1
Vraag
2
Reacties
Azmi Nevik

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Epc 3928 WiFi valt steeds weg

Hallo , ik heb sinds enkele jaren last dat mijn WiFi heel vaak weg valt en moet Cisco dan koudreset uitvoeren . Dan blijft Soms 1-2 weken geen last ( of te lui om naar de router te lopen) maar soms ook om de dag. Wij gebruiken het meestal WiFi , LAN kabel gebruiken de kinderen de desktop in 2e verdieping ivm school opdrachten. En af en toe hoor ik van hun ook dat internet weg is gevallen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De signaalsterkte is te hoog, vermogen in downstream dient lager dan 10 dBmV te zijn. Er is ook wat ruis aanwezig op het signaal (correctable codewords), dit wordt mogelijk veroorzaakt door de verouderde TV-kabel.

 

Verder zie ik dat LAN-poort 2 en 3 een linksnelheid van 10/100 Mbps. Dat kan worden veroorzaakt doordat 1 Gbps niet wordt ondersteund door de op die poorten aangesloten apparaten, maar kan ook op een defecte UTP-kabel duiden.

 

Tenslotte is een nieuwe modemrouter (Connect Box, thans SmartWifi modem) het overwegen waard.

 

Ik adviseer om een monteursafspraak te laten inplannen voor het vervangen van het AOP en het plaatsen van een signaaldemper (6 dB forward path attenuator) op het modem. Verder zou ik de TV-kabel vervangen, een kabel van 1,5/3/5 meter kan Ziggo toesturen, voor 7,5/10 meter kun je terecht bij de Ziggo Webshop (klantkorting).

Bekijk in context

2 Reacties 2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De signaalsterkte is te hoog, vermogen in downstream dient lager dan 10 dBmV te zijn. Er is ook wat ruis aanwezig op het signaal (correctable codewords), dit wordt mogelijk veroorzaakt door de verouderde TV-kabel.

 

Verder zie ik dat LAN-poort 2 en 3 een linksnelheid van 10/100 Mbps. Dat kan worden veroorzaakt doordat 1 Gbps niet wordt ondersteund door de op die poorten aangesloten apparaten, maar kan ook op een defecte UTP-kabel duiden.

 

Tenslotte is een nieuwe modemrouter (Connect Box, thans SmartWifi modem) het overwegen waard.

 

Ik adviseer om een monteursafspraak te laten inplannen voor het vervangen van het AOP en het plaatsen van een signaaldemper (6 dB forward path attenuator) op het modem. Verder zou ik de TV-kabel vervangen, een kabel van 1,5/3/5 meter kan Ziggo toesturen, voor 7,5/10 meter kun je terecht bij de Ziggo Webshop (klantkorting).

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Azmi Nevik. Van uitval wordt niemand vrolijk, goed dat je hier om hulp vraagt! 

 

Ik ga mee in het advies van @tobiastheebe en denk dat het goed is dat we een monteur inplannen. Daarnaast kan ik je nog kosteloos een vervangende tv-kabel leveren, wil je laten weten welke lengte je graag ontvangen wilt? Voor de monteursafspraak ben ik verplicht je te wijzen op onze standaard voorwaarden. Wil je een afspraak maken dan kan dit op werkdagen tussen 08.00 en 13.00 of 12.00 en 18.00 uur, afhankelijk van de beschikbaarheid. Mocht je een voorkeur voor een bepaalde dag/dagdeel hebben dan horen we het graag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic