1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Verwijderd account
Niet van toepassing

Er treden opeens veel fouten voor RS op in de verbinding op kanaal 25

@Bert 

Goedemiddag,

Ik heb het modem herstart en nu treden er opeens veel fouten voor RS op kanaal 25 op.

Ze worden wel gecorrigeerd, maar levert natuurlijk wel extra processing op.

Wat me opvalt is dat het vermogen van dit kanaal ook het laagste van allemaal ligt: 37.636276 dB

Binnenshuis is er niks veranderd. De splitter zit niet op de aansluiting om extra weerstand weg te nemen.

Wat kan er veranderd zijn, of kan er tijdelijk iets aan de hand zijn in het netwerk van Ziggo waar ik geen invloed op heb?

Het is maar een download kanaal van 1 Gbit verbinding dus veel bandbreedte mis ik er niet door.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

@Bert Er staan geen RS fouten meer. Alleen nog 1x een T3 bij de upload (die was er eerst ook al). De ervaring van het internet is goed. Volgens mij werkt alles naar behoren. Ik denk dat we deze wel als opgelost kunnen beschouwen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78243Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23313Likes

@Verwijderd account Dit kan van alles en nog wat zijn.

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/ba-p/695389

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Niet van toepassing

Hi @Bert  ik wacht nog even af of het vanzelf oplost. Ik dacht misschien is er een simpele verklaring voor als het zich eerder niet voordeed. Toen het nieuwe giga modem net geïnstalleerd was waren er al snel 0 errors. Binnen is er niks veranderd behalve dat ik vandaag cat6a kabels heb getrokken.

Niet van toepassing

@Bert Er treden al minder errors op en ik ben erg tevreden over de verbinding. Smart WiFi zit ook weer op het oude niveau. Zelfs op het ziggo modem zelf een WiFi snelheid van 690 mbit gehaald terwijl dit eerst 350 mbit was. Haal met de podjes vaak ook tot Max 650 mbit. En de kwaliteit is op sommige locaties in het huis zelfs verbeterd terwijl de setup hetzelfde is. Als ik twee speed tests doe op verschillende devices op verschillende podjes is het netjes twee x 475 mbit (totaal 950 mbit) want ze komen via een switch samen op een kabel en een poort van het modem.

Ik kijk nog af en toe even in de logs, dank je wel voor het meedenken.

Niet van toepassing

@Bert Er staan geen RS fouten meer. Alleen nog 1x een T3 bij de upload (die was er eerst ook al). De ervaring van het internet is goed. Volgens mij werkt alles naar behoren. Ik denk dat we deze wel als opgelost kunnen beschouwen.