Timbooo1

Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Erg last van packetloss

Ik heb al weer een tijd last van packet loss zoals ik daar 2 jaar geleden erg last van had. Ik heb al contact gehad met live chat en contact gehad met klantenservice. Ze zeggen dat mijn packetloss in de marge zit van het acceptabele packet loss. Maar hier klopt niets van. Want packet loss moet gewoon 0 zijn. Want niemand accepteer rubber banding in een game. Ik stream via Geforce Now en packet loss daarin is gewoonweg niet acceptabel. 

 

Ik heb de bestanden met de packetloss duidelijk te zien in de netwerk log. Deze is niet super lang momenteel omdat ik hem opnieuw opgestart heb en naar factory defaults heb gezet. 

 

Ik heb de splitter en de coax kabels vervangen en al geprobeerd om te kijken of het aan de splitter lag dus de splitter ertussenuit gehaald en probeert of het de Mediabox XL ligt, dus die coax kabel ertussenuit gehaald. Geen internet kabel tussen de de Mediabox en de modem. Ik zal een foto van de modem en de muur laten zien. Ik ben benieuwd wat jullie denken. Ik zou graag een monteur hierna hebben kijken want die klantenservice zegt dat er niets mis is. Wanneer er duidelijk wel problemen zijn. Mijn beste gis zou zijn dat het dus gewoon de modem is die stuk is. Zoals 2 jaar geleden. 

 

PS: Ik heb deze problemen met mijn telefoon, computer, xbox, tv, en laptop. Dus het ligt niet aan mijn apparatuur. 

 

Zijn er verder nog dingen die jullie nodig hebben zoals huisnummer geboortedatum enzovoorts? Die ga ik hier natuurlijk niet meteen neerzetten voor duidelijke redenen. 🙂

85 Reacties 85
Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@tobiastheebe Heel erg bedankt! 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Timbooo1,

 

Ik zie dat je hier al heel veel hulp en advies hebt gekregen van @MR_CHIP en @tobiastheebe, goed om te zien! 

 

Ik zal direct eerlijk bekennen dat ik lichte twijfels heb bij de wissel met de Ubee. Er zijn hele specifieke situaties bekend waarbij het kan voorkomen dat de Connectbox moeite heeft en de Ubee uitkomst kan bieden, maar als je packet loss ervaart, is dit in de meeste gevallen geen gevolg van het modem maar eigenlijk altijd van het signaal. Je redenatie over dat de Connectbox niet geschikt zou zijn voor heavy online gaming of powerusers klopt dan ook niet. En dit is dan ook de reden dat mijn collega via de chat wilde aansturen op een monteursbezoek, dat is vaak de basis.

 

Neemt natuurlijk niet weg dat je problemen ervaart, en het is nog steeds een optie die we kunnen uitproberen, het is zeker nog niet iets wat ik al wil wegwuiven. Ik ben echter allereerst nog wel benieuwd: Ervaar je altijd problemen met je internetgebruik? Of bijvoorbeeld alleen bij specifiek gebruik zoals het (live)streamen of je gaming? 

 

In een later bericht stuur je een pingplotter mee, hoe ziet op dat moment het bovenste gedeelte van die plotter eruit? Bij welke hop vindt er verlies plaats?

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Alex Ik zal even al de vragen beantwoorden op de beste manier dat ik kan.

 

Ik ervaar inderdaad altijd problemen van het laden van streams op Twitch.tv tot online gaming en op mijn telefoon videos op youtube bekijken. Hij valt continu weg en als hij weg valt laat mijn pingplotter dus packetloss zien.

 

Alleen is er dus geen ruis, geen down/up stream problematiek op het modem te zien. 

Ik heb tijdens de packet loss op bijna elke hop verlies gezien en soms alleen op de laatste hop.

En ook heb ik alleen 10% op 213.51.64.186 wat het ziggo IP is van Amsterdam denk ik. Dat lijkt heel wisselvallig en random waar het gebeurt. Ik heb hem nu in bridgemodus staan maar heb dan dus nog steeds erge last van jitter en packetloss op random momenten. In principe de hele dag door. En het is erg aanwezig als ik dus een stream bekijk op Twitch.tv. Niet zelf stream notabene. Gewoon iemand bekijken die aan het streamen in op Twitch.tv.

 

Momenteel heb ik dus geen wifi meer omdat ik hem voor te controleren op bridge modus laten zetten via de help chat. Alleen heeft dit dus niets opgelost.

 

Ik hoop dat dit wat meer licht schijnt op de situatie en we samen tot een conclusie kunnen komen of er een nieuwe modem mag worden opgestuurd. Ik snap natuurlijk dat dit modem wel degelijk gamen aankan, maar als hij defect is dat moeilijker word. 

 

Edit: Ik heb even twee screenshots erbij gezet waar je duidelijk kan zien waar ik het over heb. Ik had het bij Ziggo toen ik de bridge modus aanzet, en bij 8.8.8.8 dus google. Toen hij niet in bridge modus stond. En er zijn nog meer foto's die ik toe kan voegen als dat moet. Ze staan overal al door de thread heen. Maar ik kan ze onder een reactie zetten als dat makkelijker is?

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook om even terug te komen dat de livechat wilde dat een monteur langskwam maar toen ik vroeg aan de telefoon of ik het samen met de bewindvoering kon inplannen dit weekend kreeg ik te horen dat daar waarschijnlijk kosten aanvast zouden komen en het geen goed idee was aangezien op afstand de modem geen problemen aangaf. Maar ik hier daadwerkelijk wel op alle apparatuur wel problemen zie, en hij zei dat het een beter idee was om hier een oplossing te proberen te verkrijgen. Dit was het advies van een medewerker aan de telefoon. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Alex mijn advies hierin zou toch zijn om het modem om te ruilen voor het ubee modem zeker gezien klant onder bewind staat en een eventueel monteursbezoek zeker gezien de huidige waardes misschien kosten met zich mee brengt

 

en vanuit mijn standpunt is de connectbox zeker niet geschikt voor heavy user gaming aangezien er net als bij torrents soms vele verbindingen worden opgezet waardoor de puma chipset het niet bij kan houden

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@MR_CHIP  @Alex Inderdaad wat Robinjoo zegt. De waardes die in het begin van de thread geplaatst zijn zien er gewoon goed uit. Ik heb zelfs de splitter en alle coax kabels vervangen, en ik heb mijn ethernet kabels vervangen met nieuwe Cat6 kabels. Maar zelfs hiermee heb ik nog steeds last van packet loss. De makkelijke oplossing zou zijn om een ubee modem op te sturen. Ik weet zo goed als 100% dat dat de problematiek weg zou halen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder verhaal en dank voor alle aanvullende informatie! Top ook dat je de kabels e.d. hebt vervangen. Ik snap je punt goed @MR_CHIP, maar uiteraard moet de keus in beginsel gemaakt worden vanuit het oogpunt waar mogelijk de oorzaak is. Desalniettemin snap ik dat dit het snelste en meest efficiënte is om uit te sluiten en heb dan ook zojuist de wissel naar de Ubee in orde gemaakt. En dan vooral vanuit het oogpunt van het streamen. Houd ons op de hoogte hoe het gaat, @Timbooo1

 

Zodra hij de deur uitgaat, wordt de Track&Trace  verstuurd naar het mailadres wat bij ons bekend is, maar ik zie dat deze niet van jou is. Mogelijk heb je een PostNL-app waarin je ook een melding krijgt of kun je met je bewindvoerder contact opnemen hiervoor. Ik verwacht dat je hem binnen 5 werkdagen in huis hebt, je ontvangt tevens retourinstructies voor je huidige modem.

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Alex Heel erg bedankt! Ik zie hem hier vanzelf wel verschijnen, is het mogelijk dat de track en trace ook naar mijn email word gestuurd? Want mijn bewindvoerder contactpersoon is momenteel op vakantie. Zo niet dan wacht ik thuis wel af. Aangezien hij toch naar mijn huis word gestuurd. 🙂 Ik neem aan dat wel het adres waar het ziggo abbo is aangesloten het naartoe word gestuurd 😛 Het ubee modem kan ik gewoon aan de muur koppelen zoals deze connectbox aan de muur zit? Gewoon coax erin en klaar?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het ubee modem kan inderdaad op exact dezelfde aansluitwijze aangesloten worden op de plek waar nu de connectbox zit 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

is het mogelijk dat de track en trace ook naar mijn email word gestuurd? Want mijn bewindvoerder contactpersoon is momenteel op vakantie. 

Helaas niet! Dit gebeurt automatisch en is gekoppeld aan de huidige gegevens. Ik zal af en toe even controleren of er wat bekend is. Het adres is uiteraard wel dat van jou 😉

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helemaal goed, dan hoor ik het graag of jij misschien kan inzien wanneer het verstuurd is.

 

Ik ben deze week gewoon thuis dus als hij deze week nog aankomt dan ontvang ik hem gewoon. 🙂

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

heb je geen postnl app oid ik krijg daar vaak een melding als er iets qua pakket onderweg is

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@MR_CHIP Ik sta onder bewindvoering dus de email is die geregistreerd staat is niet van mij maar van mijn bewindvoering. @Alex Ik heb zojuist het Email doorgestuurd gekregen van mijn contact persoon, alleen staat daar in de email dat een "Connectbox" word verstuurd en niet een Ubee modem. Klopt deze Email of is dit een automatisch ingevulde email? 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb het over de postnl app als er een pakket aankomt op basis van jou adres is dan verschijnt die automatisch in de app meestal dan

 

 

ja die automatisch mail maakt niet uit je krijg als goed is gewoon het ubee modem 

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oh wauw, net een account aangemaakt en ik krijg een code per post naar mijn adres toegestuurd om mijn account te activeren. Heel erg bedankt dat helpt een hoop!

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas nu zelfs met het ubee modem lijkt het erop dat de packet loss nog steeds zich laat zien. Alleen het vreemde is dat de packet loss en stream buffering alleen in de avond gebeurt. Overdag heb ik nergens last van. Normaliter ben ik niet super veel aan het gamen overdag. Zou dit een probleem kunnen zijn qua capaciteit in de wijk kast? Zie bijlage voor packet loss in de Geforce Now streaming app. Vandaag overdag nergens last van en dan in de avond vanaf 19:00 tot 00:00 enorme packet loss continu. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

als goed zou een moderator of iemand die toegang heeft tot de CMTS data dat moeten kunnen zien 

 

dus wordt het denk ik beste wachten op hun

 

@tobiastheebe of kan jij hierin nog wat betekenen/bedenken

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het lijkt mij ook verstandig als de upstream-capaciteit (beschikbare minislots) wordt gecontroleerd.

 

Zou je nog eens de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
CM Downstream Channel Info
ChannelLock StatusChannel TypeChannel IDFrequencyWidthPowerSNRModulation Profile IDCorrectablesUncorrectables
1LockedSC-QAM Downstream5634000000 Hz8000000 Hz6.6 dBmV40.6 dBQAM256231
2LockedSC-QAM Downstream1602000000 Hz8000000 Hz7.5 dBmV40.7 dBQAM256250
3LockedSC-QAM Downstream2610000000 Hz8000000 Hz7.1 dBmV40.4 dBQAM256210
4LockedSC-QAM Downstream3618000000 Hz8000000 Hz6.4 dBmV40.4 dBQAM256210
5LockedSC-QAM Downstream4626000000 Hz8000000 Hz6.5 dBmV40.6 dBQAM256230
6LockedSC-QAM Downstream6642000000 Hz8000000 Hz6.5 dBmV40.4 dBQAM256220
7LockedSC-QAM Downstream7650000000 Hz8000000 Hz6.3 dBmV40.2 dBQAM256260
8LockedSC-QAM Downstream8658000000 Hz8000000 Hz6.6 dBmV40.3 dBQAM256170
9LockedSC-QAM Downstream9666000000 Hz8000000 Hz7.3 dBmV40.5 dBQAM256300
10LockedSC-QAM Downstream10674000000 Hz8000000 Hz7.8 dBmV40.5 dBQAM256260
11LockedSC-QAM Downstream11682000000 Hz8000000 Hz7.3 dBmV40.7 dBQAM256160
12LockedSC-QAM Downstream12690000000 Hz8000000 Hz7.1 dBmV40.5 dBQAM256240
13LockedSC-QAM Downstream13698000000 Hz8000000 Hz7 dBmV40.5 dBQAM256230
14LockedSC-QAM Downstream14706000000 Hz8000000 Hz6.9 dBmV40.6 dBQAM256140
15LockedSC-QAM Downstream15714000000 Hz8000000 Hz6.6 dBmV40.4 dBQAM256310
16LockedSC-QAM Downstream16722000000 Hz8000000 Hz6.7 dBmV40.5 dBQAM256280
17LockedSC-QAM Downstream17730000000 Hz8000000 Hz7 dBmV40.5 dBQAM256200
18LockedSC-QAM Downstream18738000000 Hz8000000 Hz7.1 dBmV40.6 dBQAM2561615
19LockedSC-QAM Downstream19746000000 Hz8000000 Hz6.8 dBmV40.4 dBQAM256240
20LockedSC-QAM Downstream20754000000 Hz8000000 Hz6.5 dBmV40.4 dBQAM256272
21LockedSC-QAM Downstream21762000000 Hz8000000 Hz6.5 dBmV40.4 dBQAM256310
22LockedSC-QAM Downstream22770000000 Hz8000000 Hz6.6 dBmV40.4 dBQAM256190
23LockedSC-QAM Downstream23778000000 Hz8000000 Hz6 dBmV40.2 dBQAM256220
24LockedSC-QAM Downstream25794000000 Hz8000000 Hz6 dBmV40.2 dBQAM2562311
25LockedSC-QAM Downstream26802000000 Hz8000000 Hz6.2 dBmV40.2 dBQAM2561613
26LockedSC-QAM Downstream27810000000 Hz8000000 Hz5.6 dBmV40 dBQAM256280
27LockedSC-QAM Downstream28818000000 Hz8000000 Hz5.1 dBmV39.9 dBQAM256310
28LockedSC-QAM Downstream29826000000 Hz8000000 Hz4.7 dBmV39.7 dBQAM256300
29LockedSC-QAM Downstream30834000000 Hz8000000 Hz4.9 dBmV39.7 dBQAM256320
30LockedSC-QAM Downstream31842000000 Hz8000000 Hz4.7 dBmV39.8 dBQAM256240
31LockedSC-QAM Downstream32850000000 Hz8000000 Hz4.7 dBmV39.6 dBQAM256310
32LockedOFDM Downstream33578000000 Hz38000 kHz6.1 dBmV40.7 dBOFDM PLC00

 

 

 

CM Upstream Channel Info
ChannelLock StatusChannel TypeChannel IDFrequencyWidthPowerModulation/Profile ID
1LockedATDMA152000000 Hz6400000 Hz44.5 dBmV2
2LockedATDMA244500000 Hz6400000 Hz44 dBmV2
3LockedATDMA336000000 Hz6400000 Hz43.8 dBmV2
4LockedATDMA458800000 Hz6400000 Hz44.5 dBmV2
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

zou je voor de zekerheid ook het modem log/historie nog een keer kunnen plaatsen misschien zien we bij het ubee andere/uitgebreidere dingen

 

ik vind het OFDM wel een hele rare freq hebben normaal is dat toch 900+ Mhz 

578000000 Hz

Uitgelicht topic