1
Vraag
2
Reacties
Eavt

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Epson stylus SX445 kan niet verbinden met Deco mesh M4

zojuist met de ziggo helpdesk geprobeerd mijn epson stylus sx445w printer met één van de satellieten van de Deco M4 te verbinden. Dit lukt niet. Via de wizard zie ik mijn netwerk dubbel (zowel het hoofdnetwerk als het gastnetwerk) De printer werkt alleen via de 2.4ghz. Ook via de wps knop lukt het niet. Er staat dat er wel een verbinding is gemaakt maar daarna geen resultaat, geen verbinding met het netwerk. Alles al geprobeerd, alleen 2.4ghz aan, gastnetwerk met andere naam, stroom eraf.

Hiervoor had ik een systeem van devolo  en dit was geen probleem. 

Iemand een oplossing (behalve een nieuwe printer kopen 🙂 )

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Eavt
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Zelf het probleem opgelost.  Even de "tussen satelliet" van het Deco systeem uitzetten. Dat is namelijk het tweede netwerk wat de printer ziet vanwege dezelfde naam. Dan verbinding maken met één satelliet die in de buurt staat. Daarna de andere satelliet van het deco systeem weer aanzetten en alles werkt perfect. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Eavt
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Zelf het probleem opgelost.  Even de "tussen satelliet" van het Deco systeem uitzetten. Dat is namelijk het tweede netwerk wat de printer ziet vanwege dezelfde naam. Dan verbinding maken met één satelliet die in de buurt staat. Daarna de andere satelliet van het deco systeem weer aanzetten en alles werkt perfect. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Eavt  schreef:

...Even de "tussen satelliet" van het Deco systeem uitzetten. Dat is namelijk het tweede netwerk wat de printer ziet vanwege dezelfde naam....



"...Tweede netwerk..." ?? Als het Ziggo modem/router, zoals standaard, in router mode staat, dan kan u de Deco set in AccessPoint mode zetten. Leest u dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community


M.b.t. de printer wil ook het onderstaande helpen :
-Tijdelijk de 5Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5GHz wifi weer aan.



sdfdsdfwesdfsxc

Eavt
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Met tweede netwerk bedoel ik niet echt een ander netwerk maar 1 van de andere satellieten voor hetzelfde netwerk met dezelfde naam. Voor een verouderde printer lijkt dat op een ander netwerk met een gelijke naam. Vandaar dat de printer dan heen en weer blijft "pingelen". Dat was het antwoord vanuit de Epson helpdesk. 

Dank voor de tip naar de link.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Eavt  schreef:

...Vandaar dat de printer dan heen en weer blijft "pingelen". Dat was het antwoord vanuit de Epson helpdesk...


Nu heb ik eigenlijk niet zo heel veel op met helpdesks, omdat ze vaak te weinig kennis hebben, want ervaring kost nu eenmaal geld. Dat kan een helpdeskmedewerker vaak niet aangerekend worden, maar wel de achterliggende organisatie.

Maar, nu ik zo over "...pingelen..." nadenk, zou dat inderdaad mogelijk kunnen zijn, mits de de ( heel ? ) oude printer exact midden in het signaalveld staat van 2 wifi-stations en hoe vaak is dat het geval. Echter, zou dat voor de werking geen probleem mogen zijn, want de aanwezig 'netwerk' protocollen zouden e.e.a. ongemerkt kunnen corrigeren.

Maar als dat de oplossing voor uw printer probleem is, dan is het iets om te onthouden en in sommige situaties te proberen.

wiertjan

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dit zelfde probleem met mijn epson et-4500 en met de omnik omvormer (Solarman). De printer ziet het wifi netwerk 3 maal en de omnik omvormer zegt meerdere netwerken met die naam te zien. Ik kan de tp-link deco mesh m4 op zolder niet zien als ik de 1ste verdieping en de zolder uitschakel, In het beste geval zie ik 2x het netwerk. Iemand al een andere oplossing gevonden?

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@wiertjan, welkom en goed dat je het hier even komt zoeken. Ik snap dat het soms echt even puzzelen is met al die netwerken en opstellingen!

In de geschiedenis zie ik dat @Pasi er ook wel kaas van heeft gegeten, kan jij iets met de genoemde opstelling? 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo @wiertjan,

Dat een apparaat het wifi MESH netwerk 3 keer zien, kan ik helaas niet reproduceren, want alle apparatuur in ons huis, werkt zonder problemen met de Deco's. Dat zegt natuurlijk niet over hoe e.e.a. bij anderen werkt ( of juist niet ).

Ik denk dat dit apparatuur is, die geheel niet overweg kan met MESH en daarom een 3 stations MESH netwerk niet als één netwerk ziet, maar als 3 losse stations.

Veel goedkope, qua ruimte beperkte, wat oudere en/of apparatuur waarop zwaar beknibbeld is, hebben vaak problemen met moderne wifi technieken zoals b.v. Mesh. Vaak komt dat doordat de gebruikte software en/of hardware in die apparaten met minimale eisen worden gemaakt. Daardoor voldoen ze vaak niet geheel ( of geheel niet ) aan de huidige standaarden en/of ze zijn niet met het oog op de toekomst ontworpen en hebben zo geen ‘kennis’ van de nieuwe aankomende technieken. Daardoor functioneren deze apparaten slecht ( of niet ) met moderne apparatuur, die wel die nieuwe functies/technieken hebben. Door het b.v. uitschakelen van bepaalde Mesh functies, kan u vaak deze apparatuur toch verbinden.


Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.


Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

wiertjan

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met een wifi scan app zie je 3x het SSID

 

  • firmware gechecked
  • Oude wifi informatie was verwijderd
  • Apparaten staan niet in de deco app
  • Als ik de satelieten uit zet dan is net netwerk niet zichtbaar op zolder
  • 5ghz uit geprobeerd geen resultaat
  • snelle roaming uit geprobeerd geen resultaat
  • gast netwerk ook 3x zichtbaar

Kortom nog geen resultaat

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@wiertjan  schreef:

Met een wifi scan app zie je 3x het SSID

 

  • firmware gechecked
  • Oude wifi informatie was verwijderd
  • Apparaten staan niet in de deco app
  • Als ik de satelieten uit zet dan is net netwerk niet zichtbaar op zolder
  • 5ghz uit geprobeerd geen resultaat
  • snelle roaming uit geprobeerd geen resultaat
  • gast netwerk ook 3x zichtbaar

Kortom nog geen resultaat



Mmmmm.....

De Epson Et-4500 printer is van medio 2015, dus is het niet verwonderlijk dat deze niet overweg kan met een MESH wifi systeem. U zou deze printer b.v. wel kunnen aansluiten met een netwerkkabel op één van de Deco stations.

Ik weet niet of de Omnik omvormer ook een netwerk aansluiting heeft, maar dat zou ook via een Deco station kunnen.

Ik weet niet hoe u de Deco's hebt geïnstalleerd, maar u zou daarvoor b.v. de 2de netwerk poort op de Deco's kunnen gebruiken of m.b.v. een netwerk switch extra netwerkpoorten kunnen toevoegen aan uw netwerk.

wiertjan

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De Epson printer staat nu met een kabel op de router. En dat werkt uiteraard. De omnik omvormer heeft geen vaste aansluiting. Hiervoor heb ik een oude wifi router opgetuigd en daarmee dus een workaround weten te creeeren. Beetje overkill maar vooruit het werkt. Kortom probleem niet opgelost maar omzeilt.

 

Case closed. Bedankt voor de support.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@wiertjan  schreef:

De Epson printer staat nu met een kabel op de router. En dat werkt uiteraard. De omnik omvormer heeft geen vaste aansluiting. Hiervoor heb ik een oude wifi router opgetuigd en daarmee dus een workaround weten te creeeren. Beetje overkill maar vooruit het werkt. Kortom probleem niet opgelost maar omzeilt.

 

Case closed. Bedankt voor de support.


 

TOP ! Gelukkig dat e.e.a. toch is opgelost.

Inderdaad, het beste en/of het mooiste is, als het probleem zelf opgelost en/of verholpen wordt, maar soms is een omweg óm het probleem, wel het eenvoudigste. Het KISS principe is in de IT branche al jaren bekend, maar ondanks dat wordt dit zelden toegepast. Waarom ... geen idee !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic