1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ernstig beveiligingslek software van Philips Hue-lampen, hackers kunnen de lampen overnemen en het gehele netwerk afluisteren.

https://www.nu.nl/tech/6028699/wifinetwerk-was-kwetsbaar-door-beveiligingslek-slimme-philips-lampen....

De onderzoekers hebben het lek in november 2019 gemeld bij Philips. Het bedrijf heeft nu een update uitgebracht om het lek te dichten.

Iedereen die een Philips Hue-lamp in huis heeft, wordt aangeraden om de software van de lampen te updaten. Via de app kun je controleren of je de laatste versie hebt. De update voor het beveiligingslek zit in firmwareversie 1935144040.

6 Reacties 6
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Maar goed dat ik dan de Viva Collection waterkoker van Philips heb gekozen als prijs bij de postcodeloterij zeg 

Bert
Topicstarter
Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Schiksie Is die nog niet met een app te bedienen?

Dan ga je niet mee met de tijd, ik ook nog niet trouwens.

Ik moet er niet aan denken dat mijn netwerk via de afzuigkap of de kookplaat afgeluisterd kan worden.

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Ha ha @Be rt    ik hoop het niet. Hij heeft wel een mooi blauw ledje zag ik maar die kan je niet van kleur laten veranderen met een app  .

Toevallig hoorde ik net op de radio ook de reclame van veilig internetten :

https://veiliginternetten.nl/doejeupdates/

Mooie slogan ook  :  Even je apparaten checken, voordat ze je hacken !!

RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes

Je moet de software van de bridge bijwerken lijkt mij.
 

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Software was al  up to date 

@Be rt Dank je kan nu weer rustig slapen!

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ach ja, ik kijk er niet van op. We beginnen toch ook door te slaan… Dat heeft absoluut gevolgen en die kunnen straks nog weleens heel groot zijn. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic