Dit hoort hier eigenlijk niet thuis maar waarschijnlijk is dit de beste weg om het door de juiste mensen bij VodafoneZiggo op te laten pikken.
Ik beschik momenteel over drie kabel abonnementen van Ziggo:
1 zakelijke aansluiting in Amsterdam
1 particuliere aansluiting in Amstelveen, deze gaat opgezegd worden
1 nieuwe particuliere aansluiting in Amsterdam deze is nieuw en de reden van deze post
Mijn nieuwe aansluiting in Amsterdam haalt vaak maar 5% van wat verkocht is. Monteur is langs geweest en alles is doorgemeten een paar optimalisaties doorgevoerd. Onder andere de RSSI en SNR zijn nu optimaal.
Eerst dacht ik dat het misschien door de veranderingen in het peering beleid van Ziggo kwam en stond al op het punt om met tegenzin de ACM hierover te benaderen (sowieso foei Liberty Global!) Maar na uitvoerig onderzoek lijkt het net niet hierdoor te komen maar met een configuratie en/of capaciteitsissue bij deze specifieke Ziggo aansluiting ergens tussen de eerste drie upstream hops vanaf het modem.
Ter illustratie wat iperf3 output:
Ziggo zakelijk Amsterdam = rond verkochte bandbreedte
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[ ID] Interval Transfer Bitrate Retr
[ 5] 0.00-10.05 sec 859 MBytes 717 Mbits/sec 44 sender
[ 5] 0.00-10.00 sec 855 MBytes 717 Mbits/sec receiver
Ziggo particulier Amstelveen = rond verkochte bandbreedte
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[ ID] Interval Transfer Bandwidth Retr
[ 4] 0.00-10.00 sec 346 MBytes 290 Mbits/sec 0 sender
[ 4] 0.00-10.00 sec 346 MBytes 290 Mbits/sec receiver
Ziggo particulier Amsterdam = 5% van verkochte bandbreedte
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[ ID] Interval Transfer Bitrate Retr
[ 5] 0.00-10.03 sec 53.4 MBytes 44.7 Mbits/sec 7 sender
[ 5] 0.00-10.00 sec 52.1 MBytes 43.7 Mbits/sec receiver
Het probleem bij de aansluiting zit ergens hier:
212.142.51.109
asd-tr0021-cr101-be112-2.core.as33915.net
nl-ams14a-ri1-ae51-0.core.as9143.net
Welke held gaat zorgen dat dit verholpen wordt?
Bij voorbaat dank!