Goedemiddag,
Ik heb het modem herstart en nu treden er opeens veel fouten voor RS op kanaal 25 op.
Ze worden wel gecorrigeerd, maar levert natuurlijk wel extra processing op.
Wat me opvalt is dat het vermogen van dit kanaal ook het laagste van allemaal ligt: 37.636276 dB
Binnenshuis is er niks veranderd. De splitter zit niet op de aansluiting om extra weerstand weg te nemen.
Wat kan er veranderd zijn, of kan er tijdelijk iets aan de hand zijn in het netwerk van Ziggo waar ik geen invloed op heb?
Het is maar een download kanaal van 1 Gbit verbinding dus veel bandbreedte mis ik er niet door.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Bert Er staan geen RS fouten meer. Alleen nog 1x een T3 bij de upload (die was er eerst ook al). De ervaring van het internet is goed. Volgens mij werkt alles naar behoren. Ik denk dat we deze wel als opgelost kunnen beschouwen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Verwijderd account Dit kan van alles en nog wat zijn.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/ba-p/695389
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Hi @Bert ik wacht nog even af of het vanzelf oplost. Ik dacht misschien is er een simpele verklaring voor als het zich eerder niet voordeed. Toen het nieuwe giga modem net geïnstalleerd was waren er al snel 0 errors. Binnen is er niks veranderd behalve dat ik vandaag cat6a kabels heb getrokken.
@Bert Er treden al minder errors op en ik ben erg tevreden over de verbinding. Smart WiFi zit ook weer op het oude niveau. Zelfs op het ziggo modem zelf een WiFi snelheid van 690 mbit gehaald terwijl dit eerst 350 mbit was. Haal met de podjes vaak ook tot Max 650 mbit. En de kwaliteit is op sommige locaties in het huis zelfs verbeterd terwijl de setup hetzelfde is. Als ik twee speed tests doe op verschillende devices op verschillende podjes is het netjes twee x 475 mbit (totaal 950 mbit) want ze komen via een switch samen op een kabel en een poort van het modem.
Ik kijk nog af en toe even in de logs, dank je wel voor het meedenken.
@Bert Er staan geen RS fouten meer. Alleen nog 1x een T3 bij de upload (die was er eerst ook al). De ervaring van het internet is goed. Volgens mij werkt alles naar behoren. Ik denk dat we deze wel als opgelost kunnen beschouwen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.