Timbooo1

Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Erg last van packetloss

Ik heb al weer een tijd last van packet loss zoals ik daar 2 jaar geleden erg last van had. Ik heb al contact gehad met live chat en contact gehad met klantenservice. Ze zeggen dat mijn packetloss in de marge zit van het acceptabele packet loss. Maar hier klopt niets van. Want packet loss moet gewoon 0 zijn. Want niemand accepteer rubber banding in een game. Ik stream via Geforce Now en packet loss daarin is gewoonweg niet acceptabel. 

 

Ik heb de bestanden met de packetloss duidelijk te zien in de netwerk log. Deze is niet super lang momenteel omdat ik hem opnieuw opgestart heb en naar factory defaults heb gezet. 

 

Ik heb de splitter en de coax kabels vervangen en al geprobeerd om te kijken of het aan de splitter lag dus de splitter ertussenuit gehaald en probeert of het de Mediabox XL ligt, dus die coax kabel ertussenuit gehaald. Geen internet kabel tussen de de Mediabox en de modem. Ik zal een foto van de modem en de muur laten zien. Ik ben benieuwd wat jullie denken. Ik zou graag een monteur hierna hebben kijken want die klantenservice zegt dat er niets mis is. Wanneer er duidelijk wel problemen zijn. Mijn beste gis zou zijn dat het dus gewoon de modem is die stuk is. Zoals 2 jaar geleden. 

 

PS: Ik heb deze problemen met mijn telefoon, computer, xbox, tv, en laptop. Dus het ligt niet aan mijn apparatuur. 

 

Zijn er verder nog dingen die jullie nodig hebben zoals huisnummer geboortedatum enzovoorts? Die ga ik hier natuurlijk niet meteen neerzetten voor duidelijke redenen. 🙂

85 Reacties 85
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dit firewall event was om 17:03:51, de packet loss om 17:00. Verder is 52.176.61.32 een Microsoft-server die niet wordt aangesproken door de traceroute. Dit verband zie ik dus niet. Daarentegen geloof ik wel dat de packet loss in PingPlotter samenviel met de packet loss in-game. Vreemde is wel dat dit pas bij de laatste hop optreedt.

 

Een UBC1318ZG levert hoe dan ook betere latency en jitter op en is significant minder gevoelig door de Broadcom-chipset.

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb je iets van mij nodig om dit op te sturen naar mijn adres? Kan jij dit regelen voor mij?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik ben een medeklant, geen Ziggo-medewerker, dus kan dit zelf niet regelen.

 

Houd er rekening mee dat de UBC1318ZG geen ingebouwd access point heeft. Voor Wi-Fi moet je dus een eigen AP (of router in AP mode) installeren.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een UBC1318ZG toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oh okay, maar het is een DOCSIS 3.1 dus er zit wel een coax input aan? De AP bedoel je dan voor wifi? Dus het is geen wifi modem. Maar dat is in orde, ik kan zelf een wifi AP installeren via een router. No problemo.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De UBC1318ZG is inderdaad een DOCSIS 3.1-modem en daarmee volledig geschikt voor Internet Giga, mocht je die upgrade overwegen in de toekomst.

 

Het is een modem met eRouter maar zonder Wi-Fi AP. Je kunt de eigen router in AP mode zetten of bridge mode aanvragen voor het modem.

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@tobiastheebe Net even contact gehad met de live chat en daar geeft Bart een medewerker van Ziggo aan dat er eerst een monteur moet langskomen om alles uit te lezen. Maar dat slaat helemaal nergens op aangezien er duidelijk valt te lezen in mijn documenten die ik ze continu erbij stuur dat er iets helemaal fout gaat. En ze lezen alleen de waardes uit qua signaal sterkte. En ik heb daar gevraagd of ze dus een nieuwe modem normaliter sturen alleen zeggen ze daar dat ze dat nooit doen zonder een monteur. Ze zeiden ook dt hun klantenservice buiten de community moderators ligt. Kan de moderator via het community forum een nieuw modem sturen, of moet dat via een monteur zoals de live chat ziet. Aangezien je hier al heel lang op het forum zit, vroeg ik mij af of je toevallig een zelfde modem vervanging via het forum hebt zien voorkomen.

 

Sorry voor de elle lange reactie. Ik heb erg benieuwd wat je zegt. 

 

Ik wacht met smacht af wat de moderator hier gaat zeggen morgen of overmorgen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik zou je aanraden om al het contact via het forum te laten lopen met de moderators die hier aanwezig zijn

de ziggo moderator hebben veel meer bevoegdheden dan de gewone klantenservice en kunnen dieper in de systemen kijken cq de juiste mensen bereiken die nodig zijn

 

zover ik weet kan een ziggo monteur alleen consumenten modems leveren/aansluiten

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het is inderdaad niet zo verstandig om zowel via de community als via de klantenservice te werk te gaan. De klantenservice heeft niet de mogelijkheid om een UBC1318ZG te koppelen aan een niet-zakelijk abonnement en kan deze dus ook niet toesturen.

 

Zoals eerder aangegeven is het signaal goed tot zeer goed in zowel downstream als upstream.

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Okay, dan doe ik het via deze manier. Om te kijken of dit hier opgelost kan worden. Ik sta momenteel onder bewindovering dus het is een hoop gekloot met de klantenservice en een monteur te laten langskomen. Ik ben alleen hier naar het forum gekomen omdat de normale klantenservice mij hiernaartoe stuurde omdat hun het uitlazen als normaal. En als er een monteur langskwam er waarschijnlijk kosten aanvast kwamen. Dus ik hier een oplossing moest vinden. Ik hoop alleen dat de Moderator hier niet een drempel in ziet. Anders kan ik gewoon de Moderator in contact laten komen met mijn bewindvoering. 

 

Mvg,

 

Tim van loo.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik sta zelf onder curatele en toen kon er door de moderators hier gewoon een monteur worden ingepland

 

verzoeken zoals een andere modem/ modem profiel moestel wel op een iets andere manier omdat standaard elke abbo wijziging wordt geweigerd 

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@MR_CHIP 

Jup I wish dat dat nu ook zo is. Bij mij word dus alles geweigerd. Monteur, alle andere dingen. Letterlijk alles moet door de bewindvoering worden gedaan zelfs ookal heb ik toestemming laten opsturen door mijn bewindvoering naar schuldhulp ziggo email. We zullen zien morgen of overmorgen. Ik ga ondertussen even kijken of ik de bridge modus aan kan zetten laten morgen. Want ik zie overal staan dat de connectbox maar een erg mager modem is. Super slecht met latency+jitter en laat ik maar niet spreken over de Wi-fi als ik op 15 meter van de modem sta lol. Dus misschien doet hij het beter als ik hem in bridge modus laat zetten. Ik weet dat dan de alle andere Lan poorten dan Lan-1 uitgaan en de wifi ook uitvalt. Maar dan kan ik tenminste een router voor nu erop zetten. En dan een nieuwe modem krijgen aangezien deze duidelijk problemen geeft.  ¯\_(ツ)_/¯

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

in sommige oud upc gebieden kan je het modem nog zelf in bridge mode zetten

ik kan het gelukkig nog wel maar ook daar komt een einde aan

 

 

maar zoals gezegd kun je het beste inderdaad de ziggo mod afwachten die kunnen soms langs sommige beperkingen heen binnen het systeem van ziggo 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Bridge mode kan inderdaad wel voor verbetering zorgen, echter de beperkingen van de Puma-chipset blijven ook dan aanwezig.

 

Betreft hier voormalig Ziggo-gebied.

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik las inderdaad de effecten van de puma chip. Ik zie overal online van tweakers.net naar google reviews. Dat deze connectbox dus gewoonweg niet te doen is voor heavy online gaming en powerusers. Nu maar hopen dat Ziggo hiermee akkoord gaat. Ik ga naar bed toe. Tot morgen 🙂

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik voeg even toe dat ik de modem in bridge modus heb laten zetten. Nu even wachten op een moderator.

 

Dit is het resultaat als ik in bridge mode zit. Volgens mij is dit het IP van Ziggo. Is dit meer bewijs dat er duidelijke packet loss zit op mijn modem? En vrij hoog ook.

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na bridge mode aan te zetten zit ik nog steeds met high packet loss en een aardige bufferbloat. Ik heb een bufferbloat test gedaan voor deze modem en hij gaat met de ping enorm omhoog tot +40ms bij een simpele download test. Hierbij de resultaten van een bufferbloat test. Ik probeer zo diep mogelijk te gaan qua informatie zodat als de Moderator het allemaal ziet ik niet nog meer hoef te geven qua information van mijn netwerk. Hopelijk is dit genoeg. Je kunt daarin opmerken dat ik dus niet kan gamen zonder rubberbanding, packet loss, en hoge ping spikes met deze modem en dat wel zou moeten kunnen met dit abbonement bij jullie. Vandaar dat ik graag het UBC1318ZG modem van jullie wil krijgen toegestuurd zodat ik niet meer met het puma 6 chipset te maken heb. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik verwacht een dezer dagen wel dat een mod hier langskomt

Timbooo1
Topicstarter
Level 2
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Een snelle vraag aan de mods, hoe word er gekozen welk forum post in behandeling word genomen? Aangezien ik zie dat er connectbox vervangingen in behandeling worden genomen voor een ubee voor verschillende andere mensen. En die posts zijn later dan ik heb gepost. Moet ik op dit forum een bump geven om mijn post als het ware omhoog in de lijst te doen, of hoe gaat het precies in zijn werk? 

 

Mvg,

 

Tim van loo.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Dave! @tobiastheebe kan een van jullie eventueel een seintje geven richting de mods ? 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zojuist het topic bij de moderators onder de aandacht gebracht.

Uitgelicht topic