Eavt
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Epson stylus SX445 kan niet verbinden met Deco mesh M4

zojuist met de ziggo helpdesk geprobeerd mijn epson stylus sx445w printer met één van de satellieten van de Deco M4 te verbinden. Dit lukt niet. Via de wizard zie ik mijn netwerk dubbel (zowel het hoofdnetwerk als het gastnetwerk) De printer werkt alleen via de 2.4ghz. Ook via de wps knop lukt het niet. Er staat dat er wel een verbinding is gemaakt maar daarna geen resultaat, geen verbinding met het netwerk. Alles al geprobeerd, alleen 2.4ghz aan, gastnetwerk met andere naam, stroom eraf.

Hiervoor had ik een systeem van devolo  en dit was geen probleem. 

Iemand een oplossing (behalve een nieuwe printer kopen 🙂 )

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Eavt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Zelf het probleem opgelost.  Even de "tussen satelliet" van het Deco systeem uitzetten. Dat is namelijk het tweede netwerk wat de printer ziet vanwege dezelfde naam. Dan verbinding maken met één satelliet die in de buurt staat. Daarna de andere satelliet van het deco systeem weer aanzetten en alles werkt perfect. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Eavt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Zelf het probleem opgelost.  Even de "tussen satelliet" van het Deco systeem uitzetten. Dat is namelijk het tweede netwerk wat de printer ziet vanwege dezelfde naam. Dan verbinding maken met één satelliet die in de buurt staat. Daarna de andere satelliet van het deco systeem weer aanzetten en alles werkt perfect. 

Bekijk in context

Pasi
Expert
Expert
  • 3262Reacties
  • 186Oplossingen
  • 1103Likes

@Eavt  schreef:

...Even de "tussen satelliet" van het Deco systeem uitzetten. Dat is namelijk het tweede netwerk wat de printer ziet vanwege dezelfde naam....

"...Tweede netwerk..." ?? Als het Ziggo modem/router, zoals standaard, in router mode staat, dan kan u de Deco set in AccessPoint mode zetten. Leest u dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

M.b.t. de printer wil ook het onderstaande helpen :
-Tijdelijk de 5Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5GHz wifi weer aan.

sdfdsdfwesdfsxc

Eavt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Met tweede netwerk bedoel ik niet echt een ander netwerk maar 1 van de andere satellieten voor hetzelfde netwerk met dezelfde naam. Voor een verouderde printer lijkt dat op een ander netwerk met een gelijke naam. Vandaar dat de printer dan heen en weer blijft "pingelen". Dat was het antwoord vanuit de Epson helpdesk. 

Dank voor de tip naar de link.

Pasi
Expert
Expert
  • 3262Reacties
  • 186Oplossingen
  • 1103Likes

@Eavt  schreef:

...Vandaar dat de printer dan heen en weer blijft "pingelen". Dat was het antwoord vanuit de Epson helpdesk...

Nu heb ik eigenlijk niet zo heel veel op met helpdesks, omdat ze vaak te weinig kennis hebben, want ervaring kost nu eenmaal geld. Dat kan een helpdeskmedewerker vaak niet aangerekend worden, maar wel de achterliggende organisatie.

Maar, nu ik zo over "...pingelen..." nadenk, zou dat inderdaad mogelijk kunnen zijn, mits de de ( heel ? ) oude printer exact midden in het signaalveld staat van 2 wifi-stations en hoe vaak is dat het geval. Echter, zou dat voor de werking geen probleem mogen zijn, want de aanwezig 'netwerk' protocollen zouden e.e.a. ongemerkt kunnen corrigeren.

Maar als dat de oplossing voor uw printer probleem is, dan is het iets om te onthouden en in sommige situaties te proberen.

Uitgelicht topic