou krijgen (connectbox) . Deze heb ik geweigerd omdat ik vrij ernstige klachten krijg van wifi. 
Ik had een klacht ingediend daarover en heb vandaag een manager gesproken die mij zei dat ze een zogenaamd bridge kunnen zetten in de modem waardoor de wifi niet meer werkt, maar ik zei ook van dat een bridge weinig uitmaakt omdat ik toch nog de straling van de wifi apparatuur voel. Dat heb ik namelijk ook met andere wifi apparatuur in mijn huis. Nadat ik dit uitschakel voel ik toch nog de wifi straling voor een deel en dit is niet goed voor mij.

de manager aan de telefoon zei dat er geen modems beschikbaar waren zonder WiFi, maar die heeft dan dus niet de waarheid gesproken, want ik heb op internet gelezen dat veel van jullie klanten de afgelopen weken een alternatief hebben aangeboden gekregen, namelijk de ubee1318zg modem zonde wifi ingebouwd. 
Sommige klanten (waaronder ook particulieren) hebben deze modem als vervanging gekregen, ook wanneer zij geen dringende reden hadden. Ik heb dus wel een dringende reden.

dus ik wil bij deze u vragen om mij de ubee1318zg modem zonder WiFi op te sturen, zodat ik dit kan aansluiten.

 

dan heb ik tenminste geen WiFi problemen in huis en kan ik ook geen verergering van mijn klachten krijgen.

 

bij voorbaat dank.

 

met vriendelijke groeten,

 

serdal koyuncu

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Koyuncu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Inmiddels prive bericht gehad van ziggo, ze gaan het oplossen!

Bekijk in context

30 Reacties 30
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Als de wifi op een modem/router uitstaat en hij is niet te zien met de juiste software, zoals hieronder, waarbij ook verborgen zenders te zien zijn, dan is er geen wifi straling meer uit de modem/router, ook niet als hij in bridge staat.

Ik heb diverse modems hier getest en als de wifi uitstaat of hij staat in bridge, dan hebben de Ziggo modems geen wifi signaal meer.

Elektromagnetische straling geeft ieder elektronisch apparaat wat aanstaat.

 

Dus een Connectbox met wifi uit of in bridge geeft vrijwel exact dezelfde elektromagnetische straling als de ubee1318zg.

 

Mogelijk ervaar je de wifi uit je omgeving, zie hier hoeveel dit kan zijn, min de 3 zenders die van mijzelf zijn:

 

Bert_0-1649342869305.png

 

 

"de manager aan de telefoon zei dat er geen modems beschikbaar waren zonder WiFi, maar die heeft dan dus niet de waarheid gesproken, want ik heb op internet gelezen dat veel van jullie klanten de afgelopen weken een alternatief hebben aangeboden gekregen, namelijk de ubee1318zg modem zonde wifi ingebouwd. "

 

Bij Ziggo consumenten zijn geen modems zonder wifi beschikbaar.

Wel bij Ziggo zakelijk, alleen een zeer beperkte groep Ziggo medewerkers mogen dit zakelijk modem onder bijzondere technische omstandigheden uitleveren aan consumenten.

Koyuncu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ja maar mijn situatie, gezondheidssituatie is toch een bijzondere reden en reden genoeg om mij dus die modem zonder WiFi te geven?! Of zitten jullie onderscheid te maken tussen mensen?!

 

zie hieronder een meneer die geen eens laat heeft van gezondheidsklachten, maar die wegens omstandigheden in zijn huis alsnog de ubee1318zg modem heeft gekregen:

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Modem-vervanging/td-p/936924

 


dat is toch geen dwingende reden?

 

dus ik verzoek ik u bij deze alsnog de ubee1318zg modem op te sturen, anders ga ik deze zaak melden bij mijn rechtsbijstandsverzekering. Ik ga niet voor de lol mijn gezondheid op het spel zetten omdat jullie simpelweg een oude modem niet meer ondersteunen. Dan moeten jullie ook een geschikte oplossing aanbieden, namelijk een modem zonder WiFi.

 

de modem verandering bij de meneer in kwestie werd helemaal niet moeilijk gedaan terwijl hij geen dringende reden heeft en ook als mij in huis de modem ging gebruiken en niet op een bedrijfsadres!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Koyuncu "Ja maar mijn situatie, gezondheidssituatie is toch een bijzondere reden en reden genoeg om mij dus die modem zonder WiFi te geven?! Of zitten jullie onderscheid te maken tussen mensen?!"

 

Je schrijft jullie, dat heb je niet onderzocht hoe dit forum werkt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

 

@Koyuncu "dus ik verzoek ik u bij deze alsnog de ubee1318zg modem op te sturen, anders ga ik deze zaak melden bij mijn rechtsbijstandsverzekering."

Mijn advies: Ik heb nog nooit een andere klant of medewerker van Ziggo gezien hier op het forum die onder de indruk is geraakt van dreigementen, dus dat is zinloos en je slaat eventuele coulance direct het raam uit.

 

Juridisch gezien is een modem/router waar de wifi van uitstaat, een modem/router zonder wifi signaal en dat weet ik uit de tig jaren ICT ervaring waarvan 10 jaar troubleshooting op locatie, ook met regelmaat met het probleem betreffende elektromagnetische straling en wifi zenders, dus je rechtsbijstandsverzekering kan je hier niet bij helpen.

 

@Koyuncu "Ik ga niet voor de lol mijn gezondheid op het spel zetten omdat jullie simpelweg een oude modem niet meer ondersteunen. Dan moeten jullie ook een geschikte oplossing aanbieden, namelijk een modem zonder WiFi."

Techniek gaat vooruit en de klant bepaald niet, de provider bepaald en de klant onderzoekt of een leverancier kan leveren wat de klant ermee wil doen, dat heet de onderzoeksplicht van de consument, kan de leverancier niet voldoen aan je wensen, dan staat het je vrij om een andere leverancier van diensten en producten te nemen.

 

@Koyuncu "de modem verandering bij de meneer in kwestie werd helemaal niet moeilijk gedaan terwijl hij geen dringende reden heeft en ook als mij in huis de modem ging gebruiken en niet op een bedrijfsadres!"

Je kunt niet zien of dat een bedrijfsadres is of niet, want dat is verborgen in het profiel en niet openbaar te zien, net zoals jou adres gegevens niet te zien zijn.

Ik heb op mijn huisadres ook tig jaar een bedrijf gehad, dus dat zegt ook niets.

Daarnaast kun je niet zien of er via privéberichten tussen de vraagsteller en de Ziggo moderator gecommuniceerd is en/of er telefonisch contact is geweest.

 

Maar al met al kan een Ziggo moderator kijken wat er in je geval mogelijk is.

Koyuncu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Mijn vraag was specifiek aan ziggo medewerkers, wil jij stoppen met reageren op mijn Posts want jij bent geen medewerker en kraamt onzin uit. Je toon staat me sowieso niet aan en je blijft steeds herhalen bij andere topics bij mensen die soortgelijke problemen hebben dat omruilen niet mogelijk is. Gelukkig ga jij daar niet over, dus even kappen nu.

 

overigens in de volgende topic heeft iemand ook een verzoek om zijn oude modem te behouden en wil geen WiFi net als ik, en hij kreeg door ziggo medewerker paul een ubee1318zg modem aangeboden.

 

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Ik-krijg-helaas-verplicht-een-ander-modem/td-p/948628

 

dit probleem speelt al twee maanden een rol en ziggo verteld steeds weer het ene verhaal en dan weer het andere, dus als jij in mijn schoenen zou zitten dan zou je ook geïrriteerd zijn. Maar kappen nu echt ik meen het 

 

En hier, weer een topic waar de klant de ubee1318zg modem heeft aangeboden gekregen:

Opgelost: Modem vervanging - Ziggo Community

 

ik betaal gelukkig voor een ziggo abonnement en dit is geen gratis verzoek die ik doe aan zogenaamde andere 'klanten' uit coulance of wat dan ook. Dan verwacht ik ook dat er een oplossing wordt geboden door ziggo. Ik wil niet onnodig in discussie treden met iemand als jij die steeds maar weer de grenzen opzoekt van mijn reactie, terwijl deze niet eens bedoeld is aan jou of aan andere klanten. mijn vraag is specifiek aan ziggo en ziggo medewerkers zelf. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Koyuncu Je stelde in je vorige bericht een aantal vragen en conclusies en daar heb ik antwoord en een reactie op gegeven, niet meer en niet minder.

 

Ik geef informatie, zoals ik die ken, op dit klant helpt klant forum, waar ik zelf bepaal wat ik hier schrijf en dat bepaald niet iemand die de informatie niet goed uitkomt, want informatie is ook voor anderen die hier terecht komen in dit topic, met mogelijk dezelfde vraag en de berichten meelezen.

 

Verder schreef ik: "Maar al met al kan een Ziggo moderator kijken wat er in je geval mogelijk is."

Veel succes er verder mee gewenst.

Koyuncu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Beetje minder op de man spelen graag, informatie geven kan je ook door netjes te blijven, je weet mijn achtergrond niet, ik ben zwaar ziek, dus je moet niet meteen komen met dingen als als het je niet uitkomt dan zoek je maar een andere provider en met steeds maar weer voordoen alsof jij degene bent die besluiten neemt in naam van ziggo, je pretendeert veels te veel en dat komt zeer agressief over. Dit is ook geen juridische forum, daar moet je maar elders zijn met je verhalen als je hebt geen recht op dit of dat en ziggo is niet verplicht dit en dat.

 

ziggo was ook niet verplicht om jarenlang van mij te incasseren voor een abonnement die ik niet kon aanpassen wegens ziekte en tien jaar lang mij een oude tv modem die niet werkte niet heeft verwisseld, dus misschien moet je dat ook maar aankaarten. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Koyuncu " en met steeds maar weer voordoen alsof jij degene bent die besluiten neemt in naam van ziggo"

 

In Mijn eerste bericht schreef ik direct dat Ziggo de beslissing neemt:

"Bij Ziggo consumenten zijn geen modems zonder wifi beschikbaar.

Wel bij Ziggo zakelijk, alleen een zeer beperkte groep Ziggo medewerkers mogen dit zakelijk modem onder bijzondere technische omstandigheden uitleveren aan consumenten."

 

@Koyuncu "Dit is ook geen juridische forum"

In je 2e bericht was er de tekst: "anders ga ik deze zaak melden bij mijn rechtsbijstandsverzekering." en daar heb ik op gereageerd zoals de Consumentenbond en ConsuWijzer juridisch adviseren.

 

@Koyuncu "ziggo was ook niet verplicht om jarenlang van mij te incasseren voor een abonnement die ik niet kon aanpassen wegens ziekte en tien jaar lang mij een oude tv modem die niet werkte niet heeft verwisseld, dus misschien moet je dat ook maar aankaarten. "

Als Ziggo dit heeft geweten en ze hebben niets gedaan, dan heb je zeker een punt.

Koyuncu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

ja en weet je wat ik daarvoor heb teruggekregen als compensatie? 6 maanden lang 10 euro korting met 1 maand gratis film 1. En dat mocht eigenlijk ook niet omdat ik al reeds klant was. Dus dit is mijn beloning voor 21 jaar lidmaatschap van ziggo. Terwijl nieuwe klanten nu 50%  korting krijgen voor 12 maanden en terwijl ik jarenlang teveel heb betaald voor iets waar ik niet naar kon kijken. Als dat eerlijk is, dan weet ik het ook niet meer. Dus dan is mijn simpele verzoek om een modem te behouden zonder wifi, omdat ik zo zwaar in de knel zit, ook niet een teveel gevraagde oplossing toch? 

Koyuncu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Lijkt mij erg lastig als iemand overgevoelig is voor wifi signalen.  Zelfs als U een wifi loos modem zou krijgen

dan lijkt mij de kans erg groot dan daarmee uw probleem niet is opgelost, immers uw buren zullen waarschijnlijk ook een wifi modem hebben, net als waarschijnlijk vrijwel iedereen bij U in de straat. Gaat U dan ook uw buren verplichten om hun modem op te ruimen??  denk niet dat U dat gaat lukken. ook in vrijwel iedere supermarkt en winkelcentrum is er gratis Wifi, Dus boodschappen doen gaat voor U dus ook lastig worden. Heeft U al eens opgezocht of er in de buurt van uw huis een (5G?) antenne staat. Hier op deze website kunt U zelf opzoeken of er in uw buurt een (zend) antenne staat:  Even inzoomen naar uw eigen wijk.

https://antenneregister.nl/Html5Viewer/Index.html?viewer=Antenneregister%5Fextern

 

Koyuncu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Née ik heb alleen last van WiFi in mijn huis, die van de buren voel ik gelukkig niet aan, omdat er een muur tussen zit en afstand tussen zit, maar alle WiFi apparaten in en rondom het huis voel ik wel aan en dat zal helaas hetzelfde zijn met een modem met WiFi, en ook al zou het in bridge staan helaas merk ik dan toch het apparaat op en deze verstoord mijn concentratie zeer 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Koyuncu als je van de wifi van de buren geen overlast ondervind, welke wifi dan wel van rondom het huis?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Koyuncu 

je zou het beste je postcode en huisnummer in kunnen vullen in je profiel

misschien kan een moderator je bij deze dingen vast verder helpen door een ubee modem te leveren die heeft geen wifi aan boord 

Koyuncu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ja dat is de bedoeling maar helaas worden anderen wel geholpen maar blijft een reactie op mijn probleem uit door ziggo!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

een moderator komt meestal binnen 1-2 werkdagen langs 

Koyuncu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Nee daarom wacht ik het even af, ik heb geen haast, ik heb in ieder geval mijn adresgegevens ge-update 

Koyuncu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Inmiddels prive bericht gehad van ziggo, ze gaan het oplossen!

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Koyuncu voor wat het nog waard is: mocht je hier weer eens een vraag voorleggen, houd dan in gedachte dat andere klanten, vaak vaste mensen, je vraag zullen beantwoorden. Een vraag echt aan Ziggo stellen is dus niet mogelijk, maar uiteraard kan dat wel aan een moderator als deze in de topics langskomt, of als we de hulp van een moderator inroepen. Het kan natuurlijk gebeuren dat een moderator net als eerste de vraag ziet, maar vaak is dat dus niet het geval.

Succes voor nu, en ik hoop op een goede oplossing.  

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Heel fijn voor je. Kun je ook vertellen op welke manier het voor je wordt opgelost?

Uitgelicht topic