MBroek

Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Enorme latency problemen, hoge pingspikes

Hallo allemaal,

 

Vorig jaar juni heb ik ook een forumpost geplaatst m.b.t. tot enorme latency problemen. Destijds ben ik goed geholpen en is er uiteindelijk iets in de wijkkast aangepast, wat de problemen verhielp.

Echter zijn de problemen sinds een aantal weken weer teruggekeerd, ze zijn vergelijkbaar met de problemen van ongeveer een jaar geleden. Dit merk ik vooral tijdens het gamen op mijn PS4 Pro, deze heb ik met een UTP kabel direct aan het ziggo modem gekoppeld. Alle spellen die ik speel haperen enorm veel en het is gewoon onspeelbaar geworden.

Een tijdje terug zijn er ook werkzaamheden geweest en sindsdien is de verbinding weer gewoon bagger. Hieronder heb ik een pingplotter van vanochtend, ik zat enkel en alleen op mijn laptop, er was verder niemand thuis en toch waren er al behoorlijke pingspikes te zien. Je kunt je wel voorstellen hoe dit in de avond is als er veel meer mensen bezig zijn op het internet...

MBroek_0-1617789459032.pngMBroek_1-1617789469828.pngMBroek_2-1617789474977.png

 

Hierbij ook de aansluiting waar ziggo bij ons binnenkomt:

MBroek_3-1617789529524.png

En tot slot de downstream, upstream en netwerk-historie van de afgelopen week:

MBroek_4-1617789593610.pngMBroek_5-1617789614227.pngMBroek_6-1617789627331.pngMBroek_7-1617789646697.pngMBroek_8-1617789668928.pngMBroek_9-1617789691254.pngMBroek_10-1617789708857.pngMBroek_11-1617789723225.png

 

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik dacht van de problemen af te zijn, dat ze nu terugkeren is enorm frustrerend..

 

Groetjes,

Marc

12 Reacties 12
MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Iemand? Of is het druk op het forum en is de gemiddelde reactieduur wat langer dan normaal?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @MBroek! Wat onwijs balen dat de problemen met je internet verbinding weer terug zijn. Daar zit je zeker niet op te wachten en vooral niet in deze thuiswerk maatschappij! 

Ik heb het signaal van je modem uitgelezen en dit ziet er goed uit! Wel zijn er wat uitschieters te zien in de foto's die je meestuurt. 

Je zou je modem eens helemaal rechtstreeks kunnen aansluiten op de hoofdaansluiting (AOP), zonder de splitter die er nu op zit. Dan kun je eens voor een poosje de verbinding testen. Hoe gaat dat?

@Bert! heb jij misschien nog wat tips voor @MBroek? 🙂 

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Hoi Maud,

In het afgelopen weekend heb ik mijn modem rechtstreeks aangesloten op de hoofdaansluiting, zonder de splitter, maar dit maakte geen verschil.
Wat kan ik nog meer doen? Want de huidige verbinding is weer behoorlijk belabberd. 

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Zoals ik al aangaf is het hele weekend de verbinding enorm slecht geweest en ook vandaag continu problemen, ik denk ik zal weer even een pingplotter laten lopen, hierbij de resultaten, deze spreken voor zich. Zie graag een reactie...

MBroek_0-1618228106170.png

 

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

En opnieuw een dag met verschrikkelijke verbinding

MBroek_0-1618319900471.png

Iemand die me kan helpen?

Topic staat inmiddels bijna een week online en heb eigenlijk nog niks gehoord...

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Inmiddels een week zonder reactie, gaat iemand mij nog helpen?

Opnieuw dramatische verbinding vandaag. Ben er redelijk klaar mee.

MBroek_0-1618411747074.png

 

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

@Maud 

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Dag 8:

MBroek_0-1618475097687.png

Wordt toch wel tijd dat er gereageerd gaat worden lijkt mij.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @MBroek! Sorry voor de late reactie allereerst.. Het is behoorlijk druk waardoor we jammer genoeg niet direct aan alle topics en nieuwe reacties toekomen. 

 

Je pingplotter grafieken spreken boekdelen, dat gaat allesbehalve goed. Het gekke is wel dat ik bij het uitlezen van je modem die problemen niet terugzie en dat het signaal er keurig uitziet. Begrijp ik het goed dat je deze problemen sinds een maand weer ervaart? Ik zie dat je in maart telefonisch contact hebt gehad met enkele collega's van mij wat volgens mij ook over je internetverbinding ging.

 

Of het helpt durf ik niet te garanderen, maar je kunt je modem nog eens een fabrieksreset geven. Mogelijk mag dat baten. Zo niet, dan komen we denk ik al gauw uit op een nieuw monteursbezoek... 😞

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Hallo Erik,

 

De problemen zijn inderdaad ongeveer een maand geleden teruggekeerd. Ze hebben hier in de wijk wat onderhoud uitgevoerd en sinds dien is het gewoon echt dramatisch. Het is natuurlijk wel heel typisch dat het onderhoud en de problemen zo dicht op elkaar zitten, dat zal toch wel verband met elkaar moeten houden. Bedoel je met een fabrieksreset gewoon het modem 5 minuten van de stroom halen? Want dit is inderdaad al ontelbare keren gebeurd.

Ik hoor graag iets van je.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @MBroek

Het is natuurlijk wel erg toevallig dat de problemen zijn terug gekeerd sinds het onderhoud. Het kan haast niet anders dan dat dit met elkaar in verband staat. Ik heb nogmaals het netwerk nagekeken en zie daar geen gekke dingen gebeuren. Wanneer ik een verdiepingsslag maakt in het signaal van het modem, zie ik daar wel wat verstoringen. 

Ik stuur je voor de zekerheid nog een andere kabel en splitter. Mocht dat het probleem niet oplossen, dan zal er echt een monteur aan te pas moeten komen. Deze kabel en splitter komen zo snel mogelijk bij je binnen. Per mail ontvang je nog even een bevestiging.

Een fabrieksreset op het modem voer je uit door het "reset" knopje achter op het modem langer dan 20 seconden ingedrukt te houden. 

Laat je even weten hoe het gaat met de nieuwe kabel, splitter en eventuele fabrieksreset? 🙂

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hoe gaat het nu @MBroek
Hebben de nieuwe splitter en kabel het probleem opgelost of ervaar je nog steeds verstoringen?

Uitgelicht topic