Vraag
Reacties
Arnoudasmit
Level 4

Erg trage internetverbinding, en partial bonding

Na iom Ziggo de splitter te hebben vervangen, en de kabel tussen AOP en connectbox, hou ik sterk wisselende snelheden. Extreem langzaam ondanks 250/50abo op het moment dat 'partial bondig DS' melding op CB er is. Signaalsterkte in CB lijkt niet goed, veel ruis op de lijn. linker kabel onderin AOP gaat naar CB, de andere 2 naar 2 tv's vlakbij (met smartcards erin).

Alle suggesties welkom, klinkt als probleem met AOP? 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
6 Reacties 6
Ronihd
Level 18

Hi,

Zo op het 1e gezicht is je downstream niet in orde , te laag signaal niveau.

Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV
Voldoende: -8 tot -10 dBmV tot +8 tot +10 dBmV
Onvoldoende: -11 dBmV tot +11 dBmV
Slecht: -15 dBmV en hoger tot +15 dBmV en hoger
Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV to +49 dBmV.
SNR: 33 dB of hoger.

Als je het modem rechtstreeks op de AOP aansluit zonder de splitter , reboot het modem dan ook even en meet dan even op www.speedtest.nl

0 Kudos
Arnoudasmit
Level 4
Topicstarter

volgende week komt monteur om naar AOP te kijken, hopelijk brengt dat de oplossing. Snelheid zakt inmiddels wederom na reset etc naar onder 30mbps ;<(

0 Kudos
Ronihd
Level 18

Wel geprobeerd modem aan te sluiten zonder splitter ? rechtstreeks op de AOP ? 

Dat zou een verbetering van je signaalniveau moeten inhouden van +_ 4.5 DbµV 

0 Kudos
Arnoudasmit
Level 4
Topicstarter

gedaan, en dat scheelt idd. Maar ja, dan kan ik geen tv kijken;<| Nu de splitter vervangen door 1 uitgang voor internet, 1 voor tv (ipv 2 tv's op aangesloten). Benieuwd of dat zo de internetverbinding wel stabiel houdt. Blijft het punt dat ik met dan maar met 1 tv kan kijken (gezin van 5p hier)

0 Kudos
Arnoudasmit
Level 4
Topicstarter

Inmiddels 2weg- ipv 3weg-splitter in gebruik een aantal dagen, en 1 tv dus verplicht streamen via de chromecast ipv via coax. Internet is sindsdien prima stabiel en op volle snelheid. Signaalsterkte houdt nog wel te wensen over, is niet sterk/ruisloos genoeg om 2 tv's aan te kunnen sluiten. We redden ons momenteel dus wel prima, maar ik twijfel hoe ik hier nu mee om moet gaan ri Ziggo. Mag ik verwachten dat de signaalsterkte voldoende is voor goed internet en 2 tv's?

0 Kudos
Ronihd
Level 18

Nee mag je niet verwachten......1 x inet en 1 x TV dat is de norm

Koop deze https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29734  en volg deze stappen https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/versterken

0 Kudos