efok wrote:
gebruikers-naam wrote:
Heb je de kanalen van je Ziggo modem/router al een onderzocht met een sniffer, welke kanalen zijn er overbelast of ondervinden storingen van andere apparaten? Dit zonder de Sitecom of andere routers/ap's in je netwerk.
Mocht je dat opgelost krijgen zou ik de 'verouderde' routers met hun 2.4Ghz wifi uit het net netwerk laten. En dan heb je 4 poorten tot je beschikking op je Ziggo modem.
Een modem sniffen? Geen idee wat je bedoelt. Wat wil je sniffen dan? En welke kanalen? Het gaat hier over een ethernet verbinding die als 100 MBit/s wordt opgebouwd. Oorzaak zit meestal in de apparatuur, of in de kabel. Sitecom is geen topmerk, overigens.
Wat ik bedoelde is dus kijken op welke kanalen de wifi zit en of deze overbelast zijn, dacht dat je dat aan de context wel af kon leiden.
Als je dus de vervuilende kanalen links laat liggen kan dat je wifi een flinke boost geven.
Als de sitecom uit het netwerk is heb je dus 4 poorten op je connectbox ter beschikking, en je connectbox op g5 gaat ook zeker beter werken, echter staan er veel opstakels of grote afstand tot connectbox zou ik verbinden met 2.4.
Probleem is echter al ondervangen door een brakke kabel te vervangen lees ik.