Hallo @wiertjan,
Dat een apparaat het wifi MESH netwerk 3 keer zien, kan ik helaas niet reproduceren, want alle apparatuur in ons huis, werkt zonder problemen met de Deco's. Dat zegt natuurlijk niet over hoe e.e.a. bij anderen werkt ( of juist niet ).
Ik denk dat dit apparatuur is, die geheel niet overweg kan met MESH en daarom een 3 stations MESH netwerk niet als één netwerk ziet, maar als 3 losse stations.
Veel goedkope, qua ruimte beperkte, wat oudere en/of apparatuur waarop zwaar beknibbeld is, hebben vaak problemen met moderne wifi technieken zoals b.v. Mesh. Vaak komt dat doordat de gebruikte software en/of hardware in die apparaten met minimale eisen worden gemaakt. Daardoor voldoen ze vaak niet geheel ( of geheel niet ) aan de huidige standaarden en/of ze zijn niet met het oog op de toekomst ontworpen en hebben zo geen ‘kennis’ van de nieuwe aankomende technieken. Daardoor functioneren deze apparaten slecht ( of niet ) met moderne apparatuur, die wel die nieuwe functies/technieken hebben. Door het b.v. uitschakelen van bepaalde Mesh functies, kan u vaak deze apparatuur toch verbinden.
Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :
Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”
Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk
Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.