Ben sinds februari 2021 in het bezit van een epson printer wf-2860 model c623b.
Maar heb ook vanaf het begin al problemen met die printer,die geeft aan dat de signaalsterkte uitstekend is,maar de wifi omgeving slecht.ik moet telkens alles opnieuw installeren om de printer te gebruiken,dan werkt die ook perfect.
Maar een dag erna is de verbinding weer weg en kan ik weer opnieuw installeren.
De printer is al terug geweest naar de epson (garantie) alles nagekeken en geconstateerd dat er niets aan mankeert. De printer werkt alleen op 2,4 GHz.
Volgens een medewerker van ziggo komt het door de automatische schakeling tussen 2,4 en 5 GHz.
Heb nu alles geprobeerd met oa uitschakelen van de router en opnieuw opstarten enz.
Dus ik heb een printer die het perfect doet,mits de wifi(omgeving) goed is,of telkens opnieuw verbinden.
De router is een ziggo connect box.
Wie kan mij helpen?
Ik weet het niet meer......
Mvg Peter Versteeg
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik ben er mee bezig maar kom niet in de modem,mijn tablet geeft telkens aan dat er een fout zit,ook mijn modem gooit zo af en toe de wifi eruit,moet ik opnieuw verbinding maken met de modem.
Heb in het weekend op zaterdag en zondag geprobeerd om het ip adres van de printer vast te laten zetten via ziggo,maar de wachttijden waren mij te lang (15min).
Probeer het deze week weer.
Ik laat het weten of het gelukt is
Mvg Peter
@p.versteeg231 Top dat je er druk mee bezig bent. Kijk anders ook eens of het lukt met behulp van de handleiding van je Epson Printer. Of gebruik deze instructievideo die op de website van Epson te vinden is.
Nu staat het ip adres vast en dat heeft ook 2 dagen geduurd maar vandaag verbinding weer weg.
Maar als ik naar de epson app ga en deze printer in de app aantikken,zoekt die de printer op,duurt ongeveer 5 sec,en maakt verbinding,op zich heb ik daar geen problemen mee naar vraag mij toch af waarom de wifi de printer op een zijspoor zet..
Mvg Peter
Heb je ook in de printer het 108 nummer vast gezet.
Dat kan ik niet,de printer is in augustus naar een service bedrijf geweest en die adviseerde om 1 ip adres vast te zetten. Dat is nu gebeurt door ziggo en dat kan en heb ik gecontroleerd.
Maar als het service bedrijf die werkt voor epson adviseert om een ip adres vast te zetten dan mag ik aannemen dat ze de modem bedoelen anders hadden hun dat wel gedaan in de printer.
Het werkt nu wel,alleen niet zoals het bedoelt is.
Mvg Peter
Had jij bij dat bedrijf verteld dat jij bij ziggo zit en dat jij het ip adres 108 moet gebruiken?
een bedrijf gaat mij niet vertellen welk ip adres ik moet gebruiken in mijn netwerk.
Mijn HP printer heeft een vast ip adres gekregen welke niet binnen mijn dhcp valt daar heeft geen bedrijf iets mee te maken.
Baas over eigen gekocht en betaald spul.
Maar met het bovenstaande verhaal is jouw probleem niet opgelost.
Het probleem doet zich dus voor in de app op jou mobiele?
Geef dan daar ook in dat je ip 108 wilt gebruiken om te printen.
@p.versteeg231 Ontzettend balen dat het allemaal nog niet werkt zoals het hoort. Heb je de printer al eens volledig opnieuw ingesteld en opnieuw geprobeerd met wifi te verbinden?
Dat heb ik al meerdere keren geprobeerd,maar ik krijg een nieuwe modem van Ziggo,dat kan nu nog ca een week duren,dat ga ik afwachten en zien we verder....
@p.versteeg231 Jammer dat het daarmee ook niet is opgelost! Maar goed dat je al contact hebt gehad en dat er nu een ander modem onderweg is. Laat anders weten wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem.
Hallo,1 dec nieuwe modem gekregen aangesloten en alles werkt perfect.
Ik schrijf nu pas een bericht omdat ik eerst moest kijken of de printer wel verbonden zou blijven op de wifi.
Hier ben ik dus ca 6 maanden druk mee geweest zowel met ziggo als epson, heel veel gemaild en gebeld,printer naar een service centrum geweest,mankeert niets enz enz.
Ik had ook aangegeven dat het modem niet goed is,maar via telefonisch contact met ziggo klopte dat niet.
Want hun kunnen dat tenslotte zien!
Niets is minder waar, potverdorie zolang aan het lijntje gehouden,nieuwe modem en het is goed!
Waarom niet meteen een nieuwe modem?al was het alleen maar om te proberen...........
De klantenservice kan zien dat het signaal goed is,maar de wifi omgeving was niet goed.
Ben hier flink pissig over dat het zolang moest duren.
Ben in iedergeval wel blij dat ik nu fatsoenlijk kan printen.
Wil het communiteit hiermee bedanken voor de goede tips en hulp.
Mvg Peter Versteeg
@p.versteeg231 Het is natuurlijk ontzettend zuur dat alles zo lang heeft moeten duren. We zijn in iedergeval blij dat alles na het wisselen van het modem in iedergeval werkt. Bevalt het modem verder goed?
Ja hoor prima,alles werkt perfect..... thanks
@p.versteeg231 Dat is heel fijn om te lezen! Mochten we toch ergens mee kunnen helpen dan horen wij het natuurlijk graag.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.