1
Vraag
2
Reacties
Schoone

Level 6
  • 154Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Erg veel spam in mijn mailbox

Sinds enkele weken wordt ik bedolven onder spam. Onanks het blokkeren van deze adressen ( talloze malen  per dag), blijven ze terug komen. 

Vlgs mij moet Ziggo toch een spamfilter hebben, zou dit spamfilter kapot zijn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Schoone wrote:

Sinds enkele weken wordt ik bedolven onder spam. Onanks het blokkeren van deze adressen ( talloze malen  per dag), blijven ze terug komen. 

Vlgs mij moet Ziggo toch een spamfilter hebben, zou dit spamfilter kapot zijn?

Goedemorgen @Schoone,

Het is natuurlijk super naar dat je bedolven wordt onder de spamberichten.
We hebben zeker een spamfilter, maar criminelen worden - zeker in deze tijd- steeds creatiever.

In dit topic wordt beschreven wat je nog meer tegen spam kunt doen. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Zou je bijna wel denken, gezien alle topics die ik de laatste tijd over dit onderwerp zie langskomen.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Schoone wrote:

Sinds enkele weken wordt ik bedolven onder spam. Onanks het blokkeren van deze adressen ( talloze malen  per dag), blijven ze terug komen. 

Vlgs mij moet Ziggo toch een spamfilter hebben, zou dit spamfilter kapot zijn?

Goedemorgen @Schoone,

Het is natuurlijk super naar dat je bedolven wordt onder de spamberichten.
We hebben zeker een spamfilter, maar criminelen worden - zeker in deze tijd- steeds creatiever.

In dit topic wordt beschreven wat je nog meer tegen spam kunt doen. 

Schoone
Topicstarter
Level 6
  • 154Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Nou Erik deze vorm van spam waar ik mee te maken heb  is extreem en je kan mij niet wijs maken dat ik de enige met dit probleem ben dat dit niet bekend is bij Ziggo. En om het af te schuiven op het feit? dat criminelen creatiever worden is erg zwak.Het gaat om gemiddeld 20 spammails per dag wat ondanks een blijkbaar aanwezig Spamfilter wel erg veel is.

M.a.w. omdat criminelen creatiever zijn geworden worden jullie dat niet ???

 

N1kk1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds enkele weken precies hetzelfde probleem. Daarom hier maar eens gaan zoeken hoe het komt.
Afzender blokkeren helpt niet, de spam emails komen gewoon door.
Zelf filters aanmaken helpt enigszins, maar ik word er nog steeds gek van. Wat is hier aan de hand Ziggo?
 

ANRVB

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier hetzelfde probleem. Steeds weer nieuwe spam berichten, ik blokkeer me suf en/of markeer ze als Phishing, maar toch blijft veel spam door sijpelen. Ik ben al erg lang klant bij Ziggo, maar dit is iets van de laatste maanden, dus er moet iets veranderd zijn bij Ziggo lijkt me. Ik zie op dit forum en op andere klachtensites, dat dit probleem door Ziggo afgedaan wordt met “kunnen we niets aan doen, de crimineel wordt steeds slimmer".  Maar dat lijkt mee een leeg excuus. Geeft me niet veel vertrouwen (meer) in Ziggo.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedenavond allemaal,

Het is ontzettend vervelend wanneer er steeds een stroom aan ongewenste berichten (Spam/Phishing) binnenkomt. Maar zoals mijn collega @Erik P Ziggo ook al aangeeft worden personen die spam en phishing berichten verspreiden
steeds creatiever om op gewiekst manieren door het spamfilter heen te komen. Hoewel wij continue het spamfilter aanscherpen en aanpassen kan er dus altijd een e-mail doorkomen. 
Je zou dan nog kunnen werken met filterregels om e-mailadressen en domeinen gelijk te blokkeren. Neem daarnaast de info in dit topic nog eens goed door. 

Realviking

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb ook erg veel last van spam. Zelf mails die een blinde zelfs kan herkennen als spam komt gewoon door. Je kan melden wat je wilt als ongewenste mail maar dezelfde soort mails komen gewoon weer door. SUPER SLECHT. Dit is al zo lang en ben het eigenlijk spuugzat. En dan de flauwekul dat criminelen slimmer worden. Dan blijft Ziggo kennelijk dom om maar in Bassie en Adriaan termen te praten. Ik ga mijn mail sluiten en elders onderbrengen waar je wel spamniveaus kan regelen. Kennelijk wordt er niet gewerkt aan echte oplossingen.

Er wordt gewerkt met elke keer andere mailadressen en domeinen dus dit helpt ook niet.

Sticky_fingers4

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook hier erg veel last van de Spam. Bij bijvoorbeeld mijn gmail account heb ik nergens last van. Waarom kan het daar wel? En inderdaad dat instellen van de ongewenste mail (domein) werkt niet.

Airam

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook ik ontvang de ene na de andere phishingmail, spam etcetera. 

Niet op gmail en niet op hotmail. Het lijkt of ziggo zelf gehackt is en de emailadressen zijn buit gemaakt. 

Ik overweeg dit emailadres buiten werking te stellen. 

simracebert

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

sluit mij geheel aan bij alle voorgaande opmerkingen.

Heb er al meer dan jaar mega last van , en steeds dezelfde nutteloze reacties van ziggo.

Net of het niet mogelijk is deze adressen door ziggo te blokkeren.

Bij iedere ander mail account gmail e.d. geen last ervan .

rara hoe kan dit .

Ziggo doe er eindelijk eens iets aan ,anders op zoek naar andere provider / e-mail 

Richardsing

Level 5
  • 66Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Ook ik word sinds een week of 3 bedolven onder spam in mn Ziggo mail. Ik gooi het meteen in de spammap in de hoop dat het filter die troep herkent maar dan kont er weer een lading vanuit een andere bron. Ik ga ervan uit dat Ziggo met creatieve oplossingen komt in plaats van te jammeren dat de spammers zo slim zijn. Voor die €1000 per jaar verwacht ik service, geen gezeur van dat het zo moeilijk is

Realviking

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Uit de klachten blijkt niet dat Ziggo hier iets mee doet. Het speelt al zo'n tijd en is echt een drama. Als voorbeeldje even een afdruk van mijn mailbox. De niet-zwartgemaakte mails is dus spam van 1,5 dag (er wordt ook wel spam gefilterd maar lang niet genoeg). Duidelijk te zien dat het rotzooi is. Heb ook geen reactie gehad van Ziggo op een eerdere reactie. Ben het zat en ga de Ziggo-mail uitfaseren. Heb zakelijk een Exchange en ik ga mijn privémail daar nu ook maar onder brengen. Dan betaal ik er maar wat voor maar zakelijk heb ik geen probleem.

GJE

Level 5
  • 70Posts
  • 5Oplossingen
  • 24Likes

Het is idd om moedeloos van te worden, heb ook het idee dat Ziggo er niet veel aan doet.

Vandaag wel 15 spam mails gehad, allemaal in de spam map gezet.

Ben zeer ontevreden over Ziggo, straks ook FM van de kabel, daar hebben heel veel mensen last van.

Benieuwd wat het volgende is wat ze gaan doen.

Overweeg om andere provider te zoeken als de F1 op slot gaat.

Realviking

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

In vervolg op mijn andere reactie, hierbij het voorbeeld. Iets te snel gedrukt.

simracebert

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ieder spam mail die ik nu ontvang , stuur ik ook door naar hun phising adres , hopelijk worden ze dan eens wakker en anders gooi ik ziggo mail eruit en ga met Gmail verder 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic